Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under oktober 2009

Av Bettan - 31 oktober 2009 18:09

Eftermiddagen i skogen med dogsen,

var kanon!

De gick bra att spåra,

och med mera övning kommer det gå bättre och bättre.

Kul!

Vi hoppas på lika fint väder imon,

för då blir det skogen igen! Skrattande


Vid halv 4tiden körde vi ner till Mjällby kyrkogård,

för att dekorera Stefans pappas grav med en fin gravsmyckning.

Och fint de blev de!

Efter de blev de en sväng hem till svärmor på fika.

Alltid lika trevligt!


Pappa och Nisse (farfars bror) var på Farfars grav idag,

la granris och gravsmyckning jag köpt hos Britts Blommor.

Jag ska köra dit imon istället,

känner mig inte riktigt pigg nu..


..För fikat hos svärmor skulle jag gett fan i,

en spökbakelse var det.

För min mage har vänt sig ut och in,

så toan kommer få besök mera här under kvällen.

Usch, när ska jag lära mig?

Men fan jag måste ju testa lixom,

nu vet jag!

Inga flera bakelser för mig,

det gör de lättare att låta bli.

För så här dålig jag blir,

vill man inte bli i onödan!..


Tror dessutom jag har feber,

sjukt trött, fryser som en nakenhund i snöstorm och ont i varenda led i kroppen.

Tatt ett par panodil och hoppas på att bli piggare.


Stefan hade hyrt film,

Änglar och demoner.

Så den måste ju ses idag!


De får bli efter maten de,

som jag hoppas på att mannen min snart ska tillaga.

Chicken curry, satan så gott det är!

Jag pallar inte.

Vill egenltigen bara sova,

men jag får skärpa till mig och vara social känner jag.

Igår deckade jag halv 9, haha!

Sådan är jag om Fredagarna Tungan ute


Nu blir det Lördags Mys! <3

Av Bettan - 31 oktober 2009 12:29

Hem kommen från jobb och sitter och käkar lite.

Ska snart köra ut i skogen och spåra,

ska bli kul!

Första gången jag och stefan provar på detta (utöver egons hundkurs),

så det ska bli spännande!

Köpte spårlina och sele igår,

så fint så!..


Vädret är ju ljuvligt oxå,

sol och kallt.

Underbart!

En härlig höstdag med andra ord Skrattande

som bara måste spenderas utomhus!


"it's writen all over your face"


Av Bettan - 31 oktober 2009 07:00

Igår var vi ju iväg på roadtrip

till Teba i Höör.

Som tur var slutade jag vid 2,

allt var klart då på jobb.

Jag körde hemifrån vid tio i 3.

Hämtade Stefan på jobb vid halv 4 tiden,

sen var vi framme vid 4.

Därav var de skönt vi slutade vid 2 igår,

annars hade vi inte vart där förrens vid 5.

Ja ni fattar Tungan ute


Vilken affär!!!

Dem hade Allt till hundar,

och stort var det oxå.

Vi gick rad upp och rad ner,

för att sedan gå och plocka de vi skulle ha Skrattande

Och det blev en korg full med praktiska saker,

men även godsaker till mina gossar.

Och vi körde där ifrån 994kr fattigare Flört


Roliga var att Stefan sa att vi fick max handla för 1000kr

och jag sa att så mycket kommer de inte bli.

Kanske en 500lapp,

men ack så fel jag hade, hihi!

Men över 1000kr gick vi ju inte i alla fall Tungan ute

Jag kan shoppa jag!


Jaha jobba ett par timmar nu på förrmiddagen,

8 till 12 brukar det bli.

Känns förjävligt nu innan man kommit dit,

men när man väl fått de gjort känns de skönt.


Efter jobb ska vi spåra med dogsen,

vädret ser ut att bli bra.

Frost och klar blå himmel,

underbart!


Vi ska även till kyrkogårdarna,

lägga gravsmyckningar och så.


Ikväll blir det mys och film i nya tvrummet,

weeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii!

Det är så fint där,

jag är så nöjd! Skrattande


Trevlig Lördag!


"be strong even that love is gone"

Av Bettan - 30 oktober 2009 05:48

Fredag idag,

men de känns som de kvittar.

Jobb på Lördag nämligen,

men de gör inte heller nåt.

För komptimmarna behöver jag,

är nere i 87 timmar nu.

lite var det lääääänge sen jag hade.

Ska vara ledig en dag i vecka 46,

tatt ledigt den 23 december

och givetvis är jag ledig den 5 januari

när vi ska på bröllop Skrattande


Och jag har inte några semesterdagar kvar,

så all min ledighet jag tar måste jag ta i komptid.

Så jobba lördag känns bara bra Tungan ute


Idag efter jobb ska vi på roadtrip,

weeeeiiiiiiii så kul!

Vi ska köra till Höör.

STOR hundaffär där,

så det blir att shoppa loss!

Haha, himmelriket för en hundtokig som mig Flört

www.Teba.se


Vi ska ju börja spåra och sådant nu om helgerna har vi bestämmt,

så spårlina och sele måste köpas.

Kan slå vad om de kommer komma köpas mycket annat oxå,

hehe!


Trevlig Fredag Alla!


"I just wanna take you away"

Av Bettan - 29 oktober 2009 05:46

Återbesök hos Pelle i Vesslarp igår för Peppan,

igår var det 3 veckor sedan hon opererades.

Och Pelle var nöjd med resultatet,

det är vi oxå.

Bara de att nu har hon börjat halta fram,

vi fick värktabletter och ska avvakta en vecka.

Antagligen har hon bara vridigt till sig,

lr vi hoppas det är så.

Så att inget allvarligt behövs göra.

Vi får hålla tummarna och se vad tiden utvisar!


Ska till Vesslarp på Måndag igen,

men då med Bill.

Han har börjat halta så,

och jag tror det är fukt eksem som spökar under framtassarna.

Jävla skit det där!

Speciellt i denna blöta årstiden.

Jag har kört med potatismjöl mellan trampdynorna nu varje kväll,

hört att det ska torka upp att.

Men behöver nog medicin lr så.

Vi får se vad Pelle säger.


Mammsen hon var med mig igår,

härligt med sällskap i bilen.

Är ju en bit att köra dit,

och köra ensam långt är ju för jävla tråkigt.

Vi körde inom Willys i Olofström på vägen hem,

mat behöver man alltid.

Hehe!


Torsdag redan,

herregud asså vad veckorna dem går.

Härligt men ändå inte..

2 dagar kvar att jobba nu sedan helg.

Jobbar Lördag nämligen,

inte så farligt som de låter, haha!

Några timmar sen dubbla komptimmar,

yes! Är ju dem jag vill åt, hehe!


"are you feeling you all alone?"

Av Bettan - 28 oktober 2009 05:38

Jag är verkligen ingen kläd människa.

Mode det hatar jag!

Jag köper det jag vill och tycker är snyggt.

Själv klarthet för mig.

Varför ska jag följa nåt mode?

Oftast fult.

Och definitivt inte min stil!


Min stil är jeans och collagetröja,

underbart!


Shoppa är inte min grej heller,

var på kapphal i fredags.

Letade efter en jacka.

Men nej,

i den butiken sätter jag inte mina fötter igen.

Bara kärring kläder ju!


Intersport där emot,

ojoj sicka snygga jackor!

Men alldeles för dyra,

1900kr och då var det rea.

Nej Tack!


I och med mina stora storlekar jag hade innan,

har det blitt att kläderna kom från Ellos.

Och det gör dem än!

Bara det att nu har jag storlek 46!!!!

Haha, otroligt!

Kan inte fatta de själv måste jag erkänna.

Känns ofattbart..

Men glad för det,

de är jag verkligen!


För nu har jag mig en nya jacka!

Vanlig svart kort,

precis som jag vill ha dem!

Även ett par nya jeans och en collagetröja.

Haha, I am so happy!

Visst är de mycket roligare att köpa kläder nu,

själv klart!


Men att shoppa och gå i affärer har jag verkligen kommit ifrån,

så Många år sen jag gjorde det.

Om jag ens har gjort de nån gång lixom.

Vi får la se om det beteendet ändras,

annars funkar Ellos bra för mig Skrattande


Slutar vid 12tiden idag,

jippie!

Så att stiga upp idag var lättare än vanligt.

Haha!

Peppan och jag ska till veterinären vid 3tiden.

Återbesök efter operationen.

Håll tummarna för oss att det gått som det ska <3

 

"can you feel my happyness?"

Av Bettan - 27 oktober 2009 05:38

Igår kväll hade jag en super trevlig kväll,

var i Svängsta på Möhippa planering.

Det kommer bli super kul Skrattande


Mer än så kan jag inte skriva,

vet ju inte om personen i fråga läser..

Så ni får hålla tillgodo tills det är dags Flört


Trevlig Tisdag!


"I will do anything for you,

but I want do that"

Av Bettan - 26 oktober 2009 05:36

Måndag..

Det är den värsta dagen i hela veckan,

så jobbigt med Måndag.

Alltid lika jobbigt ju.

Blääääääää!


Förmiddagsvecka nu,

nice!

Men fan så jobbigt att gå upp tidigt,

usch!

Det är ju inte min lättaste uppgift,

men idag gick det iaf bra.


Måtte denna veckan gå lika snabbt som förra,

vill ha helg igen!

Det är då det blir möt gjort här hemma,

man har tiden och orken.

Men jag ska försöka fixa en hel del nu i veckan oxå.


En sak som känns underbart denna jobbiga Måndag,

var att vågen visade 44 kilo minus!!!!

weeeeiiiiiiiiiiiiiiii!

Det underlättar ju en hel del,

humöret blir på topp och allt där till Flört


"it's a beautyful day"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards