Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Fortsatt väntan.

Av Bettan - 16 september 2010 09:25

Då var min lediga dag här,

nice!

Klockan 3 hämtar Irene & Gullvi

mig och Bill.

Bilen går mot K-stad,

där vi plockar upp Stefan på jobbet.

Kör sedan vidare till Tyringe,

för att där göra anlagsprov i viltspår.

Tage & Bill, hejja hejja!

Spännand & nervöst.


Klarar gossarna detta,

är dem sedan redo för tävling.

Då gäller de att klara TRE öppenklass spår,

för att bli viltspårs champion !!!

Det är dit vi siktar så klart.


Skulle en lr båda misslyckas idag,

är de bara att bita ihop och prova igen.

Så funkar det.

Men vi tror på gossarna idag,

och som dem övat.

Irene & Tage,

Stefan & Bill.


I ur och skur har dem ränt i backarna,

så duktiga kaá!

Jag tror och hoppas på att dem

klarar detta idag!


Klockan ringde vid 5 denna morgon,

kvar över 6 lämnade vi hemmet.

Och halv 7 befann vi oss in vid Sternö.

Där de blev en morgon promenad i backen.

Härligt!

Och tur me vädret hade vi,

för regnet kom lagom tills vi var hemma.

Sällskapet stod Anki & hennes ena schäfer tik för.

Tack vare henne kom vi upp tidigt idag,

vilket känns bra!

Nu blir det frukost och mys

med Fru Parnfelt.

Hon ska klippa mig,

så frukost står jag för.

Får bli nybakta frallor, gott!!!

Tack vare denna tidiga morgon

kunde jag ringa kirurgen i stan.

Väntar ju på tid för mitt åderbrock.

Och de verkar som om jag får fortsätta vänta,

SUCK!

Läkaren är i Karlshamn en gång i månaden.

Så väntan är lååång, sa sköterskan.

Jobbigt!

Men hon satte upp mig på en kort varsel lista,

fall i fall de blir återbud.

Så de får jag hålla tummarna på!

Suger att gå runt och ha ständig värk i benet,

men vad ska man göra?

Gnälla hjälper inte, tyvärr. Haha!

Får snällt fortsätta min väntan...

Trevlig Torsdag <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards