Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under juli 2010

Av Bettan - 18 juli 2010 22:45

Blir inge bröllop på Lördag,

det är uppskjutit.

Så stod det i SMS:et jag fick nu ikväll.


Måste säg att man blir ju klart besviken.

Köpt klänning och skor lixom.

Klänningen lämnar jag igen,

men skorna.

Dem får jag behålla.


Blir ju bröllop,

men vem vet när?

Får väl tillfälle & använda skorna en annan gång,

kanske någon gifter sig nästa sommar?

Haha, ja vem vet.


Man undrar ju helt klart varför man skjuter

upp ett bröllop 6 dagar innan.

För mig är de uppenbart att något hänt,

men nej de skulle de inte gjort.

Jaja, inte min sak att veta.

Men klart blir man nyfiken!

Det erkänner jag.


Dock så bestämde jag mig att på

Lördag kör jag till Willys i Olofström

och storhandlar.

Haha, dagen räddad lixom!

Stiger upp tidigt innan

allt folk kommer..

Så blir de så bra så!


En vecka kvar att jobba,

sen semester.

Och faktiskt, faktiskt!

Så ångrar jag mig inte att jag tog 3 veckor bara.

Visst känns de segt att gå till jobb denna vecka,

speciellt när Stefan är ledig.

Men det går lixom,

de känns bra!


Då avdelsningsansvarig hos oss har semester,

YES!!!

Så jag jobbar mer än gärna denna vecka,

då han och jag inte kommer överrens.

Jag kan inte jobba med honom,

så är det bara.

Men man kan inte gilla alla människor,

så är det!! 

Och det behöver man inte heller göra. 


Time to say good night!..


"I am not afraid"



Av Bettan - 18 juli 2010 14:51

Idag blev de gräsklippning igen,

i Fredags skedde de sist.

Och varannan dag det behövs.

För att hålla det kort

och för att de inte ska bli massa löst

gräs liggandes.

Då vi inte klipper med uppsamlare!


Så varannan dag,

får de bli!

Härligt med en grön och snygg gräsmatta,

tycker vi!

Inte många som håller med oss,

haha!
Men vi är ju alla olika..


Sovmorgon idag,

till halv tolv!

Haha, gött!

Dock uppe vid 8 oxå,

mat till dogsen och så ute en sväng.

Men sen sov jag vidare,

kände för det helt enkelt.


En vecka kvar att jobba,

sen sovmorgon var dag.

Haha, skämt och sido!

På semestern är de inte på tal om sovmorgon,

då ska de arbetas här hemma.

Måla måla och måla!

Hoppas på bra väder,

så man kan få att undan på en vecka.

Sen bara slappa,

det är iaf min tanke..


Nu ska jag köra och bada Egon & Bosse,

de behöver svalkas.

Stefan han är ute och rastar Bill.

För om en timme ska vi infinna hos i

Hopatäppet hos våra underbara vänner.

Det blir grillning och annat gott!


Trevlig Söndag!


"livet är underbart"

Av Bettan - 17 juli 2010 20:58

Shopping stod på mitt schema idag,

och så har de blivit.

Befann mig på HM två timmar i förmiddags,

gick där ifrån med ett påse på 423kr.

Ett par byxor, ett par shorts, en topp

och klänningen till nästa helg.

NICE!


Verkligen skönt jag var ensam och shoppade,

då de tar lång tid för mig.

Haha, som ni läste.

Två timmar på HM lixom,

jag menar, hallå!

Men sån är jag..

Springer hit och dit,

provrum en gång, två, tre gånger..

Kul!


Efter detta blev de en halvtimmas visit hemma

hos Emilai Parnfelt, 25 år IDAG!

Jag överlämnade en blomma och present.

Kul att överraska! <3


Sen begav jag mig ensam ner till K-stad,

tråkigt men sant.

När ingen i min telefonbok kunde,

så fick jag bli ensam. (stefan körde ner tidigare och jobbade)

Mötte Stefan på Skopunkten,

de hade skulle ha tog 5 minuter.

Han körde hem och jag fortsatte glo.

Blev ett par vita sandaler,

fula och inte min stil!

HAHA!

Men vad gör man inte för ett bröllop lixom,

måste ju ha passande fin skor så att säga.


Det enda jag saknar till bröllopet nästa lördag,

är en kär vän som vill och kan fixa mitt hår !!!???

Någon som vill och kan?

Eller vet någon?

TACKSAM för alla tips <3


Det har verkligen varit en härlig dag,

de här med shopping är ju kul!

Avslutade dagen med en super god middag,

hos svärmor idag igen.

Hemmagjord potatisgratäng,

grillade kycklinglårfile,

kall sås & gurka !!!

GOTT så de knullade i halsen ska jag säga..


Nu ska jag se på film,

något som jag inte gjort på...

Ja jag har ingen aning,

veckor sen sist..

Tv:n den är aldrig påslagen här hemma längre.

Tv hör lixom inte denna årstiden till.

Men idag, nu känner jag mig förtjänt av detta..



 



Av Bettan - 16 juli 2010 22:20

Två goda vänner till mig har erbjudit sig,

att om jag inte hittar en klänning

till bröllopet nästa lördagen, den 24/7.

Så får jag gärna låna en av dem.

Så gulligt, och så snällt! <3


Men de som känns weird är ju att

jag numera kan LÅNA kläder av en vän.

Haha, känns obeskrivligt!

"Är jag verkligen så smal?"

Det var de första jag tänkte!


Men antagligen, ja.

För annars hade dem ju inte erbjudit sig.

Dem ser ju mig på ett helt annat sätt,

än hur jag ser mig.

Då jag inte har en spegel framför mig lixom.



Imorgon för första gången i mitt vuxna liv,

ska jag in till stan och shoppa!

Jag ska upp tidigt,

och köra in där vid 10tiden,

när allt öppnar.

Haha, komiskt..men sant.

Och jag ser verkligen fram emot det,

ska bli skoj att besöka HM.

Gillade de i Karlskrona ju,

så jag lär gilla att i Karlshamn oxå.


Hoppas på att finna mig en klänning där,

då de e där jag har presentkort.

Annars får jag så klart kolla vidare.

Men kul ska det iaf bli,

haha!


Även gå inom guldfynd,

ska höra av de kostar att förminska förlovningsringen.

Känns inte som fingrarna kommer bli smalare,

så det är dags.

Tröttnat på att ha den på långfingret,

dessutom tappar jag den nästan där oxå.


Kanske Kristiansstad får sig ett besök imon med,

beror på om jag finner skor i Karlshamn lr inte.

Annars får de bli skopunkten.

Om inte kanske jag åker med Stefan ner ändå,

han ska jobba lite.

Så jag kan lätt fördriva ett par timmar på Rusta MED MERA..


Nahe dags att sova,

så man orkar med shopping dagen imon.

Weeeeeiiiiiiiiiiiii <3


"do I ever get it?"

Av Bettan - 15 juli 2010 10:24

..är det inte magen så är det huet.

Kan man bara inte få vakna utan smärta EN dag?


  

Av Bettan - 14 juli 2010 23:45

Fredag & Lördag tillbingades i Tvååker,

trevligt till tusen!

Som vanligt med Irene & Gullvi <3


Vi är nöjda med utställningarna,

Egon kom två båda dagarna.

Av 4 på Fredagen och av 6 på Lördagen.

Det gick även bra för Malin som Irene ställde,

kommer tyvärr inte ihåg hur bra, men BRA!


          


   


Vi var med om TVÅ tros chocker,

en på Fredagen och en på Lördagen.

HA HA HA!

Skrämmande hur en del klär sig.

På Fredagen var den en 50-55 årig kvinna,

i kort kort klänning.

Som naturligtvis hade pakerat sin stol & hund framför oss.

Och X antal gånger böjer hon sig fram,

så obehagligt!

Leopard mönstrad string bar kärring,

Ha ha ha!

Nu inser ni hur möt vi fick se.

Haha, det var så sjukt!

Vi skrattade gott åt detta hela helgen.


Lördagen var det en överviktig tjej,

vitt linne, vita leggings och vit kort jeans kjol.

Hon lägger sig ner på magen med röven mot oss,

FAN vi såg ju rakt in!..

Hur tänker en del?

Antar dem inte tänker ALLS!



           



Fredag eftermiddag,

vi är tillbaka vid stugorna.

Andats ut lite,

resan mot ULLARED skulle börja.

Vi satte oss alla i Irenes bil,

förväntas fulla.

BILEN STARTAR INTE!

Den är HELT DÖD!

Otur lr vad.

Tur i oturen,

en bilverkstad 1 km bort tar sig an bilen.

Han lovar fixa den tills Lördag eftermiddag då vi skulle köra hem.


Stefan stannar kvar vid stugorna och passar dogsen,

vi lassar in Irene där bak i caddyn.

Jag och Gullvi fram,

och ULLARED here we come!

Halv 6 var vi inne och tjugo i åtta kör vi där ifrån.

SÅ LITE TID!!!

Men jag handlade ändå upp 2600kr,

mest kläder.

Men även en hel del hundtugg.

Billigt och bra!

Trots de redan är billigt där,

handlade jag mesta kläderna på 50% rabatt.

REA ÄR BRA!

Ullared och Gekås är bra!

Dock hade jag behövt en HEL DAG där,

helst ensam.

Ingen att anpassa mig efter,

jag och tiden bara.

Haha, men tradigt och köra dit ensam.

Får la se när jag kommer dit igen <3


Egon      Malin



Lördagen och hemresan är närma,

de vi väntade på var att bilen skulle bli klar.

På vägen hem till stugorna köpte vi fika,

även dogsen fick tugge-fika.

Vi behövde inte vänta länge,

för att mekanikern ringde. 

Och hemresan började..


    

          


 

 



När vi stannade i Örkeljunga visade utomhus temperaturen 35 grader.

Aldrig förr i mitt liv har jag upplevt det innan,

i Sverig alltså.

Det var en sjuk värme!

Obehaglig värme.

Inte svensk värme.

Inget man är van vid.

Jobbigt!


Gotteboet var jag själv klart tvungen att gå in i,

men vilken besvikelse!!

Jag trodde HELA denna STORA byggnad skulle

vara packad med lösgodis.

Överallt lösgodis lixom,

HA HA HA!

En fjärde del innehöll godis,

resten lager.

Så sur jag blev!



Sture     Anni


Algot    Kvasta


  Pixi & Algot



Vid halv6 tiden befann vi oss hemma på MörrumskMark.

Borta bra men hemma bäst <3

Packa upp lite granna och gosa runt med gossarna,

som hade fått vara hemma denna helg.

Sedan bar det iväg igen,

vi avslutade denna roliga och härliga resa

med pizza uppe i Hopatäppet!


Jag ser redan fram emot nästa års

utflykt till Tvååker.

Nästan samma tid och samma plats.


"Livet är vackert"


            


            

Av Bettan - 14 juli 2010 11:41

Vart på dass ett par tre gånger inatt,

sjukt jobbigt i denna värmen.

Ont i magen redan igår kväll,

någon som inte passade antagligen.


Nu är jag iaf toalett fri och har BARA

ont i magen.

Så där magkatarrs ont i magen.

Det suger i magen,

man känner sig hungrig typ.

Men när du äter lr dricker,

så känns de som de var helt tomt där,

för allt sugs upp.

Har käkat tabletter ett bra tag nu mot detta,

dem har hjälpt!

Men inte idag tydligen.


Skulle ju skriva om vår underbara resa till Tvååker,

och allt kul vi var med om.

Bildern har jag iaf laddat upp.

Men jag pallar inte sitta här mera nu.

Får bli att vila en stund,

soffan lr sängen!?

Det är frågan..

Av Bettan - 11 juli 2010 23:08

Fredag & Lördag har varit helt out standing!

Det har varit så roligt!

Massor med upptåg,

en del negativa..

Men det positiva har helt klart vunnit!

Mycket skratt och glädje.

Tack Irene & Gullvi för två toppen dag ihop <3

Får se till att göra Tvååker till en vana varje år.


Kommer så klart skriva och berätta ALLT

kul och inte så kul.

Har även en hel del bilder.

Det kommer, en annan dag.

När tid finnes..


God natt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards