Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Skillnad på ensam och ensam.

Av Bettan - 14 september 2012 20:30

Jag helt ärligt kan inte förstå hur man

självmant kan välja sitt liv till att leva

ensam.

Och nej de kanske inte är nåt man väljer

heller, eller?


Många sa till mig tidigare i år att jag kommer

"vänja mig vid ensamheten, singel livet"


DE orden och DEN skräcken när de orden

sades till mig fick mitt hjärta att skena.

Jag vill inte va ensam!

Jag hatar ensamheten. Usch.


Men helt ärligt, så fick tiden mig att vänja mig.

Jag hade ju inget annat val, eller hur?

Tiden gick, dagarna blev veckor och ensamheten

var väl inte SÅ hemsk trots allt.

Verkligen ett skrämmande faktum att man vänjer sig....


Ännu värre blir det när man träffar någon igen,

och att vänja sig vid DET gick så mycket snabbare

än att vänja sig vid ensamheten.

Jisses lixom!


Om så bara för ett kort tag,

ett par tre veckor som kännts som ett år.

Tog plötsligt slut.

Och ensamheten blev ett FAKTUM igen,

ännu ett ICKE själv valt val.

FUCK THAT FEELING!


Ikväll ska jag dock göra ett ensamhetsval,

jag ska gå på bio.

Ensam.

Eller iaf utan sällskap.

ALLT för att slippa sitta hemma själv,

ha tråkigt, tänka för mycket och må dåligt.


Och hur tråkigt de än är med bio själv,

så väljer jag det.

Gratis bio är bra!

Hade de inte vart för pappsen haft

biobiljetter hade kvällen spenderats

ensam här hemma.


MEN två biljett fanns.

Så det blir bio ikväll OCH imon kväll min själ,

haha! Pinsamt men sant ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards