Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg under oktober 2010

Av Bettan - 5 oktober 2010 21:05

Det är min andra vecka,

och min tredje dag som

jag stigit upp och varit

på gymmet klockan 5.00


Jag är sjukt stolt över mig själv,

ha ha ha!

Men så är det,

har verkligen gett mig fan på

detta nu känner jag..

Hoppas och tror att de kommer

hålla i sig!


Finns bara en sak att klaga på

när de gäller gymmet.

Och det är hel väggarna med speglar.

USCH!


Är det något jag alltid ogillat så är

det speglar.

Och det har så klart att göra med

ett dåligt självförtroende.

Alltid speglat mig så lite som möjligt,

när jag borstat tänderna på sin höjd.


Det enda jag ser som positivt nu med

speglarna..

Är att jag ser hur jävla smal jag är,

haha!

Vilket jag INTE inser annars,

då jag inte känner mig så smal

som jag är..

Så är det svårt.


Tre dagar på gymmet nu,

tre dagar med spegel väggarna

och ändå är min första tanke

när jag går över golvet;

"fan vad smal jag är"


OTROLIGT jobbig känsla.

Kanske skulle vi sätta upp

spegelväggar här hemma?

Så man alltid såg sig,

i helbild.

Kanske skulle min hjärna

förstå då?


Och nej jag är inte sjuk,

jag har inte anorexia.

Jag och min hjärna är

bara inte överrens.

Det är en STOR omställning,

det tar tid!

Vågen visar 65 kilo minus,

och min spegelbild visar

en smal jag.


Mitt livs bästa beslut,

att göra operationen.

Älskar livet mer nu

än någonsin innan..

Lycklig!


Livet är vackert <3



Av Bettan - 3 oktober 2010 23:00

Våran Bill är då verkligen kung!

Då han spårade hem ett första pris

i viltspår idag, weeeeiiiiii!

Vi är så glada och stolta <3


Två första pris till och han

blir viltspårschampion!

Visst låter de bra?!

Champion

 

Eftermiddagen har tillbringats inomhus,

men fönsterputsen i högsta högg!

Så skönt nu när det är gjort,

underbart!

Sen att dem inte är rena jätte länge kanske,

men iaf nu..

Haha!

Blev gardin & lamp byten oxå,

lite här och lite där.


Nu får de vara såhär tills

julasakerna ska upp.

Då får de bli putsningen igen,

om de inte är minusgrader vill säga.


Sova,

och jag hoppas de blir jävla gott.

Det förtjänar jag idag...


God natt!

"what's goes around,

comes around"

Av Bettan - 2 oktober 2010 19:49

Motion!


Dagen började med en frukost delux,

nybakta frallor, ägg & bacon.

GOTT!


Vi fortsatte med en promenad i skogen

men våra vildar.

MYS!


 


Fortsatte sedan till Hopatäppet,

till våra härliga vänner Irene & Gunder.

Som denna dag var iväg med spettsarna,

Pixi, Algot & Kvasta.

Anlagsprov i ko-vallning.


   


Men hemma hos dem var det

9 glada & härliga labradorer.

Som vi tog och rastade,

Allihopa!

Dock inte samtidigt, hehe!

Delat upp dem på tre promenader.

HÄRLIGT!


Mitt mål var att hunnit med gräsklippning

och även fönsterputsningen.

Men detta brann inne,

som tur är kommer den en dag imon!

Hoppas på bra väder,

eller dåligt.

Kvittar egentligen,

då jag har ju att göra både inne och ute.

Haha!


Bara vädert är fint vid 9tiden,

nere i Tyringe.

Då det är dags för Bill's och Tage's

första viltspårsprov i öppenklass.

Spännande!

Och jag tror & hoppas dem klarar det fint <3


Nu dags för en dusch,

följt av tv tittande

eller blir det en film.

Hur som helst kommer

jag sitta på övervåningen,

för omväxlingskull!

Då Stefan ser på hockey,

bläää!

Hatar hockey!


Trevlig LördagsKväll!

Av Bettan - 1 oktober 2010 21:17

      




Igår körde jag och Emilai till Karlskrona,

för att ha en mys kväll med Tina och Thea.

Och mysigt, trevligt, roligt ja allt

det hade vi.

Som vanligt när vi ses <3


Tradigt det är så långt mellan gångerna,

men vi vet ändå vart vi har varandra.

Det är viktigast <3


Vännerna betyder allt

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards