Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juni 2010

Av Bettan - 13 juni 2010 21:30

Jag är fan rädd för att sova numera,

jag är så jävla rädd för att jag ska vakna med migrän.

Vakna med denna olidliga smärta,

smärta som gör så ont.

så ONT.


I Fredags var en sådan dag,

jag sova fan tills 3 på eftermiddagen.

Sova var ända sättet att inte känna smärta.

Varje gång jag vakna,

varje gång jag vände mig i sängen,

kom smärtan.

Helt jävla sjukt!


Fick ju medicin när jag var hos läkaren för 2 veckor sen,

dem doserna översteg jag.

Stod att max två tabletter per dygn fick tas.

I Fredags tog jag FYRA,

FYRA jävla tabletter och tillslut försvann smärtan.


Jag är inte rädd för att tar värkmedicin,

kanske dumt.

Men jag tar tills värken den försvinner.

Men så fort jag får tid,

ska jag ringa Gladan (min läkare)

för jag måste ha nya tabletter.

Måste ha några andra,

några som funkar.

Snabbt och effektivt!



Jag är lyckligare och gladare än någonsin innan,

då 67 kilo har fört det med sig.

Livet leker och jag njuter varje dag!

MEN, varför ska jag drabbas av så täta migrän anfall nu?

Varför har jag fått så ont av mina åderbrock nu?

Och varför har jag så kass blod cirkulation i mina fingrar,

att jag lång in i juni månad måste ha vantar på mig utomhus?

Funderar mycket över detta,

och en viss rädsla har börjat visa sig..



Helgen den har varit lugn och harmonisk,

efter mina migrän attacker är jag inte speciellt pigg.

Dov huvudvärk har funnits hela helgen,

men jag har bittit ihop.

I lördags var vi på hörnsjönsplantskola,

köpte lite blommor och några träd.

KUL!

Idag har vi mest grejat ute hela dagen,

mulet som satan har de vatt.

Men inte en droppe regn har synts till.

Härligt!

Dock kunde ju sommaren komma nu,

faktiskt!


"wake me up inside"

Av Bettan - 10 juni 2010 20:48

Så heter numera apotekt inne vid torget i Karlshamn.

Hur kan man ha ett sådant namn?

Vad var de för fel på apoteket?

Droghandel?!

Visst att mediciner egentligen är droger i vissa utsträckningar,

men att ha det som ett namn på en affär.

Nja, de passar inte.

Tycker inte jag iaf.


Tacka vet jag apoteket på sjukhuset,

ha ha ha!

Dem heter fortfarande apoteket.


Har besökt båda denna eftermiddag,

hämtat en hel del mediciner.

3 sorter till mig och 1 till Bosse.

I och med min operation för ett år sedan,

äter jag 4 tabletter om dagen.

Vitaminer och mineraler,

säger dem som vet.


Dessutom hämtade jag ut min migrän medicin,

som jag förövrigt inte är nöjd med.

Men jag kände jag var tvungen att ha den hemma,

fall i fall de slår till igen..

Får ju helt enkelt ta flera än de står,

för då hjälper det.

Jobbigt men sant!

Får bli att prova andra när

dessa väl är slut.


Jag lär lätt ha en skrumplever,

inte av, för mycket alkohol.

Utan av för mycket piller.

Sånt man får leva med kaá!


Nu ska jag min själ slänga mig i soffan,

något som inte alls händer nu förtiden.

Det är så möt annat hela tiden,

att tv:n den kommer lixom sist.

Men det är så de ska vara sommartid,

speciellt!!!

Känner att de egentligen finns massor att göra,

men jag pallar inte.

Inte idag.. en annan dag.

Vad sägs som till helgen!?

YES, så får de bli.

Även om vädret de blir kasst lördag-söndag,

så har jag redan planerat vad som ska göras inne.

Och NEJ jag skulle inte planera så möt,

då sällan lr aldrig de blir som jag tänkt.

Jag tar helgen som den kommer helt enkelt..

satan vad livet det är vackert <3


"what hurts the most?"


Av Bettan - 9 juni 2010 06:17

Idag firar jag och min nya lilla magsäck ett år!

Tiden den går fan så mycket snabbare som smal,

ha ha ha <3


GRATTIS!!!


66 kilo lättare,

och livet är vackert..

Av Bettan - 5 juni 2010 23:00

 


SÅDÄR, nu är den designad..

Min alldeles egna hund kärra!

Snygg va? ha ha ha!

Tänkt länge på en här uppfinningen,

tänkt köpt stål och grejer sen bett nån svetsat.

Men varför de när man kan göra själv?!

Hehe, roligt värre!


Den är inte snygg,

men jag hoppas den håller lixom.

Inte de att jag ska cykla runt med dogsen där bak hela tiden,

dem kan springa jämte!

Men det är mest en bra grej,

om man ska iväg snabbt med cyklen och vill ha dem med.

Kanske om man vill ner och bada med dogsen,

då kan dem springa ett av hållen sen åka ett.

Är de jätte varmt och man ska iväg,

o vill ha nån dogge med..

Jag då tar man cyklen och kärran,

så klart!


Fan vad jag är uppfinningsrik,

hehe!

Svärmor tyckte jag skulle ta patent på detta.

Kanske är de min uppgift att bygga hund cykel kärror?!

Haha, ohhh nej..

Gjorde de bara för min egen del,

en kul grej lixom.

Sen får vi se hur möt den används..


Nu är det iaf sovdags,

full fart imon.

Avslutningen med Egon's kurs,

tråkigt!!!

Men så är det..


"do you ever do anything?"

Av Bettan - 5 juni 2010 11:00

Hela kroppen är insmörjd med solkräm,

för jag ska banne mig ut och ligga i solen.

MINST en timme,

det är mitt mål!


Måste verkligen få färg,

speciellt benen!

Dem är likvita nu..

Och när man äntligen första sommaren i livet,

kan ta på sig klänning lr shorts   

Kan de ju passa med lite färg på kroppen,

ha ha ha!!!


Dock gillar jag inte och sola,

det är varmt!

Det bränner!

Och jag har ingen ro att ligga still!

Men nu SKA jag göra det,

bestämmt mig att MINST en timme

varje Lördag & Söndag.

DÅ är det SOLNING som gäller.


Kanske till slut kommer jag gilla det,

till och med älska det...

Hihi, den som lever får se   



  

Av Bettan - 4 juni 2010 18:30





Då har man passerat 25 års sträcket,

härligt!!!

Jag förstår inte hur någon i denna åldern kan

ha drabbats av åldersnoja!?

Har en del vänner som gjort de säger dem,

tråkigt ju!

Varför?


Mitt liv har just börjat känns de som, haha!

Nej men livet det leker

och jag älskar det mer och mer <3

Livet är sååå mycket roligare som smal !!!

Tiden går dessutom sååå mycket snabbare,

sen om det är bra lr dåligt..

Tjaa, har inte bestämt mig om vilket där, hehe!

 

Men tiden att blogga och sitta vid datorn,

den har jag iaf prioriterat bort.

Nu är kvällarna så härliga,

man är ute så länge som möjligt.

Antingen fixar & donar, tränar hundarna

eller bara njuta på altanen..

Ljuvligt!

 

  

 

        

 

 

  

Bjuder på ett par bilder från min STORA dag, haha!

Inget speciellt och fylla 25 ju,

som vilken annan dag som helst..

 

 

 

        









Var ju mycket hundutställning förra helgen,

både lördag och söndag.

KUL!

Billan ställde jag endast på lördagen,

tyvärr gillade inte domaren han.

Men vem bryr sig?

Haha, han är ändå världens finaste för mig <3






     






Bättre gick det för Egon och Stefan på söndagen,

då blev de placerad FJÄRDE BÄSTA HANE med CK !!!

Otroligt roligt, mina fina pojkar <3

 



  

 

 

En bild säger mer än tusen ord visst,

och i detta inlägg blev de mycket bilder.

Får se när de blir ett inlägg igen,

när lusten fallar på lixom =)


TREVLIG HELG!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards