Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2009

Av Bettan - 31 juli 2009 23:50

tio minuter kvar,

sen byter vi månad.

Augusti.

shit vad tiden den går.


jag hade mycket att skriva av mig idag,

men nu ska jag sova, jobb imon!

så jag antar att imon lär de bli ett lååångt inlägg ;P

Av Bettan - 31 juli 2009 05:55

Då var den efterlängtade Fredagen här.

För alla som jobbar Måndag-Fredag,

de har en härlig FredagsKänsla kan jag tänka mig.

Njuta av att dem är lediga i två dagar.


Jag har inte den känslan!

Jag ska jobba imon igen.

Helt mitt eget val,

jag vet det.

Men ändå känner jag ångest,

som vanligt när det gäller jobb på Lördagen.

Men men,

bara att bita i det sura äpplet :P

Får ju mina komptimmar!!!

Dem jag vill ha :D

En tanke på dem och det känns lättare att stiga upp imon!


Ikväll kommer Olof,

blir lite grillning och öl drickande för killarna.

Själv klart ska jag oxå vara med på grillandet,

men den äckliga ölen kan dem ha för sig själva.


Jag och Camilla ska på bio, Igen!

Sommaren med Göran

Den går här i Mörrum ikväll, 21:00

Ska bli trevligt!!!

Bio är skoj.

Att umgås med Camilla är skoj,

kvällen kan inte misslyckas! :D


Brofesten.

Den är imon här i Elleholm.

13-16

Kom och gör ett besök vettja!

Underhållning, hantverksstånd, servering med mera..

Dessutom står jag i serveringen ;)

14:15, ska jag infinna mig där nere.

Kan ju bli trevligt kanske...

Men jag är nervös!

Jag kan inte matte!!!

Måste ha med mig miniräknare :P

Välkomna!

...haha...


"It takes two baby,

me and you"

Av Bettan - 30 juli 2009 16:20

Till Peppan och Bosse är det som gäller nu.

Strax går bilen hem till mamms och papps,

för att hämta Peppan.

Den årliga vaccinationen är det dags för.

Sen lite annat som ska frågar och kollas på,

för Peppans del.

Inte lätt att bli gammal,

min gammle underbara dam :D


"when you are gone,

I am gonna miss you forever"

Av Bettan - 30 juli 2009 14:15

Ont i magen från stunden jag vaknade idag.

Tog ett par panodil och hoppades att det skulle gå över.

Men nej.

På jobb ringer jag till samariten,

får tid kvart i tolv.

Sa jag var opererad nyligen,

om värken beror på det vet varken dem lr jag.

Tog prover och skit,

och nån infektion hade jag inte i alla fall..

skönt!

fick starka värktabletter utskrivna,

hopppas dem ska hjälpa.


jag väntar ju på brev från kirurgen,

återbesök här i karlshamn.

då ska jag ta upp detta,

se vad dem säger om att.


nu ska jag vila och in i dimman!


"I need some information first"

Av Bettan - 29 juli 2009 23:00

What have we done to the world
Look what we’ve done
What about all the peace
That you pledge your only son...
What about flowering fields
Is there a time
What about all the dreams
That you said was yours and mine...
Did you ever stop to notice
All the children dead from war
Did you ever stop to notice
This crying earth this we make sure?


I used to dream
I used to glance beyond the stars
Now I don’t know where we are
Although I know we’ve drifted far

Av Bettan - 28 juli 2009 22:30

Vart hos veterinären idag med Egon,

han har förmodligen kennelhosta.

Han är vaccinerad två gånger mot det,

men lyckats få det ändå.

Men vaccinet är bra så det ska inte va nåt bekymmer.

Fick hostmedicin utskrivet som vi ska börja ge han imon,

om han inte blir bättre.

Det jobbiga är att han endast hostar om nätterna,

två nätter i rad nu har vatt jobbiga.

Vi får se hur denna blir...


Jag är helt slut,

värk här och där.

Så nu ska jag sova.

Onsdag imon,

mitten på arbetsveckan,

haha det gillar vi!

Av Bettan - 27 juli 2009 20:40

Pappsen han hade bakat tårta idag,

inte av någon speciell andledning.

Utan bara sådär spontant.

Dem skulle köra till Farmor och fika,

jag och Bill gick dit för att göra dem sällskap.

Första gången Bill var med på ett ålderdomshem,

men det gick verkligen kanon.

Han var så duktig så och Farmor gillade honom,

och han gillade Farmor...

Bill gillar alla,

men ger dem han nåt gott så lämnar inte han deras sida,

haha!


Jag sa först att jag inte skulle ha nån tårta,

kände dig stolt som sa nej.

Haha, men sen så kunde jag inte motstå.

Tänkte jag testar käka en liten liten mini bit,

och gott var det :D

Men en stund efter kom illamåendet, fuck!

Jag har verkligen att må illa!!!

USCH!!!

Jag skulle låtit bli,

jag skulle förblitt stolt.

Men nej då, jag och god saker.

Fan det är en jobbigt relation.


Men det bästa nu efter operationen är ju att jag inte äter dem,

och efter idag kommer jag ännu mindre våga testa nåt gottis.

Vill verkligen inte må illa.

Hatar det så mycket att jag avstår det jag verkligen gillar.

Och jag kommer känna mig stolt!

Och jag kommer bli smal,

haha!

Det som är huvudsaken,

den tanken den gör mig glad :D


Måndag,

dagen jag hatar.

Men det har gått bra på jobbet,

otroligt snabbt, som vanligt.

Det gillar vi skarpt!

Sällskapet det gör ju allt :D

Har många bra arbetskamrater,

utan dem hade jag aldrig stått ut så länge som jag gjort.

Och jag och Linda diskuterade härom dagen,

haha!

Vi kom fram till att vi kommer få vara kvar på Lagerbergs,

ett bra tag till.

Vi räknade år!


Men jag är glad jag har ett jobb,

mycket glad.

Även att jag klagar mycket på det,

så behöver jag det.

Det jag ogillar mest är cheferna,

eller i alla fall en speciell.

Att han är chef,

det är illa.

Mycket illa.

Hans jävla beteende och attityd!

Sån ska man inte vara när man är chef!

Han är inte värd ett jävla öre mer än någon annan,

han är inte bättre än nån annan på denna jord.

Han är lika mänsklig som oss andra.

Och att säga HEJ,

det är inte varken jobbigt lr svårt!

Nej usch,

nu blev jag irriterad.

Bort bort med dem tankarna..

Räcker jag blir irriterad på jobb varje dag jag ser han,

hehe :D


Stefan han körde just iväg med sin leksak,

lika bra att låta han köra idag.

Haha!

Jag får övningsköra en annan dag.

Har inte blitt att jag kört till jobb än heller.

Jag måste till Linda lr hon kommer hit,

jag måste testa så jag kan köra med skjuts.

Hoppas det går :D

Alltid roligare om man är två,

som med det mesta ;)


"promise me to stay by my side?"

Av Bettan - 26 juli 2009 21:00

Bäst i motsatt kön,

det blev båda mina gossar idag på utställningen :D

Jag är så glad!!!

Lätt förklarat,

både Bill & Egon vann i sina klasser.


Vädret har verkligen varit toppen idag,

mulet och svalt.

Kunde inte blitt bättre :P


Egon han är 4 månader idag,

min lille plutt!

Tiden den bara går och snart är han stor,

valp tiden den är underbar!

Gäller att ta vara på den :D


Ikea besökte vi en sväng idag oxå,

mitt snabbaste besök där asså.

Men dogsen dem var i bilen,

så då gäller det ha öka takten.

Vill inte dem ska sitta där i onödan lixom.

Blir lätt varmt,

även att man har öppet.

Dessutom var Stefan han med på Ikea, hehe!

Lika bra att bara ta det jag skulle sen gå,

annars hade de blitt pust och stön ;)

Blir Ikea snart igen,

så jag är inte bitter ;P


Jag hoppade över valp kursen idag,

vi var hemma 5 och den började 6.

Jag var helt slut och hade ont i magen,

så jag gick och la mig i 2 timmar :D

Vila det är ljuvligt de!


Igår hade jag sådan magvärk att jag var påväg in till akuten,

vet inte vad det var.

Men jag har mina funderingar,

sen om det var så har jag ingen aning om.

Men nu efter operationen har jag märkt att jag får ont i magen om jag sitter ner för länge, då framåt lutade på nåt sätt.

Det känns som träningsvärk typ.

Igår körde vi ju till Ängelholm,

2 timmar dit och 2 timmar hem.

Magvärken den påminnde om den smärtan,

lite lite i alla fall.

Jag ska i alla fall ta upp detta med läkarna när jag ska på återbesök,

höra om jag kan ha rätt lr de beror på nåt annat.

jobbigt är det i alla fall.

Trist att jag ska börja må dåligt nu,

en tid efter operationen lixom.

Allt annat har ju gått så bra..

Jaja,

jag håller tummarna på att jag ska fortsätta må bra nu :D


Inte en enda bra söndags film nu ju,

det suger verkligen!

Usch, så trist!

Får bli lite mera surfande sen sova tror jag allt,

trots allt måndag imon Igen...


"yes I am burning,

and it's all beacuse of you"


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Skapa flashcards