Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Bettan - 6 juli 2012 22:15


 

Letade hela morgonen/förmiddagen efter sällskap till min jordgubbsplockning,

men nej, ingen kunde eller ville.

Så till slut TVINGADE jag min älskade Mamma att hänga med, haha!

Jag plockade 5 liter, Mammsen 2.


Och FAN så tråkigt de var!

Trodde jag skulle dö av tråkighet, haha.

Men billigt och gott,

så pass gott att jag ju som ni ser gjorde det :)

 

HAHA, SÅ FULA!

Men goda, ljuvliga!

Underbart.

Sommar när den är som bäst <3

   


Många kör ju på självplockning och fryser in bären,

men nej jag kommer inte göra det.

Det är inte samma sak.

Jordgubbar ska ätas färska!


Frysta är inte SÅ goda som nu,

blir aldrig som nu.

Och sen blir de lätt att påsarna ligger i frysen,

tills fan hämtar dem, haha!


Därför har jag lånat en mixer av Pappa,

och en annan liten "mixer" av föredetta Svärmor :)

Så i helgen ska det ätas jordgubbar i massor,

i alla dess former.

Morgon, middag & kväll!

GOTT!

   

Av Bettan - 6 juli 2012 12:45

Det finns alltid saker man ogillar med sig själv,

men jag har en sak som jag verkligen hatar

med mig själv & alltid gjort...

Mitt humör!

Mitt tålamod, som INTE finns.


När något går emot mig, blir jag så arg.

När något går sönder och jag kan inte

laga det, då vill jag helst bara slå

sönder skiten.

Känslan är obehaglig.

Känslan av att tappa kontrollen..


Jag och mitt humör har levt med

varandra i 27 år nu.

Och ännu har jag inte vant mig,

gör man någonsin det?


Mitt pinsamt dåliga tålamod sen då,

ja jisses. Katastrof!

Som sagt, jag hatar mitt humör

och mitt dåliga tålamod.

Och alltid har jag hatat det!


Kanske dags att börja gå i terapi? ;)


Ilskan idag beror på gräsklipparen.

Funkar hur bra & fint som helst.

Tills jag tog en liten liten pause,

kommer ut och skiten startar inte!

FAN.


Så nära, så nära att banka & slå.

Men jag är ju inte ensam ägare på den,

så de blev att hejda sig!


Men ilskan, besvikelsen och lusten

att göra något mera idag...

Ja den är som Bort Blåst!


Det värsta med detta var att

jag planerat och handlat till

att baka kanelbullar idag...

Hur sugen är man på det nu??

INTE ALLS.


Skulle helst velat gå och lägga

mig för att sova tills imon...

Haha, fan jag är hopplös!





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards