Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Njursten.

Av Bettan - 26 juli 2010 14:15

Jag gillar inte att gnälla.

Har vatt så möt senaste tiden,

mycket migrän, en hel del feber

och för nån vecka sen var det magen.

Det är inte kul att må dåligt!

De vet alla!

Men det är inte kul att gnälla heller,

för ingen tror en.

Så uppfattar jag det.

Så det är lika bra att vara tyst.


Allra minst dem på jobb,

man vet hur trutarna dem går.

Men det bekommer mig inte så,

bara att det är jävligt störigt.

Men är jag hemma,

är det för att jag mår dåligt.

Själv klart lixom!

För mig är det en själv klarhet.

Och jag ser bara till mig själv där,

vad andra gör och inte gör,

skiter jag i.

Men jag är iaf dålig när jag är hemma.

Sen får folk prata bäst dem vill,

dem har ändå ingen aning..


Då jag lidigt av ont i rygg-sidan i 3 veckor,

pallade jag inte mer.

Och min läkare är äntligen tillbaka efter

sin semester.

Så idag klockan 11 infann jag mig där.

Som jag trodde finns de risk att jag har njursten.

Då de inte fanns blod i urinen,

vilket för de mesta brukar göra när man har njursten,

men inte hos mig tydligen.

Hon tryckte och klämde,

och de gjorde så klart ont.

Och i alla fall behöver de inte finnas blod med visst.


Så remiss skulle skickas till röntgen,

3 rör med blod gav jag.

Ett rör urin + att jag fick en spruta i skinkan.

Voltaren var det,

som ska tabort smärtan visst.

Men nu ca 2 timmar efter jag fått den,

har jag fortfarande ont.

Tålamod!!!


Dagen innan röntgen ska jag typ vara fastande,

ska gå på laxerande HELA dagen innan.

Fruktansvärt!

Men ett måste,

suck!

Måtte de bli under semester,

för att jobb och springa på dass.

NEJ, de funkar inte.

Skulle jag börjat jobba ska jag be om

sjukintyg från Gladan.

Så jag kan vara hemma den dagen.

Lika bra med intyg,

så man har ett papper att lämna.

Inte för de känns som om dem tror än

mera men iaf..

Vi får se när vi kommer så långt.


Semestertider nu,

så att de tar tid innan jag blir kallad,

de tror jag nog.

Jobbigt!

Men men, så är det iaf.


Har min viktnedgång gett mig så

dåligt imunnförsvar?

Eller är bara smalare människor sjukare mer?

Jag har ingen aning,

men tankarna dem snurrar, haha!

I slut ändan av allt är det värt det!

Jag har nått en dröm,

en dröm jag haft så länge.

En dröm om en smal kropp.

Och som de sägs är jag där nu?!

Så visst fan är det värt det,

men inte är de kul att må dåligt...


Nu ska jag köra och sotera lite skräp,

sen blir det att klippa gräset min själ.

Dags att göra lite nytta, hehe!

Trots att jag har semester..


Trevlig Måndag <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards