Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Bettan - 6 februari 2012 21:00

Sjukskriven.


Är de det som innebär halvdöd

och sängliggande för alla?!

Är det så folk ser på en!?

Att det är så det ska vara?!

Man är sjukskriven och allt man

BORDE göra är ingeting!?


Jag är sjukskriven.

Men jag är varken halvdöd

eller sängliggande.


Jag pigg, alert och

gör en hel del,

Här hemma och

Rastar hundarna.


Är detta fel?!

BORDE jag ligga i sängen!?

Skulle folk då FÖRSTÅ mera

vad det är jag lider av?!

För att jag är sängliggande!?


Jag vet inte vad det är folk förväntar

sig av en som är sjukskriven.

Men jag är jävligt less på allt skit snack.


Fan låt mig va och sköt er själva!

Jag blir så arg.

 

Min sjukskrivning grundar sig på

det min läkare anser är bäst för mig.

Det han ordinerar.

Han bestämmer.

Samt F-kassan då.

Detta är deras beslut!

 

Och visst är jag kanske pigg och alert.

Men jag tar ut mig snabbt...

Och allt har sina baksidor!

Det är mest en fasad,

har jag nu förståt.

Magont, illamånde, toa hit & toa dit.

Magen kolapsar om vartannat...

 

Psykiskt ska vi inte tala om hur ont det gör.

Alla tankar, funderingar som flyger om kring.

Allt känns kaos.


Men Här hemma i min lugna vrå har jag

iaf tillgång till toa.

Snabbt och lätt.

Rundorna jag går med dogsen är i skogen,

även det är de snabbt och lätt om NÖDEN

kräver det...

Jag är inte pryd. Det kan man inte vara med min mage.


Måste jag så måste jag!


Åker jag någonstans är det toaletterna mina

ögon först letar efter.

Ett måste!

 

Morgnarna är alltid värst.

Ett par tre timmars smärta och lidande.

Sen kan min dag börja.

I den takt jag förmår!

 

Som bekant jobbar jag med livsmedel.

Kött folk ska äta.

Och även om min mage inte smittar,

så är det inte hygienskt att ränna på dass.

Så anser min läkare.


Ränna på dass på jobb är komplicerat.

Handskar och händer ska tvättas,

förkläde och amskydd ska av.

Och när du väl kommit ut på dass,

KAN det vara upptaget.


Och hur kul tror ni det är att

skita ner sig på sin arbetsplats??

Vem vill det??

Vem vill skita ner sig överhuvudtaget??

Trött på folks prat.

Trött på folks antydningar.

Trött på folk i allmänhet.


Trött på att alla ska bry sig så jävla möt!

När de inte bryr sig av VÄLmening,

håll käft istället.


Folks nyfikenhet om allt och alla,

får mig att nästan spy..


"hur länge är hon sjukskriven?"

Den obligatoriska frågan.


JA. Idag är jag bitter.







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards