Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Vitaminer & mineraler.

Av Bettan - 27 september 2010 21:15

Efter operationen fick jag en hel hög

med mediciner utskrivna.

Som dem sa att man iprincip ska äta

livet ute.

Och helt okej för mig!


Det lustiga var bara att jag & stefan

har ju gjort samma operation,

enda skillnaden är att jag var i stockholm

och stefan här hemma i karlshamn.


Men vi fick olika mediciner efteråt!

Skumt men sant.

Klart medicinerna säkert har samma innebörd,

men olika namn och dylikt.


Då mina tatt slut och de var dags

att hämta mera.

Har jag funderat ett tag,

att ringa kirurgen.

Fråga om inte jag och stefan kunde

få samma tabletter att äta.

Hade vatt så mycket enklare,

och mindre brukar i medicin skåpet.


Sagt och gjort.

Tydligen hade dem missat att kalla

mig för en ett års kontroll efteråt.

Inget jag klandrar dem för,

har endast träffat dem EN gång

efter operationen.

Vilket så klart har o göra med att

jag gjorde de i stockholm, säkert.


Ett år efter är de dags att lämna blod,

för det ena och de andra.

För att se så att allt står rätt till.

Och förhoppningsvis gör de det,

och då blir de bara EN medicin

resten av livet + vitamineral kvinna

som jag köper på apoteket.


Fick remissen idag,

så på Onsdag morgon tänkte

jag köra in till labbet.

Dem öppnade halv åtta,

lika bra att hänga på låset.

Så man kommer in snabbt,

för sitta och vänta är så drygt!


Känns som om de är mycket

med sjukhus nu i mitt liv.

Väntar ju även på tid för

mitt åderbrock.

Vilket kan dröja länge,

så sa dem när jag ringde.

SUCK!


Men imon är jag iaf uppsatt

på en kort-varsel-lista.

Fall i fall nån lämnar återbud

imorgon, kan jag kanske få en tid.

Bara att hålla tummarna lr vänta

tills 12 oktober.

Då är nästa kort-varsel-tids-dag.


Kan inte flera läsa till att bli läkare?

Så man kunde få slippa vänta, vänta

och åter vänta..

Klandrar dock ingen!

För läkare tror jag är ett trist jobb,

men det behövs ju klart..


God natt <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards