Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under augusti 2009

Av Bettan - 31 augusti 2009 19:45

Shit, tror aldrig jag sagt så innan om en Måndag.

Jag som hatar Måndagar.

Men denna har varit nåt extra,

haha!

Vart på en bästa avdelningen på jobbet,

tiden går så sjukt snabbt där inne.

I Like :D

Blir det nån gång skiftarbete på Lagerbergs igen,

då ska jag in där!

Jobba 2 skift hade passat mig så jävla bra.

Bara att hålla tummarna ;P


Efter jobb blev de en promenix med Camilla,

det gillar vi!

Redan bokat in morgon dagen oxå för en promenix,

ser jag redan fram emot.

Går allt som planerat slutar vi vid 2 imon ;)

Och är det fint väder då,

blir de promenix vid långasjön har vi bestämt!


Nu ska jag köra och handla tänkte jag,

efter det blir det lugn & ro :D


"we get what we give"

Av Bettan - 30 augusti 2009 13:40

Kräftskivan igår med grannarna var helt out standing!

Satan så roligt jag hade!

Skrattade så jag har ont i käkarna idag,

de måste säga en del om hur trevligt det var :D

Längtar redan tills nästa års tillställning!


Utställningen igår gick sååååå bra.

Bill slutade på fjärde plats, vi är super nöjd!

Egon han vann i sin klass och gick till stora finalen,

weeeeiiiiiiiiii!

Men tyvärr gick vi inte vidare där,

men de gör inget...

Bara så härligt att komma till stora ringen,

aldrig gjort innan.

Och kanske var detta första och sista gången,

sådant kan man aldrig veta.


Vi var hemma kvart över 5,

kräftskivan började klockan 6.

Så de blev lite stressigt,

men vi fixade de.

Aldrig varit kvar på en utställningen så länge innan,

typiskt sånt ska ske när man ska bort på kvällen.

Och jag fick då inget besök på Börjes heller,

för jävla illa!

Vi körde från TIngsryd kvart i 5 och dem stänger 5.

Men vi ska dit en annan dag,

hehe!

Jag hoppas på att köra dit nu i veckan ;)


Jag och Camilla skulle ju kört till Bosjökloster idag,

Jakt och fiske mässan.

Men nej,

jag kände inte för det igår.

Och inte idag heller för den delen..

Den kommer ju tillbaks nästa år så :D


Återträff med valpkursen idag,

ska bli skoj att träffa alla igen och se hur alla valpar växt.

Klockan 6 börjar det..


Men vad jag ska göra med dem timmarna innan dess har jag ingen aning om,

funderar på att sova en timme till ;)

Jag och sova,

passar perfekt ihop! :D


Trevlig Söndag på er <3


Av Bettan - 29 augusti 2009 07:05

Bilen går strax mot Tingsryd.

Ska bli trevligt!

Alltid mysigt på deras utställningar..


Ser ju oxå fram emot Börjes,

rolig affär det där ;)


Kom nu ihåg att hålla tummarna för oss idag :D


"i can be so mean when i wanna be"

Av Bettan - 28 augusti 2009 21:15

Var ju på återbesök igår hos kirurgen i stan.

Vilket jag helt kunde vart utan.

Jag vet egentligen inte vad jag förväntade mig,

men i alla fall mera än vad det gav.

De tog en vikt, längd och frågade hur de gick!?

De var dem 250kr.

Jag trodde dem skulle ta prover och dylikt,

men nej de gjorde dem inte.

Kommer inte ihåg vad han svarade när ja frågade de,

men i alla fall.

Det enda positiva var att han skulle skick en remiss till dietist.

Det är faktiskt något jag funderat över själv att jag hade velat gå till,

så de ska bli kul när jag väl får en tid dit.

Tips och råd om mat är alltid bra,

känner jag behöver lära mig äta mera näringsrikt och så.

Så det ska bli kul som sagt :P


Vågen den visade 30 kilo minus :D

Då räknar jag från den 11 Maj,

får då började jag ju banta inför operationen och gick ner 6 kilo tills den 9 Juni.

Yeah, feels gooooooooood :D


Imon blir de upp tidigt,

Tingsryd ska få besök av oss.

Utställnings dax igen ;)

Även Börjes ska få vårt besök, hehe!

Tingsryd = Börjes :P

Håll tummarna för oss imon!


"they don't care about us"


Av Bettan - 28 augusti 2009 06:10

Fan vad underbart att det bara är idag oxå att jobba,

för denna veckan lixom.

Sen är det helg,

härligt!

Tror helgen kommer bli helt underbar dessutom :D


Utställning i Tingsryd imon

och på Söndag går bilen mot Höör.

Jakt och Fiske mässa,

med massor massor av hund grejer :D

Paradiset för någon hund tokig som jag!!!


Imon kväll blir det antingen jobbarfest lr kräftskiva med grannarna,

men jag och min beslutsångest bestämmer det imon ;P


Ikväll blir det lugnt,

ska ju upp tidigt imon igen.

Så sova tidigt,

vore kanon!

Men jag vet ju hur de brukar bli ;)


Lite arbete nu,

och be till gud att dagen den ska gå snabbt,

haha!


"you say it best,

when you say nothing at all"

Av Bettan - 27 augusti 2009 23:50

Har haft en helt underbar kväll här,

med min älskade vän, Vivvi :D

Hon bor i Stockholm,

så det går länge mellan gångerna då vi ses tyvärr.

Men telefon & internet är bra uppfinningar ;)

Vi har verkligen ventilerat här ikväll,

pratat om allt mellan himmel och jordfärs,

och underbart trevligt som alltid med Vivvi!

Hon är bäst Vivvi,

that's it! <3


"we will always be friends forever"

Av Bettan - 27 augusti 2009 12:00

..med sovmorgon tills klockan 11 :D

Sånt gillar vi!


Återbesök idag hos kirurgen då ja,

ska bli spännande.

Men är samtidigt nervös.

Ingen aning vad som komma skall :P


Men en sak vet jag ju,

det kan inte vara i närheten av operationen.

Allt de jobbiga jag upplevde då lixom,

haha, det säger sig själv ;)


nahe fixa och dona står på schemat nu,

innan sjukhuset ska få njuta av mitt besök ;P


"baby i wanna feel you"

Av Bettan - 26 augusti 2009 22:20

Minnet de sviker emellan åt,

Egon blir ju 5 månader idag.

Min lille plutt :D

Att han har blivit så stor och att tiden den går så fort,

tradigt!..

Hade gärna haft han liten hela hans liv,

men så funkar de ju inte..

Bara i drömmarna :P


Egon min lille gosseponk!

Fullt ös medvetslös är hans motto ;)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards