Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Bettan - 1 februari 2012 23:30

...det är vad två av rummen på övervåningen

en dag förhoppningsvis kommer kallas.


Nej jag är inte gravid.

Nej vi ska inte ha barn nu.


Men i framtiden hoppas jag ju,

själv klart har jag en dröm om barn.

Men jag har inga "skaffa-barn-känslor".

Och så länge de lyser med sin frånvaro,

kommer oxå ett barn göra det!


Rummen är i dagens läge förvarings utrymmen.

Perfekta!

Och det är där min nya gardrob ska stå

som jag och pappsen köpte på IKEA.


MEN jag hade tre byrås där.

Tre helt olika dessutom.

Som jag idag iaf har grundmålat

i samma färg, vita.


Och vita kommer dem få förbli nu.

Trots jag hatar vitt,

jag är ju en färgmänniska.

Men för att dem ska passa

ihop nåt sådär med gardroben

och ja resten där så,

ja då får dem bli vita och tråkiga.


Min fantasi härjde loss ordentligt

där jag stod med min miniroller,

blev sugen på att måla om väggar & tak.

Men NEJ NEJ NEJ!


Ingen som helst mening nu!

Den dagen de kommer barn på

talan, DÅ ska dem fixas i ordning.

Riktigt och rejält.

Innan dess får de vara som det är!

 

Så lite färg och så på byråsarna,

de kan jag ta mig råd till.

För att förhoppningsvis kommer

de köpas nytt en dag lixom.

Då är de billigaste att måla dem

som finns!

Istället för att köpa nya/begagnade.


Mitt ena projekt är som sagt på full gång.

Och när de väl är klart.

Kommer nästa...


Något flyttas från den gardroben till en annan,

och de som vart där ska flyttas dit och

ja så fortsätter det i evigheter tycker jag...

Jobbigt men sant, haha!


Men en dag i taget.

En sak i taget.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards