Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under maj 2010

Av Bettan - 19 maj 2010 22:30

är jag den enda 25 åriga tjejen i hela världen som INTE dricker alkohol?!


varje gång jag säger att, jag inte dricker alkohol..

kommer frågorna, de DUMMA frågorna.


"varför dricker du inte?"

"tål du inte det?"

"får du inte nu efter operationen?"

 

Jag blir så jävla trött.

Det är bara så jävla uppenbart hur många och mycket vi svenskar dricker,

varför kan dem inte leva ett liv utan alkohol?

varför är det så viktigt för många?


för mig är alkohol som droger,

droger som regering lr vem fan det är har förbjudit.

droger som är förbjudna,

använder du dem kan du bli tvångs omhändetagen och få hjälp den vägen.


är du alkoholist,

slav under spriten.

DÅ kan du inte bli tvångsomhändetagen,

ohh nej.

alkohol är ingen drog.

har du själv satt dig där så, varsågod.

ingen hjälper dig om du inte själv vill.

problemet där är att en alkoholist vet inte den är sjuk!


jag blir fan mörkrädd!...

 

Nästa helg fyller jag som bekant 25 år,

och nej jag ska inte ha fest.

jag ska inte bjuda på en droppe alkohol.

mat, tårta & kaffe !!!

vanligt hederligtkalas, mys <3


det är på denna vägen jag fick frågan IGEN,

om mig och min icke alkoholkonsumtion!

alla tror för att man fyller år,

då är det fest och sprit i massor.

men nej, inte i mitt liv!

sådant finns inte i min värld..


och satan så bra min värld är,

älskar livet mer nu än någon gång innan!

livet är så underbart,

utan alkohol.

jag lever mitt liv precis som jag vill ha det,

jag har allt jag någonsin drömt om.

jag är lycklig.


varför fördärva mitt vackra liv med alkohol?!

aldrig.


"hade du sett vad jag sett,

Då skulle du förstå"

 

Av Bettan - 18 maj 2010 17:38

Solen har strålat HELA dagen,

när jag just käkat middag och

ska bege mig ut för att klippa gräset..

HA HA HA!


Vad händer... JO, det börjar regna.

SATAN!

Jag mår dåligt när de regnar.


Inget blir som jag planerat,

jag blir rastlös och sur.

Visst kan jag rasta hundarna i regnet,

men hur kul är de???

Massa varma regnkläder,

sen allt duschande och torkande av dogsen.


USCH!

känner mig helt urform idag.

Mått illa och haft mig hela dagen,

en dov huvudvärk har funnits där.

trött som ett ålderdomshem med..

va fan är de för fel?

varför kroniskt trött?


jag blir så sur!


tur stefan han körde iväg, (ring träning i asarum, vilket jag inte var sugen på idag)

annars hade vi lätt bråkat över något.

inte de att vi brukar bråka.

men hur kul är de när jag är så sur och krängd som jag är?

lika bra att vara ifrån varandra för att undvika ONÖDIGA bråk.


tror jag ska köra och handla lite granna,

frukt och annat till jobb.

kanske även nåt gott & onyttigt att trösta mitt dåliga humör med,

HEHE!


sen får de min själ bli en promenad med Bill & Bo,

kanske inte så lång.

Men bara så dem kommer ut och får härja av sig <3


"spegel spegel på väggen där,

är det verkligen jag?"

Av Bettan - 17 maj 2010 22:59

 

Jag hade så närma till skrik när jag såg vad han gjorde,

hans uppfostrings sätt.

Jag mådde så psykiskt dåligt,

att jag bara ville gråta.

En sådan obehaglig känsla inombords.

 

Jag har ett svagt psyke.

Inget jag visar utåt,

men när någon väl trampar på mina tår.

Då gör det ont.

Av Bettan - 16 maj 2010 19:36

I Fredags var det grillkväll i Hopatäppet,

kycklinglårfile, potatissallad, sallad & kall sås.

GOTT så det knullade i halsen!

Lårfilen är lätt de godaste på Hela kycklingen,

min nya favvo del.

 

Irene och Gunder som är labrador uppfödare,

Bill's uppfödare. (www.ritous.se)

Dem är våra nya goa och härliga vänner,

vi har ju känt dem i 4 år ungefär.

Men det är först nu,

för ett par månader sen som

vi börjat umgås mycket.

Det vi i huvudsak gör är att träna hundarna.

Men även fikar, pratar skit och har allmänt kul ihop.

Vårt stora intresse för hundar,

har ju så klart fört oss samman.

Med deras kunskap, erfarenheter och allt.

Dem kan så mycket,

och att träna hund med dem är bara så jävla kul!

 

Sen att dem är 67 och 59 år gammla,

spelar verkligen ingen roll!!!

Åldern har ingen betydelse.

Vi har kul ihop,

vi lär oss så mycket av dem.

 

 

   <-- Pixi     Algot

Kvasta

 

Irene och Gunder föder inte bara upp labradorer,

utan oxå Västgötaspetsar.

Och får jag som jag vill,

så kommer det flytta in en sådan här lite goding hos

oss nästa sommar..

Då det är dags för valpar, hihi!

 

Jag har alltid varit emot små hundar,

men efter all tid i Hopatäppet med dessa små

så är jag helt såld!

Inte att jag ska överge labradorer,

utan ha lite av varje, hehe!

 

HUNDAR ÄR LIVET   

 

Igår var en redig slappe dag,

kommer knapp ihåg vad vi gjorde.

Men det var iaf en bra dag, hehe!

 

Idag har vi varit i Rödeby,

labrador träff!

Trevligt!

Billan han kom 3 i öppenklassen

och Egon vann sin klass!!!

 

 

Som vanligt har helgen gott fööör snabbt,

och imon är det jag som trampar på till arbetet igen.

Ny vecka med nya upptåg,

fullt ös hela tiden kaá   

 

Nu ska jag slänga mig i soffan,

Bones 20.00 !!!

 

Trevlig Söndag <3  

Av Bettan - 14 maj 2010 16:34

Äntligen är gräset klippt på baksidan,

för jävla nice med en ny klippt gräsmatta!

Imon blir det framsidan IGEN,

det växer som tusan!

Härligt!


Att de inte är sol gör inte så mycket,

bara de INTE regnar imon.

Vill vara ute & fixa och dona imorgon ju.

Ledig dagen på länge, hehe!

Behövs köras med trimmer,

sen plocka undan saker här och där.

Så en regn fri dag imon, TACK!


Blir ju kalas på min födelsedag,

helt vanligt hederligt med mat, tårta och kaffe bara.

SÅ då vill man ju ha lite ordning,

iaf så gott det går.

Så det ska ordnas innan den 29 maj,

är min tanke iaf!..

Göra det bästa av situationen helt enkelt   


Nu ska vi snart bege oss upp till Hopatäppet för en grill kväll,

ska bli sååå gott med kyckling lårfile!!!

MUMS!

Stefan släpper mig en bit på vägen,

så tar jag vägen längs med ån upp dit.

Att gå vid ån är så underbart!

Vackert och harmoniskt,

älskar det!


Innan grillningen är det 3 blodspår som ska tas,

får se vilka jag hinner med att gå med på.

Beror på när jag anländer helt enkelt.

Skulle jag missa,

kommer de fler dagar.


Jag är nyss hemkommen från ett spår med Egon,

min fin fina pojk.

Han är så duktig!!!

  


Trevlig Fredag <3

 

"what's yours?"



Av Bettan - 14 maj 2010 06:10

Igår kväll när jag kollat på både Medium och Bones,

var klockan helt plötsligt kvar i tolv!

Sent för att upp och jobba idag.

Och att sova till kvart i sex,

istället för kvart i fem

är ju att föredra.


Och det gjorde jag.

Men igår tänkte jag iaf att jag

skulle kört till gymmet denna morgon.

Men i och med den sena timmen igår,

så nej.

Jag valde att sova en timme längre helt enkelt.


Bra lr dåligt?!

Ingen aning.

Men så blev det iaf.

Och jag blir trött på mig själv.

Måste fan se till att komma dit,

börja gå dit regelbundet!


Bara jag kommer dit ett par gånger,

typ ensam.

Så jag kan själv lära mig maskinerna och detta,

så ska jag nog våga mig dit bland folk sen oxå, ha ha!

Så störd är jag!

Vet inte vad det är..


Men jag känner mig inte alls hemma på gym,

kan inget och sen massa folk jag inte känner!

Det är lixom inte min grej,

de är inget som tillhör min vardag.

Säkert därför jag drar mig för att gå dit,

plus att jag inte har någon tid över för fan!!


Solen den lyser med sin frånvaro,

SUCK!

När ska det bli vår igen?

Och sommar?!

Haha, känns skumt att jag skriver något sådant.

Då jag alltid hatat sommar och dess värme,

men detta året välkomnar jag sommaren med öppna armar   


Att vara ledig igår var ju förjävla gött,

men de rör till de i huet.

Att bara vara ledig en dag sådär,

sen idag jobb igen..

Men en ledig dag tackar man inte nej till!

Dessutom jobbar jag bara tills 12 idag,

det är ju LJUVLIGT !!!

Hihi <3


Happy Friday!!!

 

"I am only gonna break your heart"


Av Bettan - 13 maj 2010 20:44

..att man tog sovmorgon!

Shit vad denna dagen har gått.

Inte hunnit med hälften av vad jag tänkt,

haha som vanligt!

Måste sluta planera,

bara ta dagarna som dem kommer..

Så man slipper bli besviken i slut ändan!

Mitt nya motto   


Har iaf motionera i 3 omgångar denna dag,

härligt värre!

Egon & jag gick med bror och bob,

Bosse och jag har cyklat 4 km

sist men inte minst,

så gick jag och Bill en promenad i skogen.

En underbar dag helt enkelt!


Vädret blev ju kalas här nu på kvälls kvisten

med sol och allt.

Hoppas på sol imon,

så jag kan klippa mitt gräs!

Vilket jag velat göra så många dagar nu,

men antingen har de regnat lr inte tiden räckt till.

Alltid är det något   


Nu känner jag mig redo för en dusch,

sedan soffan och glass till det.

MUMS!

Har 2 avsnitt Medium & 1 avsnitt Bones

att ta igen nu..

Plus 1 av varje TILL hemma hos mor & far.

Haha, tiden räcker ju inte till för mina program!

Och tv:n kommer verkligen sist i min

prioritet lista!!!

 

"I do see what you see"

Av Bettan - 13 maj 2010 12:30

Spåren igår med både Egon och Bill,

gick så sjukt bra!

Jag är så glad och stolt   

 

Första gången jag både la och gick spåret med Egon,

sen långt innan snön den kom i vintras.

Han har vatt lite sådär på att spåra då,

men NU!

SHIT asså, vilken fart!

Och han tar det helt klockrent   

Nästan i kärnan hela tiden!

Att få han att klara spåret i tjänstehunds

utbildningen ska inte vara några problem.

Gäller att öva, öva och öva nu.

Sen har vi ju massa hundmänniskor i vår närhet,

med så mycket erfarenhet och allt.

SÅ behöver vi hjälp nån gång,

lr bara tränings sällskap så vet vi vart vi ringer   

 

Billan vart oxå duktig igår,

trots regn och blött så klarade han

blodspåret bra.

Vi är så nöjda!

Nöjdast var nog Stefan som fick gå spåret med han,

jag gav mig där.. hehe!

Samlade in snitzlarna istället   

 

Jag ser inga problem med att få Bill till viltspårschampion,

allt tar sin tid   

Och vad de gäller Egon,

kommer vi lätt fixa tjänstehundsutbildningen!

Efter anlagsprovet den 16/6,

bestämmer jag mig..

Ska vi lr ska vi inte?!

Shit vilken sovmorgon jag tatt mig idag,

ända tills halv tolv!

UTAN att skämmas, ha ha ha!

Behövde sova ut kände jag,

för jävla härligt!

 

Men halva dagen har snart gått,

det som är negativt!

Men men, snart HELG <3

 

Ska bege mig till Asarum snart,

promenad med Bror och Bob   

 

  

 

"Think before you speak, please"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards