Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under januari 2011

Av Bettan - 31 januari 2011 23:30

Jag ringde och sökte ett svar idag.

Men det blev som jag Faktiskt trodde.

Jag fick inget svar.

Mina avföringsprov visade inget

av de dem sökte.

Campilibakter, salmonella, shigellia?!

Ingen aning hur de stavas dock.


Lämnade blod idag.

Salter & ämnesomsättningen,

skulle kollas.

Det var min läkares nästa gissning.

Jag Tror inte detta är felet.


Jag tror det kommer inifrån.

Tarmen.

Jag tror att tarmen är trasig,

på ett eller annat sätt.

Men det är bara vad jag tror!!


Mitt tankesätt är sådant,

att jag tänker det Värsta först.

Alltid.

För då kan de alltid bli bättre.

Logiskt.

Tycker iaf jag.


Måndag ska jag ringa doktorn IGEN.

Kanske får jag ett svar då?!

Om inte, blir det röntgen.

Jag vill så klart inte röntga tarmen,

vem vill få en kamera upp körde där bak??

HAHA, INTE JAG IAF!..


Men jag är så trött på detta nu,

jag vill ha ett SVAR.

Och jag vill bli BRA.

Jag vill att det ska bli som vanligt..

Det kan väl inte vara för mycket begärt!?






Av Bettan - 30 januari 2011 23:02

Imorgon är det dags att ringa doktorn igen.
Och jag hoppas verkligen på ett SVAR.

Bra lr dåligt.

Jag vill ha SVAR!


Ett svar som gör att jag kan få medicin/vård,

för nu vill jag inte detta längre.

Jag orkar fan inte mera.

Det knäcker mig psykiskt.


Jag har gått med detta länge nog nu,

nu orkar jag lixom inte mera.

är det bara!


Hade jag inte vatt en sån jävla pussy,

så hade jag ringt läkaren MYCKET tidigare.

Men jag har mig själv att skylla!


inatt är det jag som håller

mina tummar & tår,

för ett SVAR imorgon.



Av Bettan - 30 januari 2011 17:32

jag har skaffat mig en till besatthet inom tv-världen.

HOUSE!

 

Ska just nu börja på säsong 5.

Och jag hoppas verkligen säsong 6,

snart finns ute i handlen.

Innan jag sett klart 5:an, helst!

Om inte får jag börja med Bones,

säsong 2.


FAN, att de finns så många bra boxar!

Och att de bara finns 24 timmar på ett dygn,

jag hade behövt MINST de dubbla timmarna.

HAHA!


Soffan är intagen och här ska jag sitta,

Resten Av Kvällen!!!

UNDERBART   


Trevlig Kväll!





Av Bettan - 30 januari 2011 10:00

 


Någon som är sugen på torkade lever?

HAHA!


Kanske är det gott med mjölk till?!

Nja, har jag svårt att tro.


Jag äter inte lever,

aldrig gjort.

Och kommer garanterat Aldrig smaka.


Men dogsen dem älskar det!

Perfekt som hundgodis,

tror det är nyttigt & hälsosamt för dem oxå.

Eller iaf nyttigare än annat hundgodis,

som kex & frolic.


Trevlig Söndag!




Av Bettan - 29 januari 2011 21:48

   


Det är min Bill det.

Han passar perfekt som fotomodell!


Idag är jag sjukt stolt över honom.

Han var så duktigt på vår promenad idag,

fan jag blir sååå jävla glad!


Att komma hem och slippa vara sur,

det är underbart!


Som jag skrivit innan,

Bill är väääldigt jobbigt när det gäller

hundmöten ute på våra promenader.

Har han ungefär alltid varit,

och jag har provat ALLT!


Nu gillar vi läget och gör vad vi

kan för avv undvika mötena.

Det är det som funkar bäst lixom!


Hade Bill vatt hälften så GO

på promenaderna som han är inomhus här hemma.

Då hade de vatt en fröjd VARJE dag

när man motionerat honom.


Men hur jobbig han än kan vara,

så är han ändå BÄST!

  


     


Knähund är han oxå,

min lilla 35 kg's klump!


   


En av de bättre kvällarna om ni frågar Bill iaf,

Husse är inte hemma så då får Billan vara i soffan.


Detta händer bara när husse inte är hemma.

Som ni ser hade vi inte fått plats annars...

HAHA!

  

Hundarna är mitt liv!

Av Bettan - 29 januari 2011 15:30

Jag har antagit mitt livs störta utmaning.

Hitintills i mitt liv.

Och den antog jag när jag anmälde mig till

Tjänstehunds utbildningen.


Jag har alltid drömt om att göra lumpen.

Men det som hindrat mig förr har

varit min övervikt.

Och med övervikten kom ett dåligt själv förtroende.


Och ja jag har gått ner 65 kilo,

men ett BRA själv förtroende kommer inte till en.

Det är något man måste jobba fram, eller?

Kanske är mitt så skadat att de inte går

att få bra?!

Vad vet jag!


Med denna utmaning kommer 2 veckors lumpen.

Lumpen och lumpen.

Men jag ska iväg på två veckors gröntjänst.

Och det ska verkligen bli KUL.

Men samtidigt är jag LIVRÄDD!


Jag trivs bäst hemma.

Det är min grej.

Här är det TVÅ veckor hemifrån.

Det kommer vara de längsta jag varit hemifrån.

Känns jobbigt, men samtidigt kul.

Känslan är svår att förklara!!


Jag är en blyg själ med nya människor.

Vara bland folk jag inte känner,

ÄR jobbigt.

Att göra saker ihop med männsikor

man aldrig mött,

prata med människor som man aldrig träffat..

Ojoj, det kommer bli en utmaning,

HELT KLART!!


Idag på kursen har vi fått reda på tid för

Lydnadsprovet och Certprovet.

FAN, jag mår redan illa av bara tanken.

Tänker jag på det blir jag så nervös

att jag inte kan sitta stilla...


Jag vet att går det åt helvete är det MITT fel,

för att Egon han ÄR bra!

Han är så duktig och allt.

Det finns bara en att skylla på om nåt blir fel,

och det är mig själv.

Det är jag helt medveten om!


Jag är så osäker på det här med lydnaden.

Jag kan inte, aldrig förr tränat in något sådant här.

Och att göra saker jag inte kan,

det är svårt.

Det är inte kul.

Tycker inte jag det är kul,

smittar jag klart av detta negativa på Egon.

Det ÄR inte bra.

Men jag gör så gott jag kan!


Har just nu en mycket härlig och snäll tjej som

hjälper oss med lydnaden.

Så glad och tacksam för all hjälp!

Utan henne hade de aldrig gått.

Jag & Egon kämpar på.

Jag försöker se det roliga i det hela,

vi övar varje dag och gör vårt bästa.

Jag gör mitt bästa!


Men tanken på att gå där på en plan,

när måååånga tittar på får mig att

vilja kräkas.

Jag hatar att stå i centrum,

jag hatar att göra saker inför människor.

Det är INTE min grej.

Det är INTE jag.

Tror detta är huvudsaken till att jag INTE gillar

lydnaden.

Stå inför människor och de ska "bedömma" oss.

USCH!


Jag tycker det är kul med denna utbildningen,

det är verkligen en UTMANING.

En utmaning som jag själv valt att göra,

och jag ska göra mitt bästa för att lyckas.

Även att det är sjukt jobbigt psykiskt!!

Samtidigt som jag älskar det,

så hatar jag det!!

Jag lixom hat/älskar känslan.


Det är så svårt att förklara.

Jag vet bara att detta är min största

utmaning till mig själv hitintills i livet!!

OCH jag vet oxå att om jag fortfarande

hade varit överviktig, hade jag ALDRIG

gjort detta.

ALDRIG någonsin.


Detta är bra för mig att göra,

bra för psyket.

Samtidigt som det är jobbigt.

Bra för skadade självförtroendet.

Jag gör mitt bästa,

mer kan jag inte göra.

Egon han är alltid BRA.

Det är bara JAG som kan göra fel

eller lära han fel.

Allt hänger på mig,

och BARA mig!

Av Bettan - 28 januari 2011 13:38

Jag har ju en liiiiiiiiten besatthet inom film världen.

Det är ju TWILIGHT filmerna,

jag bara ÄLSKAR dem!

Är besatt,

och det erkänner jag!


Så pass besatt att jag INTE vågar läsa böckerna igen.

Det är sant!

Sist när jag läste kunde jag inte sluta,

fick inge annat gjort!


En hel vecka gick åt de 4 böckerna.

Dem var sååååå BRA!

Och verkligen beroende framkallande..


Jag skulle vilja läsa dem igen,

men nej.

Nu går de bara inte.

För jag har inte den TIDEN nu,

så jag får snällt vänta...


Men jag tror min själv de får bli

ett Twilight maraton en dag nu.

Se alla tre filmerna IGEN!


Så att längtan efter fyran,

blir Ännu större.

Haha, jobbigt men sant!

Det är en lååååångt väntan..

För lång!


18 November är det Bio premiär,

ojoj... verkligen för länge.


MEN jag får hålla tillgodo med filmerna.

Och skulle jag mot förmodan bli säng liggande

av någon konstig andledning...

Ja, DÅ åker iaf böckerna fram!


För er som inte varken sett eller läst böckerna,

gör det!

Ni blir inte besvikna!

Dem är BRA!




Av Bettan - 28 januari 2011 11:00

Jag vet inte om det var i sommras?

Kanske sensommarn eller i höstas?

Då jag såg dessa för första gången i ett reklam blad.

Fan!

Jag blev KÄR dirket.

Dem bara skrek efter mig!


Dem är helt jävla out standing SNYGGA!

Jag har ju presentkort,

kanske lägga till X antal hundra lappar

och köpa mig dem?!


Kanske blir de billigare till våren!?

Kommer i alla fall inte köpa några

nya promenad/jogging skor förrens snön är borta.


Men fan vad jag vill ha dessa,

dessa vackra ljuvliga skor!..

Ni ser att de står mitt namn på dem va??


 


www.sportamore.se


Det är hemsidan jag kollade in idag.

En farlig sida att besöka, haha!

Då dem hade Sjukt Mycket snyggt.


Mycket färger i min smak.

Om man bara hade haft lite MERA pengar...

HAHA!

Då hade jag handla på mig några par skor,

med detsamma...


Men och andra sidan ska dem ju användas oxå!?

Man kan inte bara köpa!

NEJ.


Men kanske köper jag mig ett par nya

vardags skor oxå till VÅREN.

Vem vet?

Kan ju i alla fall önska mig det, nu!


     


GE MIG VÅR NU!!!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards