Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under december 2011

Av Bettan - 31 december 2011 19:00

Kvällen kommer bestå av så mycket fylla.

Så mycket skrik, gråt och förödelse.

Kvällen ses som många ett tillfälle till fylla.

Patetiskt!!!

Så lyder min åsikt om det hela.


Men som tur är så är vi ju Alla Olika.

Vi gillar olika och väderar olika.

Vilket verkligen är ljuvligt.

Det är bra.

Olika är bra!


Jag har inte firat nyår på minst åtta år.

Sedan jag skaffade Bosse så har nyår

verkligen inte betytt något för mig.


Helt ärligt så den sista nyår jag kommer

ihåg att jag firade med fest är när vi

firade in 2000.

Det är lääänge sen!


Men jag saknar de inte.,

Saknar inte varken fylla eller fest.


Nyår för mig de senaste åren har

bestått av lugna hemma kvällar.

Perfekt!


Då jag som djurägare tänker först och

främst på mina fyrbenta vänner.

Skulle aldrig få för mig att lämna dem,

varken hemma lr hos någon annan.


Bosse my old man är ju livrädd för

skott och smällare.

Denna tiden på året är jobbig för honom.


Det är så hemskt att se rädslan i hans ögon.

Man kan inget göra.

Bara vara och låtsas att det regnar typ.

Men hans rädsla finns där oavsett.

Usch.


Vad vi vet är ju valparna inte rädda för skott.

Det är skönt.

De har inte reagerat mycket på smällarna heller.

Vilket är mycket skönt.


Men hur de blir vid tolv,

de kan man ju aldrig förutse.

Får hoppas på det bästa!


Bosse kommer iaf inte vara tillsammans

med dem eller någon annan av hundarna.

Just för att inte påverka dem.


Våran kväll består av besök av Johanna & Steffie.

Det blir trerätters och allmänt mys.

Som vilken annan kväll som helst lixom!


Gott Nytt År!


Av Bettan - 30 december 2011 19:30

Otroligt.

Är magen sisådär bra,

ja då är de fan huet det

är fel på.


Meningen var jobb.

Allt var förberett,

med matlåda, kläder.


Men nej, vaknar med

äckligaste migränen.

Vart spyfärdig hela dagen.

Hatar att må illa.

Hatar migrän.


Det gick över hyffsat snabbt idag,

inte lika mååånga piller som vanligt.

Nåt positivt.


Men fan så slö jag vart.

Tabletterna sinkar mig till halvfart.

Känns som om hela kroppen blir bedövad,

avslappnad, groggy.

Benen blir som spagetti...

Me Hate!!


Och inte fan försvinner de ifrån kroppen,

nej nej klart de ska sitta i länge.

Jag menar varför ska något som hjälper

mot det ena, vara bra för nåt annat?!

 

Jag hoppas år 2012 bjuder på stor framgång

inom det medecinska.

Önskar mig ett migrän fritt liv.

Eller iaf EN tablett att ta och POFF vore

smärtan & illamåendet borta.

Och man var lika pigg & glad som vanligt.


Önskar mig oxå att det ska gå & göra en

tarmtransplatation.

Vore toppen att få nya friska sådana.


Lite väl mycket att hoppas på va??

Ja det inser till och med jag...

Men drömma det går ju iaf!

Av Bettan - 29 december 2011 14:15



Igår fick vi det mycket glädjande och positiva beskedet

att Bodil är friröntgad på höfter & armbågar.


Lätt årets bästa julklapp!!


   


 


 

Av ekonomiska andledningar,

väntar vi med att röntga Lennart,

till våren.

Det kostar ju en hel del,

de vet ni som oxå är hundägare.

Av Bettan - 29 december 2011 13:30

Igår kom Halens VÅR katalog,

idag låg Ellos VÅR/SOMMAR

katalog i lådan..

 

Jisses,

skratta eller gråta??

 

Fick sån lustig känsla av att iaf.

Inte alls kul.

Dem ska inte komma nu,

inte såhär tidigt.

NEJ!

Det är fan inte okej!!

 

Det är jobbigt med alls dessa kataloger.

Jobbigt.

 

Förr om tiden var dem jobbiga för att

jag kunde bara titta på alla snygga kläder.

Mådde så sjukt dåligt då av att bra

sitta och se sida efter sida med kläder

jag ville ha men inte kunde få...

 

Jag fick nöja med med PLUS sidorna,

som för övrigt alltid haft FULA kläder.

Iaf då, iaf för mig.

Inget som fall mig i smaken.

 

Men man fick nöja sig med det,

ta det som fanns.

Bara att gilla läget...

Drömma vidare om alla andra snygga kläder

som fanns på sida upp och sida ner.

 

NU tittar jag med en annan jobbig känsla,

känslan av att Kunna köpa precis vad jag

vill är helt obeskrivlig!!

Kan inte beskriva känslan inte heller glädjen...


Men det är oxå jobbigt, haha!

För jag kan inte handla BARA för att.

När ska det användas?

Gardroben är redan full!


Och jag är av den ekonomiska sorten,

näst intill snål när det gäller kläder.

Det är fan bara REA som gäller för mig,

Sån Är Jag!


Köper INGA dyra plagg, usch nej!

Billigt och bra ska det vara.


Men nu kan jag iaf njuta lite samtidigt

som alla de snygga plaggen fladdrar

förbi sida för sida i katalogen..

Jag vet att jag kan köpa dem om jag vill!!

Jag kan, om jag vill.

 

Inatt var en bra natt,

mag-mässigt.

Men inte sömn mässigt.


Kan inte sova i blåsten.

Helt jävla omöjligt.

Jag är inte av sorten som

sover tungt, nej nej.


Vaknar av minsta lilla ljud.

Och när man väl börjat lyssna,

ja då är det kört!


Magen verkar ha lugnt sig,

iaf för denna gången.

Skönt!

Men jag känner ingen speciell

jätte glädje, vågar inte hoppas..


En dag i taget.

Av Bettan - 26 december 2011 13:15

...Så är det iaf för mig.

Meningen var jobb idag,

jag skulle tjäna in använda komptimmar.


Men nej så klart inte.

natten har bestått av en timmes sömn i taget.

Där emellan toabesök.


Hela helgen har magen varit kass.

Julafton ska vi ju inte tala om,

jävla skit.


Som tur var vägde allt annat runt omkring

upp det jobbiga..


Bror min försökte sig på lite humor;

"man kan säg att din avföring är julinspirerad"

Detta skämt drog han då jag sa

de vart blod i avföringen igen.

KUL bror, jätte KUL!

Haha...


Jag står ju uppsatt på väntelista hos läkaren.

Men när jag får komma dit vet man ju inte..

Han hade pratat in på telesvaret förra veckan

"är du dålig uppsök akuten så du får bli inlagd"


Men jag känner mig inte så pass dåligt att jag

ska behöva bli inlagd.

Det kommer och går.

Från dag till dag.


Jag anser att ett besök hos doktorn och

en ny undersökning räcker.

Nåt är ju fel.

Och sådant ser man på undersökningen ju.


Nu förra veckan visade mina blodprover

högt levervärde med.

Är det inte de ena så är de det andra.

Sjukt.

Inte lustigt man blir bitter!!....


Så jävla trött på det här.

Vill må bra.

Vill vara glad.

Vill känna livsglädje.

Vill bli glad för det lilla.

Inte vända allt bra till

negativt....

Usch.


Av Bettan - 25 december 2011 21:15


Jag har som bekant skrivit innan

att jag tycker det är lätt att köpa

julklappar till nära och kära.

Och det står jag fortfarande fast vid,

för mig är det iaf enkelt!!


Och jag vill tro att jag är lätt att köpa till,

eller jag Vet att jag är lätt att köpa till.

Jag vet alltid vad jag vill ha.

Presentkort.


Det är verkligen den perfekta julklappen

och födelsedagspresenten.

För mig!

Det finns alltid saker/kläder man behöver...


Igår fick jag det jag önskat mig,

som vanligt.

Och det var mycket bra och roligt!!


Men EN sak gjorde mig extra glad igår,

den överraskade mig.

    

Burken med spritskransar ifrån Nisse.

Det är mina favvo kakor som han gör.
Dem är så goda!

De bara smälter i munnen..

Och det som är mest perfekt är att

det går att äta dem direkt ifrån frysen,

hihihihi!!!


En annan favvo ifrån igår,

var så klart mitt favvo godis.

Men den visste jag om,

men den ger ändå stor glädje.

 

MUMS!!

 

 


  

      

    

Julklapps utdelning även ikväll!

  

Av Bettan - 24 december 2011 23:00


Vilken underbar julafton det varit.


Började med en lång runda i skogen med dogsen

och Johanna med hundar.


Följt av dopp i grytan hos Nisse, vid tolv tiden.

FAN så gott det är.

Till er som aldrig ätit,

ÄT DET!!!


  

Lennart skaffade sig en ny favvo i släkten, allas vår favorit Nisse.


Tomten han var hygglig även iår,

 

precis så som jag varit.

Då jag fick paket!

  

Allt jag önskat!


Ingen vinst tyvärr..

  


Även dogsen har varit snälla i år,

så pass snälla att de har paket kvar tills imorgon.


    


Något som gjort mig extra glad denna jul,

är julkorten jag har fått.

Att dem kan bringa så möt glädje,

härligt!


  


Blommor är alltid kul att få.

Tycker iaf jag!

Jag blir så glad.


     


 

  


    


Stefan och Egons blommor ifrån uppfödaren,

Fiiiina champion blommor.


          


Utslagna hjältar efter allt julfirande  


        

    


God Jul!



Av Bettan - 23 december 2011 06:21


http://www.figgefilurs.se/index1.htm


Glömde ju skriva med Egons uppfödar hemsida igår,

där han nu hamnat på förstasidan.

KUL!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Skapa flashcards