Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under augusti 2010

Av Bettan - 31 augusti 2010 22:44

Jag SKA och SKA hela tiden,

men va fan gör jag det inte för???

Arg mig själv.

Av Bettan - 30 augusti 2010 21:30

Jag vill !!!


Men varför orkar

jag inte ???

Av Bettan - 28 augusti 2010 23:25

..på käftskivorna.

Vi har ju vatt med 2 år innan,

med grannarna.

Vet inte vad felet var ikväll,

egentligen.


Men det var bara inte lika kul.

Sen när alla dricker utom jag,

den ena mer än den andra.

Och till slut pallar jag inte med

mera fylla.

Kan va lite kul i början,

men när det kommit tillräckligt

i dem så, USCH!


Då blir man bara så trött!


Kvällens stora plus,

var ju kräftorna!

haha, satan så GODA!


Nu blir det att sova,

hoppas på fint väder imon.

Så jag kan ta mig en

morgonpromenad! <3

"varför alkohol?"

Av Bettan - 28 augusti 2010 18:01

Haha, jovisst!

Nej nej,

så är det verkligen inte!

Men jag har iaf bakat,

och det är jag stolt över,

hehe!


Hann dock inte med att göra

någon paj..

Men det kommer ju en dag imon oxå.

Dessutom har jag massa blåbär över,

kanske blir de muffins imon igen?!

Bra att ha i frysen,

om de kommer gäster <3


Nu ska jag gå och vara social,

säkert är jag sist..

Kräftskiva står för kvällens schema!

Grannarna här på vägen samlas,

trevligt trevligt!


Tills alla blir FÖR fulla och jobbiga,

men då går jag bara in och säger

god natt.

Enkelt och lätt.


Trevlig Kväll!


 

          

Av Bettan - 28 augusti 2010 12:30

Knallade iväg innan,

tobak och ica blev stoppen

på vägen.

Sen hem till mor och far.


Och så klart,

där kom regnet!

Inte mycket,

men det regnade!

Visst hade jag regn-poncho

med mig..

Men det ÄR inte kul och gå

när de regnar.


Så jag fick snålskjuts hem,

fin är han pappsen <3


Blev iaf en 5 km med dogsen,

gött!

Ska försöka mig iväg med Bill

oxå nu under dagen.

NU är det faktiskt uppehåll,

himmlen ser blå ut..

På vissa ställen,

och vissa helt svart!


Väntar nog lite ändå,

tänkte ge mig i kasst

med att baka nu!

Känner mig taggad, haha!   


Wish me luck!

   

Av Bettan - 28 augusti 2010 09:30

...med att gå ut och äta.

Då jag inte kan äta så mycket.

Lämnde igår kvar mycket mos

och även en bit spättafile.

Det får lixom inte plats.

Vilket så klart är meningen,

och det jag valt själv.

Vilket har vatt mitt bästa

val i livet <3


Så det här med att ut och käka,

nej det händer väääldigt sällan.

För dyrt för att bara äta halva

portionen lixom.

Dyrt innan med, även att jag åt

upp allt.. haha!


Men klart blir man bjuden som igår,

går jag ju med.

Men jag ser inte tjusningen i det längre.

Så är det bara..


Beställer hellre en barnpizza hem,

som jag och stefan delar på.

Eller tar hem kinamat,

sånt som man kan ha i två dagar

hemma och käka.

Så går det givetvis bra,

men inte ut och äta på fin resturang.

Big No no, hehe!   


Finns ju dessutom sååå mycket gott

man kan laga hemma själv!

Varför äta ute då?

Och betala mer än dubbla priset?!


Vägga resturang var iaf väldigt fin,

ligger vid havet.

Utsikt över alla båtar,

som alla rikemans folk har.

haha, såna en annan bara

drömmer om..

Väldigt mysig resturang så,

kändes som att sitta på en

stor inglasad altan..

Mycket nice!


Inte farliga priser heller,

faktiskt!

Spättafile 85kr,

som jag åt.

Stefan käkade bakadpotatis med

skagen röra, 82kr.

Rimligt!

Faktiskt så jag sa till stefan igår,

att han och jag kunde gå dit..

För jag blev sugen på att prova

deras pastasallad med kräftstjärtar

och räkor, 79kr.

Och även deras spättafile-macka,

75kr.

Helt okej priser,

och inte överdrivet med mat då.

Kanske så man lämnar lite lite bara.

Men vi får se när de blir av..

Säkert inte förrens nästa sommar,

OM ens då   


Lämnade Bror i stan,

och jag körde vidare hem till honom.

Lovade rasta Bob,

mys! Meningen var en lite kiss & bajs runda bara,

men vädret var ju såå ljuvligt!

Att jag tog mig en promenad!

45 minuter fick jag ihop,

gött!

Finns ju en motions slinga vid Bror's

i skogen, så den blev det.


Idag skulle vi kört till Bosjökloster,

jakt & fiske mässa.

Och maaaassor av hundsaker,

paradiset för en annan, haha!

Men Stefan fick rycka in och jobba,

så kanske kör vi imon istället.

Eller hoppar vi det detta år..

Visst vill jag dit,

men ändå inte..

Haha, alltid så dyrt när jag åker,

iväg på såna där tillställningar..   


Kan vara skönt med en hemma helg,

då de kommande helgerna är FULLbokade..

Vi får se imon helt enkelt.

Risken finns att Stefan är kass imon,

haha!

Kräftskiva ikväll nämligen med grannarna.

Ska bli kul!

Tradition varje år,

i år står tältet på våran gräsmatta dessutom.


Nu ska jag rasta Bosse & Egon,

blir in till byn.

Köpa harry boy,

för att sen gå vidare till mamms & pappas.

Ska låna mammas muffinsplåt,

och sockerkaks form.


Bakning står på mitt schema sedan.

Kul!

Ska prova bärrensaren med,

hoppas den funkar så jag får

ihop mera blåbär.

Kan ju till och med bli MYCKET

bak idag i så fall   


Trevlig Lördag!


"somliga ljus brinner aldrig ut"





Av Bettan - 27 augusti 2010 15:00

Jag riktigt såg sorgen i hans ögon.

Han är helt frånvarande.

Han har ett krossat hjärta.

Och det speglar sig i hans blick.


Känslig som jag är,

blev jag tårögd.

Det gör ont i mig när jag

ser honom så lessen..

Jag kan bara stå brevid och se på.

Hjälplös och även jag känner mig

aningen nere över det som hänt.


Livet är som en berg & dal bana,

det går upp men oxå rakt ner ibland..

Men det löser sig,

det gör det Alltid!


Även att det tar tid,

och det gör ont..

Så kommer det kännas bra igen,

han kommer bli glad och lycklig igen <3



"jag vill inte ha någon jag kan leva med,

jag vill ha någon jag inte kan leva utan"






Av Bettan - 26 augusti 2010 23:00

Jag tror inte muffins är min grej.

Alltså att äta.

För jag tyckte inte mina var

någon WOW upplevelse.

Haha, men dem gick klart ner.

Och i brist på annat sött,

dög dem bra..


Då jag inte var så nöjd med utseendet,

platta som dem blev.

Liknade mer små pajer än muffins.

Men jag tog med dem till jobb,

bjöd panter tanterna.


Och oj vad omtyckta mina muffins blev!

Blev jag glad för.

Alla ville ha receptet,

hehe!

Och givetvis ska jag ordna detta

till dem alla.

Ska försöka skriva i helgen,

antingen förhand lr datorn.

Får se när tid finnes..


Meningen var ju att jag skulle bakat

mig en paj idag.

Men det uteblev.

Får se imon kanske..

Ska iaf fall baka mera muffins!

Haha, Stefan tyckte det.

Bra att ha i frysen klart.


Och blåbär de finns de kvar,

mycket.

Så muffins får de bli!

Denna gång ska jag prova

med en muffinsplåt.

Hoppas på att få ett muffins

utsseende denna gång..


Elsie på jobb skulle ta med sig

en bärrensare imon.

Hoppas hon inte glömmer.

Och hoppas den nu funkar bra,

får så fall blir de möt bakat me blåbär..

Hehe, kan ju oxå frysa in kanske.

Vi får se hur de går för mig

med rensaren och allt..


Pappsen blev 52 år idag,

den gammla gobben.

Haha!

Presentkort, triss och glass

var vad han fick.

Och imon ska vi ut och äta,

trevligt!


Bill & jag gick mörrum runt oxå,

för jävla nice.

Dock känns de att hösten är påväg.

Små kyligt..

Och nu är de endast 9 grader ute.


Jag som älskade höst och vinter innan.

Men ohh nej, inte nu!

Hehe!

Gillar årstiden, men inte klimatet !?

Men jag gnäller lite och står ut lixom,

för i slut ändan är de värt att.

Värt Allt!


Nahe sovedax,

fredag imon kaa!

Sjukt vad denna veckan

har gått snabbt!

Helt otroligt härligt!!!

Hoppas på en snabb

fredag imon oxå,

alltså arbetstiden.

Efteråt kan de sakta ner,

hehe..

Funkar ju tyvärr inte så..

Tiden den bara går snabbare

och snabbare tycker jag.

Gött lr inte?!


ZZZZzzzzzzzz


"ett hjärrta kan gå i tusen bitar"



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards