Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under februari 2011

Av Bettan - 28 februari 2011 22:00

Jag kollar aldrig på tv längre,

speciellt inte om vardags kvällarna.

Det finns lixom inte med i mitt liv längre..


Helgen är typ ända gången,

Fredag Lets Dance och

Lördag Mello.


Bones som är om Söndagarna

de har mammsen min spelat in,

så nu har jag TRE avsnitt att se.

Inte ens dem hinner jag med!...


Men ärligt är det skönt att inte se på tv,

jag värderar tiden på så mycket viktigare saker.

Får så mycket annat gjort.


Och med två valpar är de som gjort att INTE se på tv,

det är dem som får min tid.

Givetvis de stora gossarna oxå <3


Och ju längre in i året vi går,

dessto mindre TV blir det.

Och sommartid NOLL.


Kanske skulle man satsa på att bara ha

TV höst & vinter?!

HAHA...

Nu är det läggdags.

Blir väl att stiga upp

vid 6tiden imon.

Eller iaf senast 7tiden.

HÄRLIGT   


Dagen blir så lång och så

Mycket hinns med att göra!

God natt.

Av Bettan - 28 februari 2011 18:15

Mycket Motion Idag   


För jävla härligt dessutom

ska jag tala om.


Egon och jag är nyss hemkommna,

blev 6,8 km min själ!

En timme och fyra minuter.


HAHA,

rätt kul med gps:en   

Mäta och sen ta tiden så,

kan man tävla med sig själv.

Slå de ena efter det andra,

haha, ja jag vet jag är kanske

lite störd... men men, haha!

Nu ska jag fortsätta där

jag började innan..

Städa i hund SKÅPEN.


Såg ut som värsta bomb nedslaget,

så det behövs verkligen fixas till.


Det är MYCKET grejer vi har,

men så är det.

Många hundar,

mycket tillbehör.


Så pass att det tar upp

TRE gardrober, haha!

Hoppas inte jag ska behöva

ta en till bara..


Därför måste jag rensa och fixa nu!


Trevlig Kväll!   



.


Av Bettan - 28 februari 2011 16:00

Idag är Bodil och Lennart 11 veckor.

  

 

Och vi har haft dem hos oss i 3 veckor.

3 helt fantastiska veckor,

och mååååååååååånga mera kommer det bli.

Helt otroligt!!


Livet med hund är UNDERBART!

Glädjen & kärleken man får

av dem är obetalbar.

  


  Bodil the bitch

  


 

Lennart den busige

  

Av Bettan - 28 februari 2011 12:05

Dagens första promenad är avklarad med

Bosse och Bill.

Det blev Elleholm runt,

en mycket härlig runda!

Och denna dagen mätte jag,

7,3 km !

Och jag gick att på en timme & sju minuter   


Under rundan kom jag och tänka på en

rätt rolig sak som jag alltid tyckte

när jag var liten.

Vet inte varför jag trodde lr tyckte på

det sättet.


Men jag tyckte att alla "fina" människor

bodde här ute i Elleholm.

Husen var så fina, det är närma till havet..

Och kanske tyckte jag oxå att en del

som bodde här var lite "finare".

HAHA!


Jag vet faktiskt inte varför jag kände så

när jag var liten, men nu kan man ju skratta

åt det.

Komiskt.


För nu bor ju jag själv här ute i Elleholm.

Och jag tillhör DÅ INTE de "finare" folket!


Och det finns ingen här nu heller som är

mer "fin" eller bättre än någon annan.


Det jag trodde och tyckte när jag var liten,

de finns inte längre...

HAHA!


Jag verkligen helt totalt ÄLSKAR

att bo här i Elleholm.

Det är så jävla underbart!

Vi har verkligen hittat VÅRT

dröm hus och dröm läge.

Vi kan inte få att bättre!

ELLEHOLM i mitt hjärta   




Av Bettan - 27 februari 2011 21:15

Eftermiddagen har tillbringats i K-krona

hos Familjen Gustavsson/Blomqvist.


Vi firade Thea som fyller 3 År imorgon.


 


Lycklig över kladdkakan med vitchockladmousse & jordgubbar,

plus de tre små guld ljus.


 


Blåsa ut alla tre guld ljusen klarade stora tjejen galant!


 


Jätte Nallebjörnen fick hon av mig idag.

Även en Hello Kitty klänning med tights till

och ett gäng med tablettaskar.

  


TACK för idag,

Martina, Christian och Thea.

God mat, tårta & trevligt sällskap!


  


Tyvärr så var inte Stefan med idag,

det är svårt med hundvakt till valparna.


Dessutom var Stefan själv hundvakt,

två valpar blev FYRA valpar.


  Det har varit fullt ös hela eftermiddagen

här hemma med de FYRA små liven.


Erik den svarta gossen är bror till

Lennart och Bodil.


Ellen är 3 veckor äldre än syskonen

och kommer från Danmark.


Och FAN vad roligt dem har ihop!!!


www.ritous.se


Ägarna till Bodil & Lennarts lekkompisar är

så klart våra goda vänner

Irene & Gunder

  


   


Det har verkligen varit en perfekt Söndag.

 UNDERBART! 


Av Bettan - 27 februari 2011 12:45

Klockan är bara precis efter lunch

och jag har redan promenixat en mil

denna morgon.


SÅ PASS GÖTT!!!


Hur jag vet antalet km/mil

är ju så klart för att jag mätt

rundorna jag går, hehe!


Kul och veta som jag skrev

tidigare i veckan   


Egon och jag tog en lång runda,

ca 8km.

För jävla härligt!

Och under promenaden hade jag

faktiskt MP3:n.

Massa dunka dunka musik,

perfekt att ut och gå till!


Man går i takt till musiken,

och till slut vill jag nästan

börja springa...

Haha!


Väl hemma igen och flåset

var uppe kunde jag lika väl

ta B & B på en kortis runda.

Den då så klart ca 2 km.


Stefan han tar de två vildarna

på en längre runda senare idag,

hoppas jag   


Då jag ska bege mig mot K-krona nu.

Där det vankas kalas för min favvo tjej

 

Thea som fyller 3 år imorgon.


Herregud vad tiden den går,

ett år sedan hon blev två.

 


Trevlig Söndag!   


Av Bettan - 26 februari 2011 19:45

Här i Elleholm är det ett populärt att folk

kör ut och rastar sina hundar.

Speciellt ute vid badplatsen.


Men även vid Skanska,

eller Elleholms bergtäkt

som de nu heter.


Jag vet att om de står en bil

vid väg kanten när jag kommer

och går så är de garanterat

någon där och rastar.

Oftast iaf..


Jag kommer ut genom skogen,

och ser ju förhoppningsvis

direkt om de är en bil lr inte.


Idag stod det en bil där.

Jag tog de säkra före de

osäkra och kopplade mina.

Då jag hade alla tre gossarna,

kändes det tryggast.

Helt Klart!

Det fick bli koppel Hela rundan sen,

Säkrast.

Och tur var ju det för när jag kommer

och går ser jag de kommer en kvinna

med två Irlänska Varghundar.


Som tur var kunde jag vika undan och gå

ut på en åker.

Det kändes tryggt och bra!


Perfekt när man kan göra sådana 

undan man övrar.

Speciellt när Bill är med!

Monstret när de gäller att möta

andra hundar. 


Det är inte ofta jag går med alla

tre gossarna tillsammans.

Just för att Bill han är som han är.

Hans negativa attityd smittar av sig

på Egon.


Så oftast blir det Bosse & Bill.

Sen Egon och jag ensamma.


Men idag när jag visste att jag

skulle hålla mig i skogen.

Tog jag alla tre.

Klart de gick bra.

Ha alla i koppel på en skogsväg går bra,

var lite knepigare Inne i skogen på en stig.

        


I ugnen just nu står det Lördags Godis

till alla mina fyrbenta.

Gott gott i gott gott

  

 



Strax Mello.

Vet inte varför jag tittar,

tycker detta Året har vatt

KATASTROF.


Dåliga låtar,

dåliga programledare,

dåligt mellan ting...


Men ändå ska jag se att

Ikväll igen, haha!

Typiskt mig.

Mitt Lördags Gottis

blir vanlijgräddglass

med tinade jordgubbar.

MUMS!!!


 


Av Bettan - 26 februari 2011 08:00

Meningen var så klart tjänstehundsträning idag,

men inatt har magen krånglat.

Vatt uppe ett par gånger,

och nu är jag helt färdig.


Hoppas den rättar till sig igen,

vatt Bra ett tag nu ju.

Och de vill jag den fortsätter med!


Blir en Lugn och Harmonisk Lördag,

HÄRLIGT!!!


Stefan han är inte hemma,

kvar i sju hämtade Irene honom.

Utställnings dax i Hässleholm.

Stefan åkte med Irene som sällskap.

KUL!


Jag hade med klart velat hänga med,

men de går inte med valparna.

Så vi blir hemma och myser & busar

dagen lång är min tanke   


Dessutom kommer Fija idag,

efter middags tid lr så.

Det ska bli kul att ses,

och givetvis är de ju

Bodil & Lennart hon vill

träffa   


Endast två minus nu..

Men de känns som 22,

blåser och är en biiiiitande

lustig iiiiiis kall kyla!?


Samma sak igår då var de

till och med på nollan.

MEN de var fruktansvärt

att vara utomhus.


Får bli lager på lager

med kläder under promenaden.

Funderar på att kanske gå med

alla tre gossarna samtidigt!?


HAHA,

blir de bara en lång runda idag.

I och med magen..

Och kylan så klart.


Får se lite längre fram här på

morgon kvisten hur jag gör..

 




14 år skulle min älskade Peppan blivit idag

om hon varit i livet.

  


      

   

     

Hjärtat det blöder av saknad,

Älskade Pepsi,

du fattas mig...

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards