Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Bettan - 8 december 2010 22:14

Denna årstid suger,

på många vis.

Störst av dem är mörkret.


Mörkt till jobbet

och mörkt hem från jobbet.

Tråkigt men sant!


Dagarna känns verkligen super

korta numera..


Idag hade jag ingen tid till

att gå två promenader med dogsen.

Och Stefan var inte hemma.


Så klockan 5 begav jag mig med

alla tre ut i skogen.

 

Pannlampan på och en extra ficklampa

i fickan i fall att lixom, hehe!


Att gå med alla tre är komplicerat,

på många vis.

Men det går bra en liten bit,

för att sedan släppa dem lösa i skogen.

Och vissa dagar för man lösa det som idag.

Och det gick verkligen kanon bra!


Vi gick en lång runda i mörkret.

Och det var inte alls så farligt

som jag föreställt mig!

Vad har skrämt mig innan?

Vad skulle hända?


Snön hjälper till en hel del,

det lyser upp bra.

Och pannlampan jag köpt

är verkligen BRA.

Och för 700kr,

SKA den vara bra ju!


Kommer lätt promenera mera

ensam i mörkret.

Har man gjort att nu en gång lixom,

så är det jobbiga över.

Det är inte farligt.

Och det är inget att vara rädd för.


En timme och tio minuter senare var

jag hemma igen.

Och för en gångs skull lite varm om

kroppen.

Inte ofta det händer nu förtiden.

Men i skogs terräng + snö

så sätter de fart även på min kalla

kropp.


Haha!   


Martina <------ TACK! du fina vän!

Ska försöka följa ditt råd..

Fija <------ Ser fram emot träning med dig!

Och härligt du ska komma hem igen <3



Av Bettan - 8 december 2010 05:47

Klockan ringde 4 och meningen

var gymmet klockan 5.

Men NEJ,

jag kom inte iväg idag heller.

SUCK!


Har en släng av migrän.

Det är därför.

Är det en godkänd ursäkt?!


Jag vet inte de ja..

Visst har jag tabletter,

men de tar ca en timme innan

full effekt.

Och sen så är man mör när

migränen är på besök.

Eller iaf jag..

Och att ta i och studsa runt,

nej de är inge bra för hjärnan.

Det känns tungt!


Men fan,

visst hade jag kunnat bita ihop

och köra dit.

Men nej,

jag sov så klart en timma till.

FAN så sur jag blir!


Får se om jag gör med försök

denna vecka för att komma iväg..

Annars siktar jag på nästa!


Jag vill ha energin som jag hade innan

jag blev sjuk..

Tycka det är kul och köra dit.

Nu tycker jag de kännas skit

och känner mig inte motiverad för

fem öre.

Varför?!


Va fan har min motivation tagit vägen?!

Försvann den med lungvätskan!?

Man kan ju fan undra..   


Jag blir så trött på mig själv iaf,

bläääää!!


Trevlig Onsdag!

"just the way you are"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards