Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Idag kom det över mig.

Av Bettan - 31 oktober 2010 20:00

Klockan är tillbaka vriden.

Den mörka tiden är här.

Idag kom det deppiga

tankar i mitt huvud.

Fick mig en släng av

panikångest.

Eller vet jag nu vad

en höst depression ÄR?


November, December,

Januari, Februari, Mars

till och med kanske April.

Kommer det vara mörkt.

Trist och tråkigt oxå?

Absolut inget måste!

Det blir vad man gör det till

  


Förut, i mitt tjocka jag så att säga.

Älskade jag denna årstid.

Det var kallt och härligt,

mörkret störde mig aldrig.

Allt gick som på räls lixom,

vardagen.


För första gången i mitt liv

går jag in i hösten med en stor

klump i magen!

Det kommer vara mörkt när jag

går till jobbet och mörkt när jag går hem.

Som varje höst och vinter så klart,

men när ska jag nu 

TRÄNA MED HUNDARNA???


Egon's och min utbildning är i full gång,

det är spår & lydnad vi ska träna på egen hand.

Det kommer endast kunna ske på helgerna,

iaf spårandet.

Lördag-Söndag.

Kommer vi fixa det?

Lydnad kan man alltid köra till en

klubb och träna, absolut.

Men spårandet,

usch!

Blir nervös på bara tanken!


I mitt NYA aktiva och rörliga liv,

finns de ingen plast för mörker!

Det passar INTE in.

Jag vill inte ha det!!!


Har jag redan kommit att bli

en som älskar sommaren??

En som alla andra??

Hemska tanke!!!


Ohh nej,

absolut inte som alla andra.

Jag begär bara ljusa årstider,

och lagom varmt hela tiden.

Det är väl inte för mycket begärt?

  


Jag vill inte känna höst depp!

Jag vill inte bli höst deppig!

Hur klarar man sig ur detta?

Jag kommer få uppleva en ångest

jag aldrig tidigare kännt...

Och det skrämmer mig!


Jordgubbar = sommar & sol   

 


Trots att vi fick sova en timme längre

än vanligt i natt,

sov jag fan så mycket för lääänge!!

Suck.

Och typiskt mig,

att inte komma upp.

Bara för att jag inte måste,

så varför gå upp?!

Haha, slutar aldrig förvåna mig själv.


Mammsen hon kom nerom,

ville ha med mig till AsarumsMöbler.

Javisst varför inte,

mina tips och råd är kanske inte dumma

trots allt? HAHA!

Köksmöbler var de vi kollade på,

jag sa mina åsikter.

OM dem gick in lr inte

återstår ju att se.

Men jag tycker dem ska ha ett

köksbord & FYRA stolar.

Pappa tycker SEX stolar.

HALLÅ!

Dem är två personer!?

PLUS att dem har ett finrum

med sex stolar och bord.

Köket,

FYRA stolar och ett bord!

Men känner jag min Far rätt,

blir de ändå sex stolar + bord.

Suck, hehe!


Väl hemma tog jag Bosse & Egon

på en liten sväng i skogen.

   

Så dem fick springa av sig det värsta buset.

Blev till att bada Egon väl hemma igen.

Den lilla grisen rullade sig i bajs,

JA hundar kan göra sådana obehagliga ting.

Men det är bara en liten liten negativ sak

med dem..

Då ALLT annat väger upp till positivt!   


Klockan tre träffade jag min älskade vän Camilla

inne i byn för ännu en liten promenad.

Denna gång med bara Bill.

Men det räcker och blir över.

Han må vara världens underbaraste hund,

men det är all annanstans än på en promenad.

TYVÄRR!

Det har alltid varit ett problem för mig & han,

promenaderna.

Han gör utfall mot andra hundar.

Och JA jag har provat ALLT.

Men det ÄR bara sådan han är,

ett monster.

Men bara ett monster när kopplet är på.

Inte mot människor,

men hundar.

Och det bottnar inte i att han är aggrevis,

han är bara en dominant hane som inte

riktigt vet hur man beteer sig.

Han är osäker,

men ska spela tuff.

Haha, min älskade Kill Bill   


Men en nybliven CHAMPION,

får givetvis ligga i soffan   


 

Nu blir den en dusch följt av en film.

Upp tidigt imon,

och det MÅSTE jag.

Många samtal att ringa nämligen.

Trevlig Söndag Friends <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards