Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Bettan - 25 juni 2010 18:33

Nu flöder alkoholen ikväll,

midsommar afton är här.

En självklarhet för så många

är ju alkoholen.


Hur många kommer inte slå sin sambo denna kväll?

Hur många misshandlar blir det?

Många kommer köra fulla!

Hur många mister livet?


Svensk midsommar,

satan så härligt!

USCH!


Visst var de kul när man var 15-16,

DÅ var det en andledning att festa.

Bete sig illa och må dåligt dagen efter.

Så jävla skönt att jag inte är där längre,

att jag inte dricker.

Och att jag aldrig mår dåligt pga av alkoholen.


Visst hade de vatt skoj,

samlats en kompis gäng.

Hängt hela dagen,

grillat & umgåtts.

Men ska man boka sådant,

får man ju göra det vid jule tider.

Då de flesta jag känner,

gärna firar midsommar och är ofta uppbokade LångT innan.


Hoppas och önskar att det blir sånna midsommrar den dagen man får barn,

att man umgås med vänner som har barn (givetvis dem utan oxå!)

Det blir en helt annan sak.

Klart jag ska fira midsommar mera tradionellt då,

när de finns barn med i bilden.

Då ska ju midsommar stång och allt finnas.

Men det är långt dit!


Detta året gör vi som vanligt,

firar hemma.

Lugnt och skönt!

Allas vår favvo Olof är här och gör oss sällskap,

för jävla trevligt!


Nu ska jag vara social med karlarna,

maten snart klar med så.

Grillspett och Stefan's potatisgratäng,

MUMS!

Senare chockladpudding, grädde och givetvis JORDGUBBAR!


Glad Midsommar <3

Av Bettan - 25 juni 2010 06:51

Det är Midsommarafton's morgon,

himmlen är klar blå!

Temperaturen är behaglig!

 

Kan det komma att bli fint väder idag?

Är verkligen chockad!!!

Kan inte komma ihåg när de var

sånt här väder en midsommarafton sist?!

 

Men härligt det är det!

Hoppas de håller i sig HELA dagen/kvällen idag <3

 

Nu frukost,

sen gymmet,

följt av promenader med dogsen   

 

Livet är vackert <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards