Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under mars 2012

Av Bettan - 11 mars 2012 21:00


                   


På sin egna födelsedag måste man så klart

göra något Extra kul.

Något som verkligen gillas!


Egentid med Bill och bollkastning,

alltid lika härligt!


Denna pigga 6 åring kan man knappt tro

fyller hälften av de åren.


Imorgon ska han dock få göra något

han gillar lite lite mer (om det går)

Men då blir det simming i Halahult!


Det är lätt pricker över i:et i roligheter för Bill.

Där är han mer Vild än Tam!

Av Bettan - 11 mars 2012 18:29



Helt ärligt om man får skryta,

så FAN så god tårtan var!

Den bara smälte i munnen, ljuvligt!


Givetvis stod svärmor för tårtbottnarna,

jag kletade på vanlijkräm & hallonsylt igår kväll.

Idag kom svärmor och fixade dit grädden,

medans jag sedan dekorerade.


   



Givetvis ska dogsen få sig en varsin liten bit,

men inte förrens imon.

Efter jag själv fått mig en bit till, hehe!


 

    


Av Bettan - 11 mars 2012 07:45


6 år fyller denna guld klimpen idag.

Vart har åren tagit vägen?!


Han bringar så mycket glädje.

Men även liiiite Oglädje.

Han är mycket hund i en liten lyx-förpackning ;)


Men hans rackartyg och envishet går Aldrig över

all glädje och skratt han bringar oss.

Han är så go!


Och nu först efter ca 6 år,

börjar han Äntligen lugna ner sig.

6 års tid av blod, svett och tårar, haha!

Men nu äntligen börjar han lugna sig,

promenaderna med honom börjar bli

lugna och behagliga.

Det är så jävla KUL & HÄRLIGT!

 

 

Grattis på din dag Bill <3


         


Mysigast!!

  


 


Av Bettan - 8 mars 2012 21:45



idag satt dem det.

idag klarade de lydnadsprovet

som ingår i bevakningskursen.

äntligen!

och så jävla väl förtjänt!

för fan vad dem har tränat, tränat & tränat.


jag är så glad & stolt!

Så jävla roligt.


När jag blev sjuk med magen,

så valde jag att hoppa av utbildningen med Egon.

Jag fick packa ner min dröm igen,

stoppa in den i ett fack i mitt liv där den ligger på lurt.

Min dröm om lumpen, min dröm om det militära.

 

Kanske kommer jag plocka fram drömmen en dag,

kanske den en dag kommer bli sann.

Det får tiden utvisa..


Men något som gjort mig sjukt glad och lycklig,

är att Stefan valde att ta över Egon och utbildningen.

Egon har tyckt det vart KUL från första start,

och även visat sig duktig.


Så att dem idag tatt ett steg i rätt riktningen

genom att klara lydnaden är verkligen roligt.

Nu är det cert-provet vi inväntar!

Sen sitter de där,

sen har vi en utbildad tjänstehund i familjen.


Men först blir den "lumpen" i två veckor för Stefan.

Vilket han åker iväg på redan om en vecka.


Ja jisses, här händer de då grejer!


 




Av Bettan - 6 mars 2012 16:00


Jag vill så mycket.

men jag orkar inte.

har inte lust.

ingen lust till att

göra nånting alls...


skulle helst velat sitta

och stirra in i en vägg.

bara göra ingeting alls.


hatar känslan av olust.

hatar.

det är så inte jag!

 

olusten den ökar i takt

med att kortisontabletterna minskar.

och en ökad dos av andra tabletter,

som har har biverkningen,

olust.

 

usch.

vill inte ha det såhär.

det är så tråkigt.


Liiiite lycka för stunden,

glass och jordgubbar.

i love!!!

men jag försöker göra

det bästa av varje dag.

även att varje dag känns som

om låååång uppförsbacke...

ett steg i taget.

en dag i taget.

 

 

Av Bettan - 4 mars 2012 21:00


 

Kvart över åtta imorse fick jag detta otroligt söta MMS.

Jag blev så glad!

Denna lille goding är Alwin,

Tessan's & Anton's son på tio månader.

Jag var och hälsade på dem förra veckan,

och då hade jag köpt den FINA tröjan han har på sig.

Ljuvlig!!!

Vem har sagt att inte pojkar kan ha rosa??!!

 

  

Och denna lilla godingen då, Thea.

Här kollar hon barbie filmen hon fick av mig.

Thea blev 4 år den 29 Februari.

Idag vart det kalas!

Trevligt och med GODA kakor,

Tack igen Martina & Christian.


  

Mannen i mitt liv och Bodil.

Idag drog utställnings säsongen igång!

KUL!

Bodil blev tvåa med CK i sin klass,

Egon vår svarta skönhet fick ett very good.

Vi är nöjda och glada att säsongen äntligen är igång ;)


Bilderna nedanför är ifrån igår.

Då blev de grillning och promenix i Hopatäppet.

Mysigt värre kan jag lova!


               

Av Bettan - 2 mars 2012 19:15







"I am my own worst enemy..."

Av Bettan - 1 mars 2012 19:45


Nu gäller det att ligga i och träna, träna, träna.

och dem är klara för prov.

dem går bra.


men när det går bra på träning,

behöver inte det betyda att det går bra på prov.

så är det, det vet alla!


men går det inte första gången,

då gör man bara om att.

ingen big deal lixom!


jag är inte rädd för att misslyckas.

och jag blir inte sur när det inte går som jag vill,

vad det gäller hundträning.


då det är vi som är ledare, vi som visar,

går det dåligt eller blir fel.

då är det vårt fel.

vårt fel och aldrig hundarnas.


     


Tänk att bodil & lennart blitt så pass

stora att det nu är dags att göra prov.


tiden den bara går och går,

snabbare och snabbare dessutom...

eller inbillar jag mig bara det?!


  

Bill och Bosse ifrån dagens promenad.

Vackert och rogivande vid havet, We Like :)


Något jag inte gillat denna dagen däremot,

har varit min mage.

Suck.

En dålig mag-dag!


Inte gjort många knop idag,

men att ge mig ut på promenad nu i eftermiddags kände jag mig tvungen till.

Speciellt när termometern visar TIO PLUS GRADER.


Blev en lång och lugn runda i SKOGEN,

där behov kan göras som de vilda djuren, haha!!

Om man måste.


Tio plus grader ja som sagt,

men ack vad det blåste.

Usch.

De vart inte alls behagligt.


MEN fågelsången och doften av vår,

den kunde man inte klaga på..

  





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards