Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Bettan - 19 november 2011 19:45

Dagen började bra.

Två promender med dogsen.

Trots regn dessutom, hehe!


Efter detta gav jag mig i kast

med att städa Skodan.

De gick som smort.

Ljuvligt med en sååå liten bil.

Lätt, smidigt & snabbt.


Väl inne för att käka lite lunch,

flög det på mig.

Illamåendet.

Höll på att spy i hallen.

Fy fan.


Kan inte komma ihåg sist jag

kände sådant starkt illamånde.

Soffan skrek på mig, två timmar

senare vaknar jag fortfarande illamående

och fryser som satan.


Det visade sig att jag hade feber oxå.

FAN FAN FAN!

FUCK FUCK FUCK!


Illamånde har suttit i sen dess,

det kommer och går.

Och när de väl kommer, ja fy fan.

Det är fruktansvärt.

Önskar jag kunnat spy,

spy så det gått över!


Det var bara att ringa de där samtalen.

Först Fina Fijan.

Säga som det var och som tur var

hade hon inte börjat göra sig i ordning.

Fruktansvärt tråkigt.

Och fan så dåligt samvete jag har.

USCH!

 

Samtal nr två gick till bror min,

berätta att vi inte kommer.

Även detta ett jobbigt samtal.

 

Men vad göra?

Jag kan inte åka iväg och må dåligt?

Omöjligt.

 

Bara att hoppas på att de kommer

en ny maskerad inbjudan snart...

Då jag Verkligen sett fram emot

detta roliga..

 

USCH!

Är så jävla lessen och nere.

Känns skit.

Så jävla tradigt.

Speciellt när man sett fram emot

tillställningen och längtat.

 

Nu sitter jag här ensam och kör

ett Bones maraton!!

Tycker synd om mig själv,

och har de allämnt mysigt

med tända ljus.


Mannen min körde till bror sin,

där dem skulle greja med hans panna.

Och sedan dricka öl till detta.

Så det betyder att jag kommer få

sova ensam...

Ingen höjdare, men de får gå.


Stefan behöver tid med sin bror.

Han har ju bara en och syskon

ska man ta vara på..

Blod är tjockare än vatten.

 

Min natt kommer spenderas på soffan,

då jag är för feg att sova uppe ensam.

Då vi inte har hundarna på övervåningen,

kommer jag sova nere på soffan med

dem runt omkring mig..

Känns tryggt!


Trevlig Kväll mina vänner.

Jag ska göra så gått jag kan med min iaf...




Av Bettan - 19 november 2011 08:30

Fredag igår som bekant.

Ledig dag.

En bra dag.

En härlig dag.

Bästa-dagen-på-länge-dag.


Morgon bjöd på två härliga

promenader med dogsen.

Det var ett härligt höstväder

igår morse.

Kyligt men torrt i luften.

Mys!


Vi middags tid gick bilen

emot Karlshamn för att

träffa min vän Malena  

Shopping och lunch med

en god gammal vän.

Finns inget som slår detta!!

Gammal vänskap rostar aldrig.

Hur mysigt och kul som helst,

hoppas vi ses snart igen.

Då det går fööör länge mellan

gångerna...

M

Något jag konstaterade igår var att

köra och handla Fredag eftermiddag

är inte sån bra idee..

HAHA!

Men men de fick gå.

Dock något jag ska ha i åtanke att

inte göra om igen.


Svärmor hon bjöd på middag igår igen,

fläskstek, sås, potatis, lingon & inlagdgurka.

SATAN SÅ GOTT!!!


Mannen min har ju ett intresse för hockey.

Igår var de visst hockey på tv.

Så efter middagen igår blev det en promenix,

med Bosse & Bodil.

Något sämre väder igår kväll,

lite blåsigt och fuktigt..


Körde hem till mor och far efter promenaden.

Där en godis sugen pappa fanns.

Haha!

Han frågade om jag skulle med till stan.

Själv klart!

Då jag inte hade någon börs med,

var kravet att han betalar om jag

fann något jag ville ha.

Och vi hade en deal!

Coop & Kvantum blev det.

Ett tips är att handla på kvällarna,

runt 20-21tiden.

Lugnt och harmoniskt i affärerna!

Klockan 21.10 infann jag och Bill

oss hemma hos Johanna för en

kvälls promenix.

Lika trevligt som vanligt!

När alla andra kör fredagsmys

hit och dit, är vi ute och går.

Ljuvligt!

Jag älskar att inte vara som alla andra.


Nu måste jag sparka igång denna dagen.

Det blir med ett par tre promenader..

Följt av lite trädgårdsarbete plus så

hoppas hinna/orka städa bilen.


Ikväll är det Maskerad!!!

Weeeiiiiiiiii!!!

Vid 17.00tiden börjar

förfesten med fina Fijan.

För att sedan åka vidare

till bror min där maskeraden

äger rum..

Trevlig Lördag!


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards