Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Jag är blödig!

Av Bettan - 29 september 2010 21:45

Jag tål inte att se någon göra sin hund illa,

jag tål inte att se hundslagsmål.

Sker detta i min närhet är det

som om hjärtat mitt delas mitt itu.

Jag mår så fruktansvärt dåligt,

och obehaget jag känner är

obeskrivligt.

Jag tål att inte!


Inte många gånger mina hundar

slagits med andra.

Men det har hänt.

Tyvärr.

Fruktansvärt att se och höra.

Paniken jag känt,

obeskrivligt!


Jag blir så upprörd och allt går 

så snabbt när de väl händer.

Att de känns mest som om

jag skrikit och försöka stoppa dem.

Aldrig har nåt allvarligt hänt

mina lr de hundar som rykt ihop.

Som tur är.


På kvällens kurstillfälle är det en

hund som inte gillar min Egon.

Han gjorde TVÅ kraftiga utfall,

då vi satt i ring på gräsmattan.

Lite avslappnings övning,

men detta blev allt annat.


Det hände inget,

han kom inte fram till Egon.

Men det blev obehagligt ändå.

Mitt hjärta bankade i 200,

och jag hade kunnat börja

gråta hur lätt som helst.


Blödig jag vet.

Tror mer tårarna var närma,

för jag blev så jävla rädd?!

Ingen aning faktiskt,

men skakig blev jag.


Jag är en känslig själ,

innerst inne.

Och mina hundar betyder allt för mig.

Dem är mitt liv,

mitt intresse och min stora

passion här i livet.


Att se någon göra sin hund illa,

är fruktansvärt.

Det finns så många sätt att lära

dem på.

Hundar är lättlärda djur,

dem är smarta.


Så folk som tar till hårdhandskarna,

borde inte ha hund!

Absolut inte!

Folk som slår lr dylikt sina hundar,

är dem som inte kan lr vill

misslyckas med träningen.

Dem tror att Allt ska gå snabbt

och bra direkt.

Men det funkar inte så.


Man måste misslyckas för

att lyckas!

Logiskt!


Och en hund kommer ju aldrig

till sin ägaren,

den gör aldrig det valet.

Det är vi människor som

väljer att köpa hund.

Vi väljer dem.

Och dem är flockdjur!

Dem behöver en ledare,

och det är vi!


En del människor ska INTE ha hund,

och allt för ofta ser man detta.

Likadant att en del ska inte ha

just den RASEN.

Alla raser har sina personligheter,

man måste rannsaka sig själv

och se vad är det JAG vill ha?!


Jag skulle aldrig kunna tänka mig

att leva ett liv utan hund.

Aldrig.

Hundar är livet <3

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards