Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under augusti 2012

Av Bettan - 31 augusti 2012 19:30

Jag har aldrig förstått mig på folk

som druckit alkohol när de mått dåligt.

Jag har alltid tyckt de varit patetiska.

Det hjälper ju inte. Inte alls!


Men ikväll är jag likadan.

Jag är patetisk.

Jag dricker alkohol och röker.

För att jag mår dåligt.

Det hjälper ikväll,

det hjälper för stunden.

Men imon finns min smärta kvar.

Jag mår lika dåligt imon.

Men ändå dricker jag ikväll.


Jag har min tid som singel varit

ute lite, druckit, haft kul, dansat

och släppt loss.

Det har varit kul!

Men när verkligheten kommer ifatt

står jag där med smärtan ändå...


Det gäller kanske att leva för stunden?

Vad vet jag!?

Jag har inget facit på mitt liv.

Jag gör de jag vill, när jag vill.

Det är bara JAG nu.


Och ja för er som vet jag är sjuk

med magen så gör de ingen skillnad.

Jag är precis lika dålig/bra i magen

som annars, vare sig jag dricker eller inte.

Hade jag blitt sämre, hade jag ALDRIG

druckit. Jag har även talat med min läkare.

Han vet, han vet allt. Vi har en god kontakt.

Det känns bra, riktigt bra!


Men ikväll är de jag som tycker synd om mig

själv, helt jävla patetiskt.

Men så är det ibland.

Va fan gör man lixom?

Vi lever bara en gång...

Och kanske lär jag mig av mina misstag!?

Eller gör jag dem om igen.

Bara tiden kan utvisa hur detta kommer,

gå/sluta för mig...


EN DAG I TAGET!




Av Bettan - 31 augusti 2012 06:45


"Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig.
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'.

Det var just här jag stod för några år sen
trevades vid kanten, slogs jag av tanken
Att för dig berätta allt,
för att se vad jag ser och jag orkar inte ljuga mer

Tömmer mig på tankar
det är över för gott
men att inget är för evigt är väl underförstått
Och jag gråter inga floder
källan är tömd och
glädjen som fanns är sen länge sedan glömd

Jag stannar kvar och väntar
jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här, så blir nog allting bra
Jag stannar upp och flämtar
nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa
nu vill jag lägga av.

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig.
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va'.

Jag ljög och låtsades som ingenting
visst skiter jag i dig men inte i mig.
Nu tvättar jag mitt lik för att slippa åka dit
denna dan' har redan varit dag
Jag gjorde det jag gjorde
men berätta bara det jag borde gjort och
gjorde ogjort i min egen värld.
Nu tror jag inte längre på mig själv
och jag har ingen annan än mig själv att skylla

Jag stannar kvar och väntar,
jag tror du kommer snart
Jag ligger kvar här,
så blir nog allting bra.
Jag stannar upp och flämtar
nu har jag inget kvar
Jag slutar upp att kämpa
nu vill jag lägga av.

Allting kommer bli bra till slut,
du ska se att allting ordnar sig.
Allting kommer bli bra till slut,
om du bara låter allting va"

Av Bettan - 30 augusti 2012 21:30


Paniken, rädslan och nervositeten

blandas med glädje & total lycka...

=

Tomhet.

Av Bettan - 30 augusti 2012 18:45


 

Av Bettan - 30 augusti 2012 16:15

Bill är numera tratt lös och en aning

gladare än innan.

Han slipper nu repa allt han går förbi.

Och slipper se ut som en tratt-fåne ;)


Stygnen är tagna och det såg

bra ut tyckte veterinären.

Allt såg bra ut lixom.

Det var skönt att höra.


Fick mera smärtlindring, då Pelle tyckte detta.

Ska nu börja gå med Billan i koppel.

Ett par tre hundra meter om dagen bara.

Och om ett par veckor ska jag börja simma honom.

Bokade även in ett återbesök till.

Det känns tryggt!


Det här kommer ordna sig fin fint!

Billan är som vanligt igen, haha!

Vilket han egentligen vart hela tiden,

men nu är han verkligen sig själv!


PLUS att han gått ner två kilo.

Det ni!

Två kilo på en månad kan tyckas lite,

men då han inte fått någon motion ALLS

under tiden är detta mycket bra!


Vänta bara tills han är fit for fight igen,

med promenader och simmning.

Då kommer kilona rasa! :)


 

Av Bettan - 30 augusti 2012 07:04

Idag är det två veckor sedan Kill Bill

han opererade korsbandet.

Och bara de senaste dagarna har han

gått bättre, stöttat på de opererade benet.


Idag är det dags för återbesök i Vesslarp.

Och stygnen ska tas bort.

Hoppas på ett gott resultat nu!

Och ska bli kul att veta när man kan börja

simma honom som rehablitering :)


     

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Skapa flashcards