Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juni 2010

Av Bettan - 30 juni 2010 15:55

 

Hade ju lite grejer som jag beställt,

äntligen är dem här.

Så kul!


Jag är så lätt att få glad,

haha!

Beställa lite

sen när de väl kommit blir jag så GLAD.

Även att de inte är nåt JÄTTE kul lixom.


Linser är ju inte JÄTTE kul,

men nödvändigt.

Och billigt denna gång, haha!


Även hårtabletterna är här,

spännande!

Ska ge dem ett halv år - år.

Förväntar mig inget mirakel,

men försöka duger.


Även mina 3 böcker har kommit.

Två från författaren till Twilight,

en bok om nåt helt annat.

Och den andra är visst nån slags

uppföljare på Twilight.

Hade jag ingen aning om,

men så kan de va!

(Bio på Lördag, Twilight 3)

Babben Larsson,

en av mina favvo komiker.

Har just gett ut en bok,

klart jag köpte den!


 


Vi har ju ett bankfack,

komiskt.

Men det har vi.

Andledningen till vi skaffa de,

var att vi skrivit ett testamente tillsammans.

Och vad är inte bästa än att ha de i ett bankfack?!

Jag var iaf där idag,

spännande! HA HA!

Kändes stort, eget kort, egen kod och eget fack.

Kändes som man var en affärs kvinna, hehe!

Har lagt mina födelsedags pengar där,

även massa CD skivor med bilder.

Bilder i massor.

Perfekt förvarning där!


Svärmor hon köper alltid kläder från Cellbes,

sjävl beställer jag inget där.

Bara ibland när hon frågor om jag hittar

något i henns kataloger och REA blad.

Det blev lite sist faktiskt, skoj!

Bland annat en klänning/tunika  


Helt out standing!

Precis MIN STIL   

Dessutom mycket snyggare i verkligheten,

så det så!

Skulle man kunna ha denna på ett bröllop?

Ett bröllop där de stod "valfri klädsel"

Jag har inte bestämmt mig så klart,

det är inte förrens den 24 Juli.

Ska kolla runt, på HM bland annat.

Såg massa fint där förra veckan.

Vi får se helt enkelt!

Säg dock gärna vad ni tycker   



Nu ska jag sätta mig på altanen,

äta glass!

Och börja läsa någon av mina nya böcker,

mys! <3


"alla vägar gåt hemåt"

Av Bettan - 29 juni 2010 21:37

Blev bad sugen nu ikväll,

jag var och badade Egon och Bosse.

Fan vad behagligt det var i vattnet!

Och detta var ändå i ån,

men de lär vara uppåt 20 grader iaf.

Förra veckan var de 18 när jag tog tempen,

men de kändes varmare idag.


Suget på att bada är stort,

jag som älskar att bada!

Men de som stoppar mig är så

klart att baddräkt lr bikini kommer INTE på min kropp.

Inte ens nu när jag gått ner 66 kilo,

så känner jag mig trygg i nåt av detta.

Inte de att jag provat,

men jag känner mig själv.

Nej nej, inget sådant på min kropp!


Badning på kvällar får de bli,

så fall havet helst.

Där de e långgrunt och botten syns.

FIN botten ska det oxå va!

Haha, höga krav jag vet.

Men jag är en jobbig fobi när de gäller vatten,

det är stenar och träd i vatten.

ÄR livrädd för detta!

Ryser på bara tanken..

WEIRD JAG VET   


Höst och vinter katalogen från Ellos kom idag,

snacka om att få ångest.

Sommaren har just kommit

och nu ska man se på vinter kläder.

Haha, ja jisses!

Men de får bli att bläddra i den nu,

och så lite glass.

MUMS!


"du hatar mig lika mycket som jag hatar dig"


Av Bettan - 29 juni 2010 05:41

Jag fick mina linser igår,

ett års förbrukning.

548kr!!!

Otroligt billigt!!!

Jag som trodde nåt skumt hänt när jag beställt dem,

men icke.

På fakturan står de 548kr!

De har alltid legat runt tusenlappen innan,

de senaste åren.

Och det har vatt billigt,

jämnfört med att köpa av optikern.

Och nu 548kr!

Snacka om att bli glad, hehe!

Dessutom fick jag ett par

solglasögon med på köpet.

Trevligt!


Så i eftermiddag är de min själ jag som

beställer mig ett par glojärn.

300-400kr här på nätet lixom.

Vilket min tusenlapp som skulle vatt

till linser nu oxå räcker till glasögon.

NICE!


Dags att göra sig beredd för cyklingen,

dimmigt som satan denna morgon.

Hoppas de lättar!


Trevlig Tisdag <3


"vem har svar på allt?"

Av Bettan - 28 juni 2010 05:39

Åhh nej,

jag har fortfarande inte lärt mig dricka det.

Ska jag va ärlig tror jag aldrig jag kommer lära mig det.

Vilket jag kan tycka är synd,

men bara lite synd.

Det är en sån social grej,

kaffe och nåt att fika.


När jag och stefan min fikar,

tar jag mig en kopp mjölk istället, hehe!

En kopp så klart,

så de känns lite som kaffe lr inte.

Men de för med sig fika känslan lite mera.


Stefan har blitt en kaffe tant,

kul för han.

Haha!

Och jag har börjat skämma bort han!

När han siger upp finns kaffet klart till han,

visst måste jag var en sjukt snäll sambo?! <3


Kaffe hör lixom till frukosten,

och den luktar det gott.

Luktar frukost!

Sen nu när jag äntligen lärt mig koka det,

haha, ja då är de rätt kul, haha!


Nahe lite kläder sen är de dags,

dags att cykla till jobb idag.

VIlket jag inte gjort på X antal veckor.

Var ju rocken där ett tag,

sen så har de vatt möt med dogsen efter jobb direkt.

Men idag, då är de dags igen!

Ska cykla nu varje dag,

då tiden finnes!

Vädret är ju sjukt nice numera så,

mys!


Trevlig Måndag!


"i would do anything for you"

Av Bettan - 27 juni 2010 16:48

Jobbat idag, de gick bra faktiskt.

Tiden den har rullat på,

vilket är kanon!

Såna här dagar gillar vi.

 

Men jag måste säga att jag önskar att de var Måndag,

bara för att jag har beställt lite grejer som jag vill ha!

3 böcker, nya linser och vitaminer till håret..

 

Jag var ju inne ett tag på att sätta i löshår,

men 2500kr för det kändes onödigt.

Dyrt!

Sen att de sitter i 6 månader bara,

och jag var rädd för att håret skulle slitas ännu mer

den dagen man skulle plocka bort att.

Så jag la mitt projekt åt sidan.

Har nu beställt vitaminer till håret,

det kan fan vara värt ett försök lixom!

Provar man inte vet man ju inte om de funkar.

500kr för en paket som varar en månad,

oxå dyrt tycker jag.

Men funkar de är de klart värt att!

Vi får se lixom   

 

Funderar även på att beställa ett par glasögon,

dem jag har är gammla och styrkan stämer inte.

Sen 400kr för ett par glasögon på nätet,

det är billigt!

Dessutom använder jag dem bara max en kväll i veckan lixom,

så några dyra glojärn blir de inte.

Inte min gej med märkes saker!

Finns så möt annat att lägga pengarna på, hihi!

 

Nu ska jag vara lite social,

Sandra och Rogge är här.

Grillning och spårning står på schemat.

 

Trevlig Kväll! <3

 

"life is great"

Av Bettan - 26 juni 2010 20:30

Det ÄR Lördag idag,

men känslan av att det är Söndag försvinner inte.

Helt inne på att det är Söndag.

Men men, så blir de när man är ledig en dag för tidigt.

Dessutom jobbar vi imon,

roligt värre!

Men så är de när man jobbar på slakteri,

kunderna vill ha sina beställningar.

That's it!

Vi har ju vatt lediga två dagar ändå,

som en vanlig helg.

Men en dag extra ÄR aldrig fel, ha ha!

Jag är ledig på Torsdag,   

så får mig blir de ändå en vanlig 5 dagar vecka, hihi!


Blev en träff med Vivvi innan,

dock inte här hemma.

Vi blev stående utanför tobak, 1½ timma.

Gör inget, för de var så trevligt!

Alltid lika kul att träffa min favvo vivvi <3

Imon kväll hoppas jag hon kommer hit,

då hon åker hem till storstaden Måndag morgon igen.

Så att träffas en gång till vore inte alls fel!

Vi får se och jag håller iaf tummarna   



 


  

Min älskade Bosse,

han fick oxå sitta med på träffen med Vivvi.

Men han är så snäll och go,

så lätt att ha med.

Han finner sig i allt.

Så de gjorde han inget att sitta där,

dessutom fick han en sandwich.

Vilken åkte ner snabbare än snabbt!



































En hel del trädgårds arbete har hunnits med idag,

klippt gräset.

Vilket jag gillar!

Inte många av de kvinnliga könet som gör de,

har jag räknat ut.

Men jag är inte som alla andra,

vilket är så jävla skönt!

Så att klippa gräset går fin fint,

det är avkopplande och hjärnan snurrar för fullt då   




Att sitta inne när solen den skiner

och det är så härligt..

Gör att jag får dåligt samvete.

Vill bara greja hela tiden,

de finns så mycket att göra ju.

Men samtidigt har jag sagt till mig själv,

att jag måste ta de lugnt oxå.

Slappna av och bara vara.

Trotts de fina vädret.

Jag gillar de inte,

men får finna mig i det.

Stefan gick till grannen,

jag tänkte faktiskt slänga mig i soffan strax.

Bara vara och slappa,

känns jobbigt.

Men oxå nödvändigt!


Trevlig kväll! <3


"take me away"

Av Bettan - 26 juni 2010 11:28

 


Desserten från igår,

MYCKET GOTTIS!!!

Chockladpudding, grädde och Jordgubbar.


Blir sugen bara jag ser den,

ha ha!

Och det bästa är att de finns två kvar i kylen   

Av Bettan - 26 juni 2010 11:18

Ljuvligt att vakna pigg och glad denna dag.

Ingen eftersmak av alkohol,

ingen huevärk och inget illamående!

NICE!

Ha ha ha,

skrattar åt alla andra som vaknar med de symtomen,

rätt åt er!


Hoppas alla hade en trevlig kväll igår,

det hade iaf fall vi.

Med Olof som sällskap kan man inte ha annat.

Vi käkade gott och snackade skit hela kvällen

på altanen.

Och faktiskt var de inte sååå kallt igår kväll,

vilket var positivt!

Jag slapp iaf ha vantar på mig,

det är ett gott tecken   


Nu ska jag käka lite frukost,

sen ta på mig promenad skorna.

Gå in till byn och köpa harry boy,

plus hämta med mig Vivvi på vägen hem.

MYS!

Min älskade Vivvi är i Mörrum,

Me Like!!!

Får bli ett par timmars prat på altanen   


Trevlig Lördag <3


"I don't wanna be THAT girl"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards