Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under september 2010

Av Bettan - 29 september 2010 21:45

Jag tål inte att se någon göra sin hund illa,

jag tål inte att se hundslagsmål.

Sker detta i min närhet är det

som om hjärtat mitt delas mitt itu.

Jag mår så fruktansvärt dåligt,

och obehaget jag känner är

obeskrivligt.

Jag tål att inte!


Inte många gånger mina hundar

slagits med andra.

Men det har hänt.

Tyvärr.

Fruktansvärt att se och höra.

Paniken jag känt,

obeskrivligt!


Jag blir så upprörd och allt går 

så snabbt när de väl händer.

Att de känns mest som om

jag skrikit och försöka stoppa dem.

Aldrig har nåt allvarligt hänt

mina lr de hundar som rykt ihop.

Som tur är.


På kvällens kurstillfälle är det en

hund som inte gillar min Egon.

Han gjorde TVÅ kraftiga utfall,

då vi satt i ring på gräsmattan.

Lite avslappnings övning,

men detta blev allt annat.


Det hände inget,

han kom inte fram till Egon.

Men det blev obehagligt ändå.

Mitt hjärta bankade i 200,

och jag hade kunnat börja

gråta hur lätt som helst.


Blödig jag vet.

Tror mer tårarna var närma,

för jag blev så jävla rädd?!

Ingen aning faktiskt,

men skakig blev jag.


Jag är en känslig själ,

innerst inne.

Och mina hundar betyder allt för mig.

Dem är mitt liv,

mitt intresse och min stora

passion här i livet.


Att se någon göra sin hund illa,

är fruktansvärt.

Det finns så många sätt att lära

dem på.

Hundar är lättlärda djur,

dem är smarta.


Så folk som tar till hårdhandskarna,

borde inte ha hund!

Absolut inte!

Folk som slår lr dylikt sina hundar,

är dem som inte kan lr vill

misslyckas med träningen.

Dem tror att Allt ska gå snabbt

och bra direkt.

Men det funkar inte så.


Man måste misslyckas för

att lyckas!

Logiskt!


Och en hund kommer ju aldrig

till sin ägaren,

den gör aldrig det valet.

Det är vi människor som

väljer att köpa hund.

Vi väljer dem.

Och dem är flockdjur!

Dem behöver en ledare,

och det är vi!


En del människor ska INTE ha hund,

och allt för ofta ser man detta.

Likadant att en del ska inte ha

just den RASEN.

Alla raser har sina personligheter,

man måste rannsaka sig själv

och se vad är det JAG vill ha?!


Jag skulle aldrig kunna tänka mig

att leva ett liv utan hund.

Aldrig.

Hundar är livet <3

   



Av Bettan - 28 september 2010 21:49

Jag har tänkt det sååå länge,

sagt det sååå länge.

Klockan har ringt,

jag har stängt av och somnat om.

Blitt förbannad på mig själv,

riktigt jävla besviken!


Men inte idag,

idag är jag så JÄVLA STOLT

över mig själv!

Känslan är obeskrivlig!


Klockan 5.00 befann jag mig

på gymmet.

Och satan vilken KICK!

Adrenalinet gjorde verkligen

underverk, hehe!


Som sagt jag är verkligen

imponerad av mig själv.

Att jag Äntligen kom iväg!


Tisdagar och Torsdagar,

det är mina gym dagar.

Det är mitt mål!!!


Kanske är de bara idag

jag kommer vara stolt?

Kanske stänger jag av klockan igen?

Det kan jag inte veta,

men jag hoppas det inte!


Hoppas min stolthet och glädje

efter dagens pass gör sig

påminnet när klockan ringer

halv fem..

Håller tummarna för detta iaf!


Satsar stenhårt för BEACH 2011,

ha ha ha!

No way,

gör de för min egen skull.

Känner press, ett måste lixom.

Det är bra.

Man blir peppad,

positivt.

"I wish you could see me now"

Av Bettan - 27 september 2010 21:15

Efter operationen fick jag en hel hög

med mediciner utskrivna.

Som dem sa att man iprincip ska äta

livet ute.

Och helt okej för mig!


Det lustiga var bara att jag & stefan

har ju gjort samma operation,

enda skillnaden är att jag var i stockholm

och stefan här hemma i karlshamn.


Men vi fick olika mediciner efteråt!

Skumt men sant.

Klart medicinerna säkert har samma innebörd,

men olika namn och dylikt.


Då mina tatt slut och de var dags

att hämta mera.

Har jag funderat ett tag,

att ringa kirurgen.

Fråga om inte jag och stefan kunde

få samma tabletter att äta.

Hade vatt så mycket enklare,

och mindre brukar i medicin skåpet.


Sagt och gjort.

Tydligen hade dem missat att kalla

mig för en ett års kontroll efteråt.

Inget jag klandrar dem för,

har endast träffat dem EN gång

efter operationen.

Vilket så klart har o göra med att

jag gjorde de i stockholm, säkert.


Ett år efter är de dags att lämna blod,

för det ena och de andra.

För att se så att allt står rätt till.

Och förhoppningsvis gör de det,

och då blir de bara EN medicin

resten av livet + vitamineral kvinna

som jag köper på apoteket.


Fick remissen idag,

så på Onsdag morgon tänkte

jag köra in till labbet.

Dem öppnade halv åtta,

lika bra att hänga på låset.

Så man kommer in snabbt,

för sitta och vänta är så drygt!


Känns som om de är mycket

med sjukhus nu i mitt liv.

Väntar ju även på tid för

mitt åderbrock.

Vilket kan dröja länge,

så sa dem när jag ringde.

SUCK!


Men imon är jag iaf uppsatt

på en kort-varsel-lista.

Fall i fall nån lämnar återbud

imorgon, kan jag kanske få en tid.

Bara att hålla tummarna lr vänta

tills 12 oktober.

Då är nästa kort-varsel-tids-dag.


Kan inte flera läsa till att bli läkare?

Så man kunde få slippa vänta, vänta

och åter vänta..

Klandrar dock ingen!

För läkare tror jag är ett trist jobb,

men det behövs ju klart..


God natt <3


Av Bettan - 26 september 2010 20:38

"Alla mina luftslott ha smultit som snö,
alla mina drömmar ha runnit som vatten,
av allt vad jag älskat har jag endast kvar
en blå himmel och några bleka stjärnor.
Vinden rör sig sakta mellan träden.
Tomheten vilar. Vattnet är tyst.
Den gamla granen står vaken och tänker
på det vita molnet, han i drömmen kysst"

 





Grattis till våran älskade lille gosse,

Egon 1½ år idag.

 

Vart tar tiden vägen?

Av Bettan - 24 september 2010 11:37

Önskar inte detta ens till mina ovänner..



http://sv.wikipedia.org/wiki/Migr%C3%A4n

Av Bettan - 21 september 2010 22:15


http://www.sbk.nu/templates/Page____681.aspx




Utbildningen börjar imorgon.


Jag är så nervös att jag mår illa.

Typiskt mig.

Nervös för så lite,

men det är sådan jag är.


Självförtroendet behöver jag jobba upp,

men hur gör man??

Inte har de räckt att gå ner 65 kilo,

det sitter inte i vikten lr kroppen.

Det sittet i huvudet..


Jag måste börja tro på mig själv,

tro på att jag kan lyckas.

Att jag fixar detta,

det kommer gå bra..

Det blir kul,

en utmaning utöver det vanliga.


Livet är vackert <3




Av Bettan - 20 september 2010 20:10

Tjatet om valet och politik står mig upp i halsen.

Som om de inte var jobbigt innan,

idag är de tio gånger värre.

Överallt pratas det om att,

mest negativt.


Men varför?

Svenska folket har sagt sitt.

Vi har gjort våra val,

vi har röstat.

Därför blev det som de blev,

därför kom SD in i riksdagen!


Varför kan inte alla bara acceptera?

Det är ju folket som satt dem där,

vårat val!

Och det har vi klart gjort av en andledning!


Alla tjatar om att hur viktigt det är med

att alla ska rösta.

Om man inte vill välja så iaf blankt.

Nu har vi röstat,

vi har sagt vårt!

Och vad får vi för det?

GNÄLL!


Usch!

Jag blir så trött.

Orkar inte höra att.

Varken tv:n lr radion är igång.


Det är bara att gilla läget,

nu är det som det är.

Och det är fan dags att börja

jobba för politikerna!

Ju mer dem gnäller och surar,

dessto tråkigare blir det.

Börja jobba istället!


BLÄ för politik!!!


BLÄ även för regn!

Jag blir så trött på det.

Gillar det inte.

Humöret det blir verkligen kasst!

Måste inskaffa mig regnkläder,

måste!

Så dogsen dem kommer ut,

trots regnet.

Klart jag gått när de regnat,

men idag pallade jag inte.

Kände inte alls för det..

Helt tom och orkeslös!


Och med ett regnställ kommer

de kännas mycket mera behagligt.

Helt klart!

Som de verkar nu,

kan de komma att bli en regnig höst.

USCH!

Vill inte..


Vart tog sommaren vägen?

Den bara försvann!..


Mannen min jobbar även ikväll.

Han kom hem halv två inatt!

Började jobba med elva idag,

till 4 lr nåt.

Sen körde han och jobba nu vid

6tiden igen..

Och vem vet när han är hemma?

Duktig är han iaf <3


Nåt som är positivt med mitt jobb,

är ju helt klart att så fort du gått

utanför dörren släpper du det.

Inte en enda tanke du behöver

skänka det.. haha!

Man bara släpper det,

och återupp tar de när man är

tillbaka morgonen efter.

Härligt!


Stefan där emot har alltid lite

jour så att säga.

Men de är inte ofta han behöver

jobba så här möt.

Är väl en övergående fas.

Nu har dem iaf möt att göra.


Verkligen skönt att han trivs så

bra som han gör med sitt jobb.

Det gör de hela klart lättare

när man behöver jobba över

och dylikt.


Nu ska jag slänga mig i soffan

och slappna av.

Nice <3


"always alone,

never alone"









Av Bettan - 19 september 2010 18:28

Dagen började med en promenad till och från vallokalen,

med dogsen så klart och Stefan <3


Skönt de snart är över,

så satans trött på allt

vad politik heter!

INTE intresserad!!!

Det blir varken bättre

eller sämre..

Vilka fan som sitter där..

SUCK!


Idag har jag verkligen vatt duktig,

haha!

Klippt gräset överallt,

klippt ner "träd" vid infarten

även krattat löv där,

kört med trimmern,

plocka undan på verandan efter snickarna.

Känner mig mycket nöjd med min insats!

Medan Stefan var på bruks fixade jag detta,

klart hade han vatt hemma hade de hänt mer.

Så som plocka undan i carportarna,

men de tar vi en annan dag.


Inne har jag tyvärr inte hunnit med nåt,

men även detta tar jag en annan dag.

Fick passa på att greja ute idag,

när regnet de väl höll sig borta ju..

Vilket vatt mycket skönt!

Var och handlade på ICA nyss,

gillar att dem ändrat öppetiderna

till 21.00 varje dag!

Mycket bra av dem kaá.


Stefan och Egon hoppade av där,

promenad hem.

Elleholm runt.

Då middagen blir sen pga promenad

planerna tog jag mig en macka nu.


För jag, Bosse & Bill

går och möter dem nu.

Härligt väder ikväll,

så man får passa på.

Dessutom går de mot mörkare tider,

så man får njuta så länge de går..


Dessutom är de ju så jävla underbart

med promenader.

Allt går ju så lätt att jag skulle

kunna gå hur långt som helst, typ.

HAHAHA!


Livet är vackert!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards