Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under december 2010

Av Bettan - 30 december 2010 22:45

Två veckor i rad nu har det blivit BingoLotto spel.

Lixom vatt nåt extra sådär,

så varför inte?

Spelar man inte,

kan man inte gnälla över

att man aldrig vinner något...

SANT!


Svärmor bjöd på middag idag,

hasselbackspotatis med fläskfile

och beasås, MUMS!

Efter detta goda blev det bingo spel.

Mysigt att umgås ute hos svärmor,

inte ofta vi är där..

Förutom när hon bjuder på mat då!

Och trevligt var det,

men ingen vinst för mig.

Men grattis till 100kr svärmor.

Synd de inte var NÅGRA nollor till,

hehehe!

 

Jag frågade stefan om vi skulle fortsätta

att spela bingolotto, asså varje vecka.

Visst det är inte speciellt kul,

förutom själva bingot.

Men för att vinna,

måste man spela!


Vi får se hur vi gör när de

väl börjar igen..

Värsta pensionärs-varningen!

Men so what??!!


Drömmer man om rikedom

och annat skoj,

Ja då måste man spela.

HAHA!

"I hope it never comes back"

Av Bettan - 29 december 2010 06:25

Ett extraknäck vore inte fel.

Om man bara hade haft tiden & orken så.

Och jag tror jag hittat det perfekta till mig...


 

Det är ju bara en dag om året,

och inte tar de jätte lång tid.

Men betalar folk bra??

HAHA!

Får kanske slå slag i saken nästa år?!

  

Av Bettan - 28 december 2010 19:55

Halens vår katalog kom idag.

Ojoj, så mycket fint!


Klänningar, tunikor, jeans...

Ja jisses!

Så roligt att titta.

Hehe!


Kan inte köpa bara för att

det är fint.

Fan min gardrob är full!

Och inte använder jag allt där.

Men jag har de iaf, haha!


Då man är en frilufts människa,

så att säga.

Blir det inte mycket kjolar,

klänningar lr leggings..

Passar inte in i mitt hundliv,

tyvärr faktiskt.


Då jag trivs i klänning,

nu när man äntligen kan

använda det..

Men ofta blir det då inte.

Jag är ju ingen människa

som går på fest heller.

Så fin klätt blir det sällan,

mycket sällan..


Men jag är nöjd ändå.


Bara känslan av att bläddra

i en klädeskatalog och VETA

att jag KAN köpa vilka kläder

som HELST.

ALLT finns nu mera i min storlek.

Den känslan är sjuk och härlig

på samma gång..

Helt obeskrivlig.

Den gör mig lycklig,

den gör mig glad.


Min stor stora önskan och dröm,

har ju blivit sann.

Jag har blivit smal.

Jag kan köpa vad jag vill

i klädesväg..


Sen att min hjärna inte hängt med,

det tar jag med tiden.

För jag känner mig inte smal,

jag ser inte mig som smal.

Jag kan inte se det,

jag får inte i de i hjärnan.

Och allt mitt tragglande med

mig själv gör mig förvirrad..


Men allt tar sin tid. 


Vår katalogerna från alla klädes företag

kommer ju dimpa ner i postlådan nu,

en efter en..

Jag kommer kolla i dem med MYCKET

glädje och lycka!

Även att jag inte kommer handla,

så vet jag att jag iaf KAN!


Livet är så satans fint!

Av Bettan - 27 december 2010 21:14



Jag har verkligen underskattat mandel musslan.

Ska erkännas att jag nog knappt aldrig

ätit någon innan.

Fram tills i Lördags.

 

Mamma har alltid bakat till julen,

men vi har typ aldrig orkat äta dem.

Eller så har jag struntat i att.

 

Men i år blev jag sugen, haha!

Och Fan så Goda!!!

Speciellt med Mammas hemmagjorda jordgubbssylt,

MUMS!!!


 

  

Av Bettan - 26 december 2010 23:00

Alla som stressat,

alla som spenderat

X antal tusen på julklappar.

NI kan andas ut,

för julen är över.


På ett par timmar är det över,

det går så snabbt.

För allt slit & planeringar,

så är det över på ett ögonblick.


Varför så mycket stress?

Varför så mycket pengar?

Tycker synd om alla som

stessar och blir urfattiga

varje år inför julen.


FAN gör det bästa av situationen,

ingen tackar dig mera för att

du stressat och fått magsår.


Jo jag gillar julen, faktiskt!

Men jag avskyr allt stress

som alla har.. BLÄ!

Men julen var bättre när

man var barn,

så är det bara!

Mitt jul firande varade i två dagar.

Då jag körde till K-krona igår för

att fira med Martina, Thea med familj.

Så Mysigt så!!!

Som alltid.

Tyvärr stannade jag inte så länge som

jag velat..

Men vi hann iaf ses ett par timmar.

Och jag hoppas inte de dröjer för

länge tills vi ses igen!

   

En riktig liten godis gris Thea.

   

Öppna julklappar gillade hon,

tror även hon gillade det som

fanns inuti, hehe!

Martina <--- Jag hoppas på att tiden går

snabbt och att Maj månad snart är här!   


Men vilket barn gillar inte öppna

julklappar?!

Så kul att se deras glädje..

Julen är barnens högtid,

utan tvekan!

Vårt julfirande tog inte slut där,

på kvällen firade vi lite jul i

Hopatäppet oxå Så klart!

Lika trevligt och go mat,

som alltid!


Då man är kennelflicka,

vill man så klart träffa de

som liven oxå.

Dem växer och frodas,

så roligt att se!

     

Dem blir redan två veckor imorgon.

Tiden den bara går och går..

Snart öppnas ögonen & öronen

och efter detta snart dax att

resa sig för att lära sig gå.

Så gulligt så!


Det är verkligen kul & va kennelflicka,

följa dem små från start.

Se deras utveckling och allt,

så sjukt spännande & intressant.

Idag fick vi oss en

annorlunda eftermiddag.

Men ack så härlig!

Emma ringde och vår hjälp önskades,

tre hästar hade rymt och vi kom in

i bilden på så vis att våra hundar

skulle spåra upp dem.

Nu har vi ju inte spårat efter hästar,

Bill är viltspårschampion

och Egon bara människo spår.


Men tanke var frestande,

hade vatt så kul att testa.

Dem kan ju spåra båda två lixom.

Vi packade in oss i bilen och iväg.


Både bra och dåligt, hehe!

Emmas pappa ringde precis

när vi fått ut dogsen ur bilen.

Han hade funnit dem!

Skönt, verkligen!


Men samtidigt lite synd,

hemsk och säga så.

Men de hade vatt så skoj

att testat hundarna.

Se hur dem hade arbetat,

om dem hade löst det.

Hehe!


Men klart vilken lättnad

för alla inblandade att

dem återfanns välbehållna.


Vi tog bilen dit dem fanns

och fick gå tillbaks.

Men de var inte långt hemifrån,

tur det så klart.


     

Jag kunde bara inte låta bli!

HAHAHA, så roligt!

Stackars lilla häst,

haha!



  

Av Bettan - 24 december 2010 21:45

 


Min och Stefans julklapp till oss själva!

  

Vi byter inte.

Vi har gemensamma pengar,

är de något vi vill ha så köper vi detta.

Varför slå in i paket och byta?!

NEJ, det är Inte Vi.

Vi köpte denna skönhet för ett par veckor sedan,

jag har så länge önskat mig en rikigt Bra kamera.


Jag blev ju ännu mera sugen efter

lånet av min Bror's så klart.

 

Kan ju säg redan nu vad jag önskar när jag fyller år!!!
Pengar till att köpa ett fett nice objektiv & blixt.

Tills dess får jag låna av bror min <3


God Jul & fortsatt trevlig kväll!

Av Bettan - 24 december 2010 21:15

     


Tomten uteblev även i år, haha!

Så jag fick göra hans jobb..


En pik från bror min, hehe!

Då jag Alltid går i hans godis-skåp

och äter upp hans Marabou's.. 

      


Så nöjd med klapparna,

fick de jag önskade mig mest.

Presentkort på HM & Intersport,

allt över det var bara ett STORT plus!


Men shit så möt chocklad jag fått, haha!

Kan tror att någon vill ha mig tjock igen,

usch! Hemska tanke...

HAHA!!!


      


Fina blommor och fina julkort har

vi oxå fått!

Så trevligt så!!!


 

Haha, skyll dig själv Bror <3

Jag varnade dig för att ta kort!


 


Favvo godiset nr 1 !!!

Cloetta Juleskum,

I Looooooove!!!

Av Bettan - 24 december 2010 17:00

 


   


       


 

   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards