Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Bettan - 11 februari 2010 23:02

Stod och funderade på jobbet idag,

hur jag ska göra med de här med min kommande träning..

Svårt.


Jag har alltid velat gå på gym,

vet inte redigt varför.

Men jag gillar att lyfta skrot och dylikt.

Men det har lixom aldrig blitt nån karriär för mig inom det,

tyvärr.

När jag var i stan och provade En Gång,

kände jag bara, Nej!

Vet inte varför på det heller..

Magkänsla antagligen.


Gympan här i Mörrum för medelålderstanterna,

har jag varit på några gånger för nåt år sen.

Verkligen skit kul!

Och det hade jag ju beslutat mig för att gå på.


Men nu när det ska öppna gym här i Mörrum,

endast 2 km från mitt eget hem.

Har jag min chans.

Förverkliga en karriär jag alltid velat ha!


Och att gå på båda känns inte rätt,

kommer jag verkligen göra det i slut ändan?

Då gympan bara hade blitt varannan vecka.

Men väljer jag gym,

kan jag gå dit när som och båda veckorna lixom.


Så allt talar för gym, bara gym.

Gympan får jag helt enkelt stå över,

trots det är jävligt kul.

Men jag får la göra lite gympa under mina promenader,

är jag bara i skogen där ingen ser..

Haha, så kan jag la hoppa runt och härja lite extra   


Längtar verkligen tills gymmet öppnar,

så jag kan försöka fasta till kroppen lite här och där.

Haha, ska göra mitt bästa och hoppas de hjälper!

Kan ju inte bli värre iaf   


Nahe sova kanske!?

Hade behövts för länge sen..

Men jag var ute och gick innan,

mellan halv nio till halv tio.

Inte jätte smart,

då jag blir pigg som satan av det.

Får bli att tvångs sova nu, haha!


Helgen är så nära att man nästan kan ta på den oxå,

det är fett NICE!


"tell me what I want"

Av Bettan - 11 februari 2010 10:22

Själv klart tog jag bildbevis på grannens kossor.

Om i fall att han skulle säg att vi inte talar sanning,

haha!

Jag är inte dum jag inte   


  

Av Bettan - 11 februari 2010 10:00

Vi har en granne som är jävligt märklig.

Det hela började när vi flyttade hit för snart 3 år sedan..


Först fick vi besök av hans hund,

den var på vår tomt och både bajsade och kissade.

Nu har ju vi oxå hundar,

så det är inte det att jag ogillar hundar.

Men jag vill inte att grannens hund springer upp till oss och gör sina behov,

dessutom var jag ju rädd om dess säkerhet.

Springa här på vägen,

hur lätt som helst den hade blitt överkörd.

Efter att ha försökt tala med honom att vi ogillade detta skarpt,

skapades ju en sur kontakt oss emellan.


Men det slutar inte här..

En morgon när jag vaknar,

kollar ut och på vår tomt ligger det 9 jävla får och sover.

Snacka om man blir paff!

Nu var det inte bara hunden som besökt oss utan även hans får.

Dem sprang hej vilt här mellan oss grannar.

Hur kul är det med får bajs över hela tomten?

Och samma sak där,

hur kul är de om nån hade kört på ett får?

Hade varit mycket obehagligt.

Lika så här att efter försökt prata med han,

att han får lixom sköta sina djur bättre..

Med bättre staket och dylikt,

blev väl kontakten ännu sämre.

Men jag ska vara helt ärlig och säg att det skiter jag fullständigt i!!!


Förra sommaren kom pricken över i:et.

Han kor besökte oss!

Såna där lång håriga ni vet.

Asså fan blir man förbannad eller vad???

Jävla gubb jävlen rent ut sagt!

Varför har man djur när man inte kan se efter dem?

Jag blir så ARG!


Senaste nu,

för ca tio minuter sen var jag ute och jagade ner två stycken till honom.

Och dem bara gick rakt in i hagen,

för staketet det låg ner!

Igår såg jag vår granne var där nere och jaga dem.

Asså nu börjar detta bli väldigt frustrerande!

Jag lovar att kommer han inte fixa detta,

utan han djur fortsätter springa här.

DÅ ska jag ringa djurskyddmyndigheten,

dem får fan komma och kolla hans djur hållning i såna fall.

Dem kan ju inte få tillräckligt med mat lr nåt,

varför skulle dem annars rymma?

Usch, jag blir så less på detta!


Och det sjuka är att när man pratar med dem andra grannarna här,

så har detta pågått länge.

Långt innan vi med flyttade hit.

SJUKT!

Vad är det gubb jävlen inte förstår?

Obegripligt!!!


Dags att lugna nerverna med en lång varm dusch,

sedan bege sig till jobbet för sista eftermiddags passet denna vecka.


Trevlig Torsdag! <3


"I still hear your voice when you slepp next to me"

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards