Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under december 2011

Av Bettan - 22 december 2011 22:45

Igår var det ännu en dag med migrän.

Behöver jag ens säg hur möt jag

HATAR det??

Nej jag låter bli...

Det är uppenbart!!


Men i all smärta och liggsår,

så ringde mannen min med ett

otroligt glädjande besked.


Egon blev igår viltspårsCHAMPION!

Så jävla KUL!

Han är så jävla bra!!

Egon och Stefan är det perfekta paret.

De är så grymt duktiga tillsammans!

      

              

  

Ångrar inte en sekund att Stefan tog över Egon i tjänstehundsutbildningen,

dem passar som handen i handsken med varandra..

 

Egon som 8 veckors valp.

Jisses så SÖT!

Otroligt.

Inte lustigt han vuxit upp till en sådan SNYGGING!

    


Numera har vi alltså inte bara en CHAMPION i familjen, utan TVÅ!

 

Härligt.

Och kan ju avslöja att det kommer komma flera CHAMPION's,

til våren... Då Jävlar, hihi!

Av Bettan - 20 december 2011 21:41

Julafton kommer tillbringas här hemma.

Jag har ännu inte handlat maten som

jag ska fixa tills dagen.

Inte har jag städat än

och inte har jag köpt en enda julklapp.


Men gissa vad???

INGEN STRESS.


Imon får vi lön.

Efter jobb ska jag fixa julklapparna.

Jag Vet vad jag ska köpa.


Hur svårt kan de vara lixom?

Man frågar vad personen i fråga vill ha,

sen köper man det!

Eller ett presentkort på stället.


Trött på allt tjat om stress

och julklapps köp...


Måtte jag Aldrig bli sån.

Aldrig.

Inte ens den dagen de

kommer barn in i bilden.

Nej nej!


Julen är bara en dag som alla andra.

Egentligen lixom...


Antar det är bitter fittan i mig

som gör att jag känner så här...

MEN julen var bättre förr,

när man var en liten.

Av Bettan - 18 december 2011 19:45

Bitter fitta är mitt andra namn numera.

Jag är så satans trött på så mycket,

ingen ork lr lust till ett skit.

 

Va fan är det som händer med mig???

Är så förbannat trött på det här.

Må såhär.


Hade allt fixat & klart till julbordet med jobbet,

kläderna var klara.

Drickat & tillbehören köpta.


Men till vilken nytta?!

För inte fan blev de nåt julbord för mig.

Nej så fan heller...


När man för en gångs skull såg fram emot

att gå ut i eten, träffa folk, klä upp sig och

allt där till...

Då händer det så klart,

migrän.


Jag vaknade tidigt och hade de på känn,

trodde jag kunde rädda situationen med

TVÅ tabletter och mera sömn.

Så fan heller.

Vem försökte jag lura?!?


Vaknade med det värsta tänkbara.

Helt ärligt.

Detta var de värsta anfallet någonsin.


Visste inte vad jag skulle ta vägen.

Vad jag skulle göra.

Hur jag än gjorde så gjorde de ont,

så jävla ont.

Kunde varken, stå, sitta eller ligga ner.


Sjukaste någonsin.

Hade Stefan varit hemma hade

jag tvingat han köra mig till akuten.

Så jävla illa var det....


Klockan halv sex på ett ungefär var

jag uppe på benen..

Och SJU tabletter senare.


Tog mig ut på en promenad med

Lennart och Bosse.

Ville bara bort.

Bara gå en sväng,

få luft och en smula energi...


Hoppas det aldrig händer igen.

Så starkt, sån smärta.

Aldrig.


Nu har jag iaf strumpbyxor för hela nästa år oxå.

Köpt X antal par, då de inte passat innan till

kläderna som jag skulle haft..


Men de är väl alltid bra att ha?!

Jag är ju en kjol-människa innerst inne,

bara de att tillfällen aldrig ges att ha

det på sig...


En enda positiv sak med att inte vara

på julborde igår var ju att jag vaknade

pigg och utvilad idag..

Eller nej, men jag var inte bakis.

Inget illamånde och ingen huevärk...


Trött har jag varit som fan,

tack vare anfallet och alla tabletter igår.

Som alltid en zombie även dagen efter.


Men jag slapp iaf vara bakis.

Om jag nu måste försöka se en positiv

sak i det hela...

Inte för att det tröstar mig speciellt,

suck!


Dagen har bjudit på hundträning.

Härligt som vanligt.

Spårat med puppilurisarna,

och fan så duktiga dem är!


Även Bill & Egon skötte sig

utmärkt i spåren idag.

Så jävla kul!


Bosse han fick sig en promenad

med Stefan nu här ikväll.

Hann bli mörkt så vi hann

inte appotera med honom.


Men de tar vi igen nästa helg.

Söndagar har lixom blitt lite

av en hundtränings-dag.

Mycket mentalt för dem då.

Då detta oxå behövs och inte

bara kilometervis med promenader.


Själv klart tränas det de andra dagarna med.

Iaf Stefan & Egon.

Dem är så duktiga och flitiga med lydnaden.


Undrar när min sådan glöd kommer igen!?

Om den gör de över huvudtaget?!

Nu ska jag slänga mig i soffan,

fortsätta med mitt beroende.

BONES.


puss o kram

Bitter Fittan.


Av Bettan - 15 december 2011 22:40

Att få tips & råd om kläder är inte lätt.

Inte heller är det lätt att ge dem.


Iaf inte för mig som har klädsmak

som nån annan av mina vänner har.

Jag gillar de ingen annan gillar,

ju mera färg dessto bättre.


Och egentligen bryr jag mig inte om

vad andra tycker & tänker om det jag

har på mig...

Jag har det jag tycker är snyggt!

Det jag tycker är bekvämt!


Mode är INGET för mig.

Usch!

Så jävla fult mest hela tiden,

blääää!!

 

Men ikväll har jag tatt emot råd.

Genom mobilen tog jag bilder på mig

själv i olika outfits,

skickade till Fia på jobb.

Och fick ärliga & bra svar tillbaka.


En kul & knasig stund framför speglen

var vad jag fick iaf, haha!


Andledningen är julbord på Lördag med jobbet.

Man få ju klä sig lite fiiiiiint då sägs de att man

gör när man går på fest.. hehe!

Vad vet jag?!

Nybörjare inom festande igen, haha!


Jag hade länge tänkt en klänning jag skulle ha.

Men nej, den på idag kändes inte rätt.

Jag gick på min spontanitet!!

Slängde ihopa en outfit just i stunden,

och jisses så bra det blev.

Så detta får de min själ bli på Lördag.


Bära eller brista.

Men kläderna dem har jag nu iaf!


Av Bettan - 13 december 2011 20:53

Hipp hipp hurra för Bodil & Lennart idag

 


Ritou's Malins lilla pepparkaka

Bodil


            


Ritou's Malins lilla stjärngosse

Lennart


            


Lennart blev trött av att fylla år


  


Givetvis har pupps haft kompis på kalas,

allas vår favvo Steffie


   

Av Bettan - 12 december 2011 21:56

Ett ordspråk med med två olika innebörder?!

Eller är de bara ett som är korrekt!?

 

"Efter lugnet kommer stormen"


eller


"Efter stormen kommer lugnet"

 

Helt ärligt kan jag inte komma på

vilket som klingar bäst.

Eller vilket som är ett ordspråk..

Kanske inte det är ett ordspråk?!

Ett talesätt bara!?


Jag vet inte...

Men jag har iaf hört det uttalas X antal gånger.

I olika sammanhang..


I mitt fall passar

"efter lugnet kommer stormen"

in på denna dagen.

För efter gårdagens lugna & harmoniska dag,

har denna varit allt annat än just det.

Magen har vart kass.

Blod.

Som så många gånger innan

de senaste veckorna.


Väntar på läkartid,

som jag blitt lovad i December.


Mitt svar när jag ringde till sjukhuset,

"du är uppsatt på väntelista,

men han har ingen tid i sitt schema"

 

Vad svarar man på det?

Tack och hej!?


Sköterskan skulle prata med min

läkare imorgon och sedan återkomma

på telefon.

Eller kanske rent av ringer Zaad själv.

Vi får se..


Men nåt måste ske.

Nåt är fel.

Och jag är så satans trött på det.


Det knäcker mig,

bit för bit fallar jag sönder...

Och vem fan ska sätta ihop mig sen?!

Mera mediciner/droger!?

Av Bettan - 11 december 2011 20:29

Solen den har varit framme idag.

Blåsten den har försvunnit.

Väder mässigt en kanon dag!


Även så dagens aktiviter.

Vilket så klart har varit

hundträning.

MYSIGT värre!


Livet med hund är så jävla nice.

Att arbeta med hund är så jävla kul.


Blodspår har vi fokuserat på.

Gick bra för alla inblandade!

Roligt när det går bra,

riktigt skoj!


Provade nåt nytt med Bill,

eller inte nytt i sig.

Men för han och mig.

Vittringsspår.

Och satan vad det gick!!

Han är taggad den lille gule.

Verkligen inte sista gången

vi kör på med det...

Ska bli skoj att forstätta

spårarbetet med honom.


Egon klarade sitt blodspår

som legat över 24 timmar

Mycket Bra.

Han är så duktigt vår svarta skönhet!

Och snart kan även han titulera sig

Viltspårs CHAMPION, hihihi!!


Valparna dem fick sig varsit

blodspår oxå.

Dem är så BRA!

Det går framåt med deras träning,

vilket är mycket roligt.


Bosse den gammla gobben,

som vi nu kallar honom.

Körde vi ett appoteringspass med.

Fan vad kul det är & se han arbeta,

han är sjukt duktig på appotering!


Vi har oxå blodspårat med Malin & Majni.

Även detta gick kanon kaá.


Och sen får vi ju inte glömma våran

sjätte medlem i flocken sedan igår kväll.

Steffie har varit hos oss.

Då Johanna den fuskisen varit på Ullared idag.

JA JAG ÄR AVIS!!

 

Kort sagt,

Dagen Har Varit Bra!!!

Mycket Bra.


Älskar dagar som denna...

Av Bettan - 8 december 2011 18:27

Depp.


Tabletterna gör mig nere.

Och efter 3-4 stycken

känns allt svart som natten...


Jag vill gråta,

men vet inte varför?!

Jag vill skrika,

men jag orkar inte!?


Jag vill så mycket,

men orkar så lite.


Humöret sviker mig.

Jag vill sparka och slå..


Jag vill gråta,

men vet inte varför!?





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards