Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under december 2009

Av Bettan - 31 december 2009 10:15

Ohh yes I am!

Jag vann ju nämligen 100kr igår på Bingolotto,

fett nice!

Haha, det är ju det lilla som räknas vet ni   

Förlorade ju inget på mitt spelande iaf,

det är ju alltid bra!

 

Så var dagen kommen,

sista dagen på år 2009.

Shit vad tiden den har gått snabbt!

Speciellt sen efter semestern,

det har bara sprungit iväg ju..

Och nu är vi här,

31 December 2009.

 

Det har varit ett bra år tycker jag,

ett år som förändrat hela mitt liv.

Året jag tog ett stort beslut

och som jag inte ångrar en sekund!

Det är värt allt, precis allt!

Gastric By-Pass operationen 9 Juni.

Sen den dagen har jag gått ner FYRTIOÅTTA KILO!

+ SEX KILO från den 11 Maj till 9 Juni.

Så allt som allt har jag gått ner FEMTIOFYRA KILO!

Inte så lustigt att jag är nöjd med mitt beslut   

 

 

Nyårsafton är här.

En dag för dem flesta ser till att supa till att riktigt rejällt.

Nyårsafton och alla ser det som en ursäkt för att dricka.

Töntigt!

Nyårsafton firade man i 14-15 års åldern med en riktig fylla.

Det var lixom en andledningen till att festa då.

Men så ser så många det nu oxå..

Tyvärr.

Det är ju skrämmande.

Sprit och fyrverkerier hör INTE ihop!!

Det kan fan bara sluta illa..

Fyrverkerier är ännu en töntig sak till nyår.

Varför läggar man ner så mycket pengar?

Så många tusen på nåt som varar ett par sekunder,

hade lika väl kunnat tatt pengarna, rivit sönder dem och slängt dem i ån!

Det är exakt samma sak som att lägga dem på fyrverkerier!

Har folk så jävla gott om pengar till fyverkerier,

fan skänk dem till välgörenhet istället!!!

Idioter!...


Vår nyår ska tillbringas hemma,

vill Stefan iväg på fest.
Får han givetvis det,

men i år hade han inte hört nåt om nåt party.

Så han blir hemma.

Blir tre rättersmiddag,

sen bara en lugn kväll.

Precis som vilken kväll som helst!

Men vi får även besök ikväll,

Alla vår Älskade OLOF kommer och gör oss sällskap!

Mycket Trevligt!


Nahe om man skulle sparka igång dagen,

vädret är ju toppen!

Klar blå himmel och sol,

sen 7 minus grader på det!

Mysigt!

Så det blir mycket motion till dogsen idag,

härligt   



GOTT NYTT ÅR!

  


"you think you know me?!"

Av Bettan - 13 december 2009 22:15

Dagen igår var en härlig dag,

MÖHIPPA!

Den första jag varit på dessutom,

mycket lyckad dag!

Och jag kan ärligt säga att blivande bruden var mycket nöjd,

de märktes tydligt.

Så att vi hennes vänner känner henne väl,

är ett faktum!

NICE!

 

Dagen började med champange frukost hemma hos mig,

Emilie som blivande bruden heter.

Trodde hon skulle till K-krona på shopping med Linda a.k.a Blooman,

haha men så fel hon trodde.

När dem två kom till mig var vi alla redan på plats,

frukosten var fram dukade, bara att hugga i.

Men innan så var vi ju tvungna att byta kläder på Emilie,

Lucia idag så passande nog var Emilie lucia igår så klart   

 


Klockan tolv skulle vi infinna oss på bowlingen,

på vägen in dit fick vi Emilie att svettas ordentligt.

Då vi lurade henne att hon skulle sjunga på citygross, haha!

Hade gärna velat se hennes min när vi körde in på parkeringen där, hehe!

Men vi skonade henne så klart,

riktigt så elaka är vi inte, hihi!

Men bowling de blev det,

och kul var det.

Något vi vet Emilie gillar skrapt   


     


Två timmars bowling gör en hungrig kan jag lova.

Så vi begav oss hem till Hannah för att avnjuta god pasta sallad.

Hemma hos Hannah målade Emilie av sin blivande man,

vad som händer med tavlan är topp secret än så länge, hihi!

 

   

 

Själv klart blev de en vända på stan,

vi gick från torget hem till Hannah.

Bara för att visa upp världens finaste lucia   


  


Klockan 17.00 anlände vi hem till Blooman i svängsta,

där väntade nästa överraskning.

Ansiktsbehandlingar.

En tjej med ett företag i svängsta kom och visade upp sina produkter,

själv klart testade vi allt möhligt klet.

Sådant är inget för mig,

men vi vet att Emilie ÄLSKAR sådant,

så hon blev riktigt glad för detta.

Vilket var kul att se   

 

  

 

Efter detta började partyt på riktigt,

det drack och åts mycket!

God tacopaj stod på shemat.

Vi sjöng och härjde,

riktigt trevligt!

Nu ser jag fram emot Bröllopet den 5 Januari 2010   

 

Och lustigt nog drack jag med igår,

haha!

Tror de knappt själv.

3 groggar fick jag i mig,

inte var dem goda.

Men jag drack o såg glad ut,

jag var till och med sugen på att gå med ut.

Men då hände de,

som iinte brode hänt.

Jag och mitt senila hue!

Fikat dukades fram,

och jag tog en bit tårta, några gotte bitar oxå.

Och där kom illamåndet!

Jag KAN INTE dricka och äta något så tätt efter varandra!!!

SUCK!

Illamåndet blev ett faktum och klockan tio var jag på väg hem.

Tråkigt!

Men dagen och kvällen fram tills de hände hade vatt super trevlig,

så kul!!!

När ska nästa vän gifta sig???

Så jag får gå på möhippa igen   


3 groggar igår och idag sov jag till ett.

FAN vilken huevärk jag haft,

helt sjukt!

Av 3 groggar!?

Sjukt!

Så att dricka igen lär inte hända speciellt ofta!

Kanske på Bröllopet dock,

men inget säkert,

bättre att köra och må bra dagen efter!


Annars lär de inte rinnna ner nån alkohol i min strupe förrens jag fyller 25,

den 29 maj de   

har redan nu börjat fundera på om man skulle ha stor fest då,

bjuda alla man känner typ.

Kunde vatt festligt!

Men jag lär ändra mig X antal gånger innan de bestäms säkert, haha!


Eftermiddags vecka framför mig,

gött!!!

Denna veckan med bara sen är det JUL.

Så mysigt!

Julen firas här hemma hos oss,

första gången!

Trodde inte de skulle hända förrens man fått barn,

men mamms och papps renoverar sitt kök.

Och de hinns inte bli klart tills Jul.

Så den firas här i Elleholm City,

underbart!

Kommer även bli julgran igår,

det är extra mys!!

Inte haft julgran på flera år,

då mamms inte orkat med det.

Tråkigt men sant..

Men i år, då blir det gran!

Jag hade kunnat tänka mig en rosa i plast från Rusta,

dem är så läckra och precis min stil!

Men tyvärr sa Stefan nej,

så de blir riktig julagran!

Men de går det oxå, hehe!


Nahe några timmars sömn på detta,

känns väl behövligt faktiskt   


"tills döden skiljer er åt.."

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards