Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Bettan - 6 juli 2010 15:15

Jag tror inte det är roligt att vara läkare.

Inte heller kan jag förstå att någon vill bli det!?

Men de måste ju klart finnas..

Men tänk så SJUKT MYCKET dem måste veta,

dem måste kunna och måste komma ihåg.

Rätt otroligt faktiskt.


Gäller verkligen att man passar till jobbet,

annars är det ju pest lr kolera att gå till en läkare.

Svårt de där.

Men hur kul kan de vara och höra på folks kramper?

Dag ut och dag in?!

Skriva ut tabletter hit och tabletter dit!


Tänk så möt äckligt dem måste se,

någon med en grotesk nageltrång,

eksem, utslag, smutsiga öron

och de värsta måste ju vara hemoröjder.

USCH!

Jag avundas dem inte.


Men man får ju verkligen hoppas att alla

läkare gillar det dem gör.

Brinner för att hjälpa människor.

Men gör dem verkligen det?


Jag gillar INTE att gå till läkaren.

De man säger känns så oviktigt för dem.

Dem verkar inte bry.

Dem lyssnar, sen får man nåt utskrivet.

"vila och ät dessa en vecka"

haha, jaha?!

Sen då!?


Usch nej jag gillar de inte.

Men nu var jag ju tvungen i och med migränen,

då den kommit mera och oftare.

Nu hoppas jag dessa tabletter ska hjälpa,

annars ska jag prova sprutorna som fanns.

Håller tummarna!


Vet jag måste gå till läkarna igen,

efter sommaren någon gång ska jag bli kallad.

Fick remissen för någon vecka sen,

vänte tid på 2-3 månader.

Hoppas då på en operation av mina åderbrock.

Vilket gör ont nu förtiden!

Blääää, då helt plötsligt blir JAG den där

gnälliga patienten med kramper.


I och med jag går sällan till doktorn,

blev de ju en hel del att ta upp sist.

Haha.

Men nu har jag iaf EN läkaren,

en och samma.

vilket känns skönt!

Har dratt min historia nu,

nu vet hon.

Så de behövs ingen presentation varje gång,

som innan när man gick till samariten.

Det var verkligen dåligt!

Olika läkare varje gång,

hur kul är det?!

Inte kul alls!

Känns skönt jag är tillbaka på MörrumsKliniken igen,

hehe!


Slutat tidigt både idag och igår,

så lite att göra på jobb.

Men tyvärr bara dessa två dagar,

tror de blir mera nu.

Både bra och dåligt.

Bra för de e skönt att sluta tidigt!

Dåligt för komtiden försvinner snabbt!

Men men, de löser sig.. hehe.

Ledig Fredag iaf, GÖTT!


Vet inte vad jag ska göra nu?!

Igår solade jag en timme typ,

men idag är de sol ibland och ibland inte.

Så jag pallar inte lägga mig där för att sen gå

upp emellanåt.

Sol HELA tiden, annars får de va!


Kanske skulle jag hjälpa Stefan min att måla?

Tråkigt, haha!

Men ett måste.

I år ska de fan bli KLART.


"tell me why!?"


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards