Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under november 2011

Av Bettan - 30 november 2011 22:06

Hur kommer det sig att mina provsvar förra

veckan var de bästa hitintills!!!

När jag nu i tre veckors tid börjat

skita blod igen emellanåt???


Detta är för mig helt obegripligt..

Kan medicinen göra att infektionen

inte syns i blodet men finns i tarmen???

 

Jag har inte en jävla aning.

Men jag blir så sur.

Så arg.

Så lessen.

Så frustrerad.


Mina tankar dem snurrar.

Oron den växer.

Inombords skriker jag av hopplösheten...

 

Livet är inte lätt.

Det är inte rättvist.

Alla har vi våra bekymmer.

Den enda tröst är väl att

det finns alltid dem som har det värre...


Hur det nu kan ses som en tröst egentligen???

 

Jag söker så många svar.

Jag har så många frågor.

Men jag vet inte vem jag

ska fråga..

Jag vet inte vad det ÄR för

svar jag söker.

Vem frågar man när man innerst

inne inte ens vet frågan?...

 


Av Bettan - 28 november 2011 21:46


"vet inte längre vad jag springer från,

men kraven att prestera äter uppmig inifrån.

jag måste ut ur denna dimmridå,

har kroppen full av oro men inga mål"

Av Bettan - 27 november 2011 21:00

Sen klockan kvart över sex imorse har

jag julpyntat och hållt på.

Ungefär tolv timmar tog det hela.

Och då har jag inte ens torka fönstrena!!


Är jag långsam eller nogrann?!

HAHA!!


Visst de har skett lite annat emellan,

käkat X antal gånger.

Hundarna har gått ut och in, hit och dit.

Har varit i stan o handlat lite,

besökt Farmor på ålderdomshemmet

och käkat middag hos svärmor.

 

Men iaf lixom...

Jag föredrar nog att jag är långsam.

Går i min egen lilla värld och

gör att i min ordning och tempo.


Skit samma att de tagit lång tid,

för satan så fiiiiint här är nu!!

Något som inte alls är lika fint

är blåsten ute.
Eller stormen.

För det är det banne mig!!


Det knäcker och knackar

fan i huset hela tiden.

Obehagligt!!!


Tänt X antal ljus här nu,

för strömavbrott lär det bli.

Varför skulle vi klara oss

när så många andra är

utan el lixom?!

Lika bra att vara förberedd.

Årets sista utställning är gjord idag.

Bodil kom tvåa med HP på

Malmö valputställning.


Tyvärr var jag inte med,

då vi saknade hundvakt

åt hundligan här hemma.

Så Stefan åkte dit,

men han hade så klart fint

sällskap av vänner.


Nu är det inte nån utställning

förrens i Mars månad tror jag.

Eller de e klart det är ju

utställningar varje helg i vårt

av långa land...


Men vad jag tror är våran

nästa i Mars månad.

Både skönt och inte skönt!...

Sommaren är klart bästa årstiden

vad gäller att åka iväg på utställning.

Så dessa ser vi fram emot!

Ska man ens sätta sig i soffan och starta tvn?!

Känns som om de inte är lönt.

Jag blir helt klart mycket sur om

strömmen den kommer försvinna just när

jag satt mig för att se något bra...

Kanske lika bra att låta bli!?


Av Bettan - 26 november 2011 18:47


Detta är min PEPP låt.

FAN så bra den är!


Denna en gång om dagen,

det borde göra susen?!...


Verkligen sanningens ord

han talar om...

Får rysningar av den,

så BRA är den!


Lyssna och njut!

Lyssna på HELA och njut.

Ta till dig.


Lyd lite goda råd!

Det ha ingen dött av...

Eller?!

Av Bettan - 25 november 2011 20:34


Detta är min nya favvo låt.

Jag älskar den.

Kan inte få för mycket av den.

Lyssnar på den om och om igen,

kan inte få nog.

 

Den säger så mycket,

så sanna ord.

Den prickar mig mitt i själen.

Den är så rätt.

Den är så fin.

 

Den beskriver så bra,

beskriver så sant.

Så sant.

 

  

Av Bettan - 25 november 2011 06:07


"Sometimes we put up walls. Not to keep people out.
But to see who cares enough to knock them down."

Av Bettan - 23 november 2011 17:25


"Finns det någon som kan leda mig fram

Ge mig själ till att tro att min dröm kan bli sann

Finns det någon som kan höra min röst

Som kan hjälpa mig lätta stenen från mitt bröst

Inga tårar tränger genom mitt skal

Men jag undrar ibland om jag är dömd från start"





Av Bettan - 22 november 2011 17:58

Från att ha kännt en total lycka

över helgen.

Ett par lediga dagar,

och en hel del gjort hemma.


Visst så blev jag även då sjuk,

med feber och illamående.

Jag missade en fest jag längtat till.

Men ändå...


Dagen igår var en bra dag,

vi fick en hel del gjort hemma.

De var gött att vara ledig!

Helt enkelt.


Går till sängs nöjd med dagen.

Vaknar med helvetet på besök.

Migrän.


Från att ha kännt lycka igår,

till att bli totalt olycklig idag.

Så jävla ont.

Så jävla jobbigt.

Så jävla kasst för humöret.

Allt rasar samman,

känns som om jag fallit ner

i ett svart stort hål...

..utan en stege att ta mig upp.


Jag hatar det.

Jag hatar migrän.

Hatar även folks "sympati"

Ingen som inte haft migrän,

har inte ett skit att säga till om.

 

Iaf inget jag vill höra på.

Knip käft och låt mig va bara.

 

Jag har en sjukdom som inte många

förstår sig på.

Många tror att det inte finns en sjukdom

kallas migrän.

Synd för er!

 

Jag Vet att den finns.

Då jag är en slav under helvetet.


"jag försöker, men jag förlorar varje gång"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards