Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under augusti 2011

Av Bettan - 31 augusti 2011 16:13

Ojoj, igår såg jag verkligen

TRE BRA filmer.

Helt out standning!

       

Hur stora är oddsen att

alla filmer man ser på

en och samma dag är bra?!

Det händer då inte ofta...

Men igår var det så.

Kanon härligt!!


Filmerna jag tänkt se

under hösten börjar sina,

hahaha!!

Fortsätter jag vara sjuk

och vädret vara kasst kommer

filmerna inte vara länge..

Men men de finns ju alltid

mera att "köpa" och se!

Nya filmer kommer ju hela tiden,

som tur är..

Inte nog med att filmerna

var bra igår.

Dem innehöll oxå bra

och fiiiiiina skådespelare.

HAHAHA!


Tjejer! Ska ni se dem,

rekommenderar jag haklapp   


Nu ska jag sätta mig i soffan

igen för att se en, två kanske

tre filmer...

Vet inte om jag ska gå på

nytt idag oxå?!


Eller om jag kör ett Twilight-maraton!?

Länge sen jag såg dem nu...

Och i November är de ju dags för

ännu en ny i serien.


Ska se vad film-skåpet de erbjuder!....

Av Bettan - 30 augusti 2011 20:24

Svettats, frösit, svettats & frösit...

Svårt och svälja, svårt att andas.

Välkommen till min gångna natt!


Helt tjock och jobbig i halsen,

känns som tusen knivar varje

gång jag sväljer..

Ett par panodil & liiiite pigghet

sätts in men med det kommer

svettningarna.


Och med förkylning kommer

huvudvärk.

INTE migrän, om jag har tur.

Men ändå huvudvärk.

Allt jävla snor som dras in,

jag försöker snyta, snyta och snyta.

Men ändå sätter sig huvudvärken

sig som en blodigel över

pannan och tinningarna..


Inte nog med detta så har

magen den krånglar idag igen.

Blodet har kommit åter.

GRATTIS!

 

Efter varje gång jag ätit något

kommer mag-ontet..

De blir fan bara värre den där

smärtan.

Snart slutar jag fan äta om

det ska fortsätta...


Verkligen varit en hel kass dag.

Mitt humör är kasst!

Fan jag är så sur och vrång.

Hatar detta.

Hatar!


När ska jag få må bra igen?!

Av Bettan - 29 augusti 2011 22:23

Kladdkakan jag bakade igår är nu smakad.

Och nej den såg inte god ut som jag skrev,

färgen påminnde mera om en kola-kaka.

Då jag hade ljusblockchocklad istället för mörk.


Vilket jag ångrar idag,

då smak lökarna inte kände

mycket smak av chocklad.

Tyvärr.


Annars var den perfekt.

Verkligen en bra bakad

KLADDKAKA men inte smaken

eller färgen då, HAHA!


En annan sak oxå är att det

var alldeles för möt socker.

Sen efter operationen är

för mycket socker ett problem.

Stort Problem.


Om jag var sugen på kladdkaka

och sött igår..

Så är jag helt tvärtemot just nu.

Helt mätt och mår illa.

Suck.


Att jag aldrig lär mig.

GE FAN I SOCKRET!!!


Jag blir så sjukt trött

på mig själv med det här..


Måste gå in i socker-avväjnings-systemet igen!



Av Bettan - 29 augusti 2011 14:30

Ont i magen har jag haft

till och från så länge jag

kan minnas nu tycker jag.


Fick ju tabletter mot detta

för några veckor sen,

tror nog dem hjälpt lite.

Jag har iaf inbillat mig det.


Men nu när jag börjat med

de här nya tabletterna så

var EN av alla jävla biverkningar

MagOnt.


Och nu kan jag säga att de

tabletterna jag fick innan Mot

magont, hjälper inte!

 

Varje gång jag får ont i magen,

får jag ett nervöst-sammanbrott.

Näst intill lite smått panikångest...


Ska jag behöva gå på toa lr inte?

Hinner jag lr inte?

Hur länge ska smärtan vara?

 

Morgonen idag började kasst här hemma,

och timmarna på jobbet har vatt jobbiga.

Då smärtan i magen kommit och gått...

Lika så min nervösitet.


Usch och fy vad jag gnäller och håller på,

men fan detta är inte lätt att lära sig att

leva med lixom..

Det tär på mitt psyke, mitt inre skriker

efter hjälp...

 

Och som om jag inte var trött och matt innan,

så gör den nya medicinen att ÄNNU värre...

Även detta EN härlig biverkning.


Olust.

Stod oxå med bland biverkningarna,

detta har lätt drabbat mig.

Fan inte lust till något,

inte ett skit vill jag göra...


Var nyss nere och handlade lite

saker till att baka både muffins

och sockerkaka.

Men äppel och kanel i båda,

var mina planer.


Men nu väl hemma känner jag

inte alls för att.

Lusten att baka är som bort blåst.


Vet inte vad jag vill göra?!

Vet varken ut eller in snart...


Vem vet när jag inte vet?!



Av Bettan - 29 augusti 2011 06:09

Det finns ju en sisådär en miljon

olika recept på kladdkaka.

Det upptäckte jag igår då

jag sökte på detta..


Jag valde ett som verkade bra.

Vet ju än inte hur det blev,

de får jag se senare idag lixom.


Men innan läggdags igår stoppade

jag faktiskt in den i frysen?!

Läste att de gjordes under

en hel del recept igår.

Dock inte det jag gjorde!


Men jag tänkte att de borde

ju gå bra det med, haha!

Ja jisses, ska bli spännande det dära..


Är det ett misslyckade ska jag inte

baka något sådant mera..

Då håller jag mig till muffins och

kanelbullar, hihi!!

Cheesecake, pajer och tårtor

har jag oxå lyckats med dock.


Ja det är lika bra att hålla sig

till sådant man kan och lyckas med.

Gillar inte att misslyckas!!

Det är aldrig kul i något avseende.

Men MINST kul i köket....

Får då gör jag ofta Aldrig om att, hehe!


Trevlig Måndag!

Av Bettan - 28 augusti 2011 21:58

Kladdkakan är bakad och klar.

Men den blir kvar tills imon.

Då vi inte pallar äta den nu..


Ska jag vara ärlig tror jag inte

den är god, haha!

Var precis som om smöret

och chockladen skärde sig

i kastrullen?!


Sen hade jag bara ljusblockchocklad,

så det är ju ingen vacker färg

på kakan alls...

Men men, vi får se imon helt enkelt.

God eller inte lixom!?


god natt.

Av Bettan - 28 augusti 2011 20:28

Kladdkaka med blockchoklad

200g mörk blockchoklad
200g smör eller margarin
2 ägg
3dl strösocker
3 1/2dl vetemjöl

Gör så här:
Smält smöret i en kastrull.
Bryt blockchokladen i bitar och smält ner det i smöret.
Rör ihop ägg och socker, blanda sedan i resten av ingredienserna.
Grädda i 200° i ca 15min.


Denna ska jag baka nu var det tänkt.

Enkelt som attan tänker NI!!

Men baka kladdkaka är inget

jag brukar göra, vet inte ens

om jag gjort någon gång?!



Det jobbiga och näst intill

outhärdliga socker suget

är tillbaka..

Jag Hatar Det!?

Hatar.

Måste fan finnas något

man kan göra för att

bli av med det???

 

Tycker jag lyckades hyffsat

förra veckan...

Då gav jag bara fan i att,

gav fan i söta och goda

saker helt enkelt.

 

Men nu har jag ramlat dit igen.

Nu är det jobbigt.

Klarar jag stå emot igen?!

Inte ikväll iaf...

 

 



Av Bettan - 27 augusti 2011 21:39

Prövar om detta funkar...Blogg från mobilen!?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards