Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under januari 2012

Av Bettan - 31 januari 2012 08:03

Finns inget som tvingar mig att

stanna uppe så tidigt som jag nu

framöver tänkt...


Ofta går jag upp när Stefan efter

mycket om och men stiger upp

då hans klocka ringt ca EN TIMME.


Jag går upp och ger dogsen mat

plus har dem ute.

Så Stefan kan hinna med det han

ska göra på morgnarna.


De senaste veckorna har jag gått

och lagt mig igen.

Sovit X antal timmer till.


Inte för att det hjälper mot min trötthet.

Absolut inte!

Spelar ingen roll hur Många lr hur Lite

timmar jag sover om nätterna..

Jag lider av kronisk-trötthet, tror jag?!


Sedan jag ökade medicinerna har jag

blivit tröttare, obehagligt trött.

Suck.

Allt har en baksida.

 

Nu ska jag iaf göra allt för att

verkligen stanna uppe när jag

väl gått upp!!


Just för att gå ut så möt som möjligt om dagarna!

Jag har lite projekt på G här hemma.

Jag har skrivit en liten lista över saker jag tänkt

göra nu under min sjukskrivning...

INGA måsten!

Bara lite som jag tänkt göra lr vore bra om jag gjorde.


Att vara hemma och greja passar ju

min sjukskrivning perfekt just nu.

Jag kan gå på dass när jag behöver,

även gå och vila OM jag skulle behöva det.

INGA måsten, bara lite fix och trick!


En dag i taget!

En sak i taget.

Av Bettan - 30 januari 2012 23:46

Ska aldrig igen säga att saker och ting

börjar bli bra.

Det börjar bli bättre.

Aldrig.


Sånt ska man fan inte yttra.

Då blir det fan tvärtom.


Det blir aldrig bra förrens

det är RIKTIGT bra!


Skrev ju igår att magen var

bättre än vanligt.

Haha!

Hade väl så klart ett visst hopp

om att det skulle fortsätta i

samma goda bana...


Så fan heller!


Igår kväll fick jag magsmärtor

ifrån helvetet.

Det gjorde så ont!

Visste hur jag skulle, sitta, ligga eller stå.

Fruktansvärt!

Tarmvred var min tanke...


Men efter en timme lr så gick det om.

Hade de fortsatt hade de fan blitt

akuten i Karlshamn.

För den där smärtan, den var

riktigt riktigt obehaglig!...


Idag kollapsade min mage vid

ett tillfälle.

Sjukt störigt & jobbigt.


Hatar.

Hatar min mage.

Hatar denna sjukdom som drabbat mig.

Hatar att min hopp om bättring är borta.

Hatar att jag är så bitter.

Hatar.


Av Bettan - 29 januari 2012 19:24

Jisses sicken dag bra det varit.

Toppen verkligen!


Till och med magen har hållt sig

i schack.

Iaf hyffsat.

Lite bättre än vanligt lixom.


Men tyvärr är inte dagen slut än,

och för mig och magen är alltid

morgnarnar och kvällarna Värst.

 

Långrunda imorse med Johanna.

Bosse och Egon var med mig.

Valpträning och träff i Hopatäppet

11-14 med Bodil och Lennart.


Och avslutningsvis ännu en lång

runda för mig och Bill, med Johanna igen.

Dock red hon då och jag gick ;)


MYCKET frisk luft idag!!

Känner mig helt slut.

Utmattad.

Gött.


Nu blir det film och söndags mys.

Dags att glo på Mission Impossible filmerna.

Då jag inte sett dem!

Och fyran kom ju just på bio,

och av trailerna där verkade den Bra.


Så vi får la se vad jag tycker om dessa,

faller dem mig i smaken eller inte?!

Alltid lika spännande :)


Trevlig SöndagsKväll!


Av Bettan - 28 januari 2012 13:27


Du har ett liv, ett fattigt eller rikt.
Och det är inte någon annas likt.
Och du kan handskas med det ganska fritt.
Men ändå är det inte riktigt ditt.


Du kan förråda det för mat och sold.
Du kan förtrycka det med hot och våld.
Du kan förneka vad det innerst vill.
Men mycket ska det inte tjäna till.


Du skall tillsist med ödmjukhet förstå en
sanning, som är prövande att nå,
och som du kanske tvivlar på ännu:
Ditt liv är mycket starkare än du.

Av Bettan - 27 januari 2012 11:32



"Andra kan du föra bakom ljuset men aldrig dig själv"

Av Bettan - 26 januari 2012 11:00


många har lagt upp den på facebook.

jag lägger upp den här istället.

varför va som alla andra?!


    

Av Bettan - 24 januari 2012 23:12



"Det finns dagar som är som trappor,
man måste välja om man ska  gå upp eller ner."

Av Bettan - 23 januari 2012 22:44



"Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa

men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade."

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Skapa flashcards