Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Bettan - 24 oktober 2009 15:30

Haha, det där jag skrev imorse om att vädret verkade bra..

Det tar jag tillbaka.

Så fort vi satte oss o bilen mot stan,

började det dugga lite.

Men slutade lika snabbt.

När vi var framme vid Långasjön,

inge regn!

Men när vi vart där en stund,

max en halv timma.

Haha, ja då började de regna.

Så jävla tradigt!

Humöret blir genast sämre

och allt känns så jobbigt.

Men det gick bra,

har ju bara vatt dugg regn lixom.

Även att de regna hela tiden,

så var de bara dugg regn.

Vilket är skönt!

Hade de börjat ös regna,

usch!

Vill inte ens tänka på det..

 

Men det var ett trevligt kurs tillfälle,

Egon var Mycket duktig Skrattande

Jag och Stefan ska ta oss i kragen nu och börja

både spåra och köra sök om helgerna.

Det är kul, hundarna gillar det.

Och framför allt är det viktigt för dogsen att använda näsan & hjärnan.

 

Måste bara berätta om Elvis.

Berättar om han för alla.. hehe!

Men jag kan inte släppa det,

han är den sötaste hund jag sett!

Smälter bara man ser honom.

Han har kuperad (hans mamma bet av den vid födslen) svans,

vilket gör han ännu sötare.

Han viftar med hela rumpan,

och glad det är han hela tiden.

Han påminner om en noshörnings bebis,

men mycket mycket sötare..

Men om ni tänker kropps mässigt och de.

Ja jisses vad söt han är!

Amstaff på 6 månader,

det är Elvis det.

Egons kurs kompis.

 

Funderar skarpt på att byta ras nästa gång det blir ny hund,

en amstaff ska jag titta närmre på, helt klart Flört


Susse passade ju Bill innan,

och det hade gott jätte bra.

Dem hade mött många hundar,

men de hade gått kanon.

Vad stolt jag blev över Billan!

Och så glad att Susse hade tid & lust att passa honom.

Susse ska nämligen ha Egon idag oxå,

om en timme typ lämnar vi han där.

Vi har inte börjat öva på att ha han hemma själv,

men dem stora klarar de fint.

Så dem blir hemma och Egon i stan,

hos min underbara vän Susse.

Blir så glad att hon vill och kan hjälpa mig med dogsen ibland!


Klockan 17.00 är det dags för Bowling,

weeiiiiii!

Ska bli skoj!

Stefans mamma & bror, Stefan, jag, pappa och mammsen.

Hehe, kommer bli spännande detta!

Klockan 18.30 har vi bokat bord på Terassen,

Mums!

Känner på mig att detta kommer bli en lyckad kväll Skrattande


"livet leker"



Av Bettan - 24 oktober 2009 07:54

Snart går bilen upp mot Långasjön,

blir kurs med Egon där.

9-13.30

Nice!

Vädret verkar bra,

inget regn iaf Skrattande


Bosse han är hos Jonas, Stefans bror.

Alla älskar Bosse,

och han är den som är lättast och lämna iväg till någon.

Han är så lyhörd och underbar, hihi!

Men han är oxå jobbigast att lämna bort på nåt vis,

i och med hans epilepsi är det jobbigt.

Jag är nervös och nojig hela tiden.

Men hans epilepsi är inte så allvarlig,

får han anfall är de bara att sätta sig på golvet med honom.

Det går över snabbt, som tur är.


Bill är det lite värre med,

han lämnar jag inte till vem som helst.

Han är en helt underbar hund här hemma,

sover mest hela tiden lr vill han gosa.

Men så fort kopplet kommer på han blir

han otroligt stressad.

Och möta andra hundar ute på promenaderna

är en mardröm.

Tyvärr är det så här,

men vi jobbar på det hela tiden.

Men idag ska han vara hos Susse,

min underbara vän!

Hon har erfarenhet av hundar,

hon känner Bill och vet hur han är.

Så det känns tryggt att lämna han där Skrattande


Ha en underbar Lördag <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards