Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

För mycket hopp & tro.

Av Bettan - 29 februari 2012 23:40

Efter många veckor utan migrän.

Växer mitt hopp och tro om att

det ska förbli så.

Att det ska stanna borta.

Hålla sig på avstånd.


Men mitt hopp, min tro.

Den är förgäves.

Besvikelsen är stor.


Senaste veckan har det blitt

MINST en tablett om dagen.

Då har jag kunnat hålla det

i schack.

Så pass att jag kunnat vara

som vanligt om dagarna.

En tablett och smärtan har

försvunnit innan anfallet

hunnit komma.

Det har gjort mig glad!

 

Idag vaknar jag med ett anfall.

Katastrof.

TVÅ tabletter med en gång

och så mera sömn.

Inte om jag vet de hjälpt specillt.

Bättre än andra dagar iaf...


Men då jag började få liggsår

bestämde jag mig för att stiga upp.

Men till vilken nytta??


Saknar ork eller lust att göra något,

satt vid datorn i timmar...

suck.


MEN jag tog mig i kragen.

Körde till stan.

Apoteket & handlade.

Och nu ikväll har jag haft min

goda vän Emma här på middag.


Helt underbart med en kväll

med mycket prat och skratt.

Precis vad jag behövde!

 

Känner att smärtan finns kvar,

den sitter där som ett pannband.

Ett löst pannband.

Men den finns där.


I förebyggande syfte tog jag en

tablett till nu igen.

I hopp om att slippa skiten imon.

Tron om att det ska vara borta imon.


Om min plan inför morgondagen

funkar eller inte.

Det återstår att se.

Men jag hoppas iaf!

Jag kan inte annat än bli besviken igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards