Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under januari 2012

Av Bettan - 2 januari 2012 23:42


Älskade Mormor

7 år av sorg och saknad.


När ett hjärta brister av sådan hård smärta,

finns det inget som kan det fixa.

Man kanske lär sig leva med det,

men det gör inte mindre ont för det.

Och för varje år som går,

så återstår ändå samma sår...


Älskad - Saknad


Av Bettan - 1 januari 2012 21:45

Dagen har inte bestått av många knop.

Mest suttit i soffan och haft det bra.

Varken ork eller lust till annat,

vädret har ju verkligen sögit!!


Men det vettigaste jag gjort är

promenaden med Lennart.

Körde & handlade,

följt av ett besök hos Mamma.

Då jag visste mor min kokat gröt,

tomtegröt!!!

MUMS!

Var bara tvungen att åka dit för

att få med mig en skål hem.

Mammas gröt är den godaste!


Lennart följde med mig dit.

Där han och jag tog oss en svängom

i kvarteren runt Norrevång.

Mysigt värre!

Och det mest vettigaste jag gjort denna dagen ;)


Helt ärligt börjar de dåliga samvetet nu smyga sig på.

Usch!

Jobbigt och åter jobbigt.

Men jag får ta mitt kast,

skylla mig själv...

Som alltid!

Mig och bara mig kan jag skylla på.

 

Men imorgon är en annan dag.

 



Av Bettan - 1 januari 2012 13:00

Finns saker jag har lärt mig över åren.

Att de blir inte ofta som man tänkt sig,

besvikelsen blir stor.

Det blir väldigt sällan som man planerat,

även där blir besvikelsen stor.


Ta varje dag som den kommer.

Tänk mindre och planera inget alls.

Och slipp besviklsen!


Till skillnad från många andra har jag

inga nyårslöften, inga mål för 2012.

Inget att bli besviken över!

Ska ta en dag i taget.

En dag i taget...

One Step At The Time.

 

Kvällen igår var mycket trevlig med Johanna.

Som vanligt när vi ses.

Åt gott och pratade desstå mera.

Tolv slaget gick oxå bra tycker jag.

Visst Bosse var rädd som vanligt,

Men han och jag själva i tvrummet

så gick de bra.

De har aldrig varit kaos nån gång

med honom.

Men man märker hans rädsla.

Rädsla.


De andra låg i hallen och sov mest,

lite skällande nån gång.

Men snabbt var de över.


Spittade radion, eller en jul-cd-skiva var det.

Plus tv på högsta typ.

Visste jag hörde knappt nån smäll,

men hundarna gör.

De hör ju så pass möt bättre än oss.


Verkligen underbart att det är

ett år tills nästa idioternas-afton.

Men de kommer ju skjuta här nu

några dagar efter...

Precis som de gjort några dagar innan.

Suck.


Vem fan lägger pengar på sånt?

Helt ärligt?

Det är fan och skjuta upp pengarna bara.

Nog de mest MENINGSLÖSA man kan lägga pengar på.

JA, så är det!!


Idag ska jag inte göra många knop.

Vädret totalt suger.

Och igår som de var såååå vackert väder,

idag helt tvärtom.

Usch.


Glad vi tog lång runda med dogsen igår,

även att vi blodspårade med valparna IGÅR.


Kanske avtar regnet?

Hoppas går ju!

Om inge annat får de bli små rundor

lite senare idag.


Nu ska jag slänga mig i soffan och

kolla på Bones.

Säsong 6 har nu inletts!


Känner redan panik över vad jag

ska se när den är slut??

Ingen mera säsong kommen än,

inte heller av House.

Ojoj.... katastrof.

 

God Fortsättning.

 

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards