Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Bettan - 24 februari 2010 21:43

De senaste 3-4 månaderna har min mens börjat komma regelbundet,

på ett ungefär i alla fall.

Innan operationen och min vikt nedgång

kom den kanske gång varannan månad.

Men nu har den lixom kommit en gång i månaden,

ungefär samma tid punkt o allt de där.

 

Men denna gången kom den inte förrens idag,

och det är enligt mina beräkningar typ 3 veckor senare än vanligt.

Vilket egentligen inte oroade mig alls,

inget lustigt tänkte jag.

Vatt van vid det innan ju..

 

Men en kär vän sa till mig,

att jag kanske borde ta ett graviditetstest.

Snacka om jag blev ställd!

Jag har ju spiral,

men de e klart de finns undantag.

 

Men det är sånt man tänker inte händer en själv,

utan alla andra bara.

Och hade de inte vatt för mensen kom idag,

skulle jag tatt ett test i helgen.

Det hade jag redan bestämt.

(hur mina tankar har gått kring detta test,

och vad jag skulle gjort om det visat

positivt lr negativt...

tänker jag inte berätta.

skönt jag slipper grubbla mer på det!

så känner jag förtillfället...)

 

Men så slapp jag detta och får nu

lida av smärta!

Usch!

 

En man på jobbet sa att hans fru käkade p-piller

som gjorde att hon slapp mens!?
Detta är något jag Aldrig hört talas om.

Finns det verkligen?

Någon som har erfarenhet lr vetskap om detta?...

 

Jag är nyss hem kommen från en promenad med Egon och Bosse,

gick mig en sväng inne i Mörrum.

Härligt!

Och tro mig när jag säger att jag gillar verkligen vintern och All Snö.

Men det är inte så att jag skulle gråta tårar om den försvann..

 

Fågelsången idag fick nog verkligen in lite vår känslor i mig.

Hehe, nej men det hade verkligen varit kanon med barmark nu!

Svin halt på trottoarerna,

speciellt nu när de töat lite sen frusit igen.

 

Det är inte precis så att man hinner få upp någon power walk,

mellan asfalts fläckarna..

Och nu när man lättat en hel del i vikt,

är de såååå mycket lättare att gå.

Och jag vill bara öka och öka...   

 

Innan min operation sa jag alltid,

"jag fryser hellre än svettas"

FEL!!!

Idag säger jag,

"jag svettas hellre än fryser"

 

Härligt vad saker och ting förändras   

 

"det är så logiskt,

AllA fattar utom Du.."

 

 

 

 

 

Av Bettan - 24 februari 2010 10:30

Under min korta,

man satan så jobbiga promenad

fick jag nästan lite vår känslor.

Fåglarna dem sjöng så vackert!

Men det ihop med alla snö,

nej de passar sig inte alls..


Det var verkligen en satans jobbiga promenad,

trots sin korthet.

Jag chansade och korsdade en åker,   

haha!

Inget bra.. då jag sjönk ner till knäna i varje steg.

Usch, ville bara lägga mig ner!

  

Till och med dogsen tyckte de var jobbigt,

de märktes.

Gick dem bara lätt och fint bärde snön dem,

men skulle de ge sig på att springa..

Haha, då sjönk dem ner tills benen inte syntes.

Men både dem och jag fick verkligen motion,

ett härligt men jobbigt motstånd..

För mig var det tvärtom,

sprang jag gick det lättare.

Men inte orkade jag springa hela åkern,

hehe!

De gick lite i intervaller   


           

Av Bettan - 24 februari 2010 08:45

Det är vad jag vill kalla min blogg,

MITT BOLLPLANK.

 

Här får jag ensam bolla med mina tankar och funderingar,

jag och bara jag.

 

Skulle jag varje gång ta upp en diskution med en människa för vi inte har samma åsikter, hadet det blivit jävligt tradigt i längden.

Likadant för AllA människor, att om man varje gång har delade meningar om något ta upp det och sen diskutera.

 

Då hade inte många i vår värld varit sams!

 

Klart man yttrar sina åsikter ibland,

när de verkligen behövs.

Men för det mesta så pallar jag inte,

pallar inte ha diskution med nån som innerligt tror den har rätt och ditten och datten.

Lika bra att låta det vara, varför lägga energi på de?

 

Men här kommer bloggen min,

här yttrar jag gärna mina åsikter.

Hej Vilt!

Då är det MINA åsikter,

och själv klart håller inte AllA med i dem.

Och jag håller ju inte med AllA andras åsikter,

usch så snurrigt.

Men jag hoppas ni fattar hur jag menar!?

Knappt jag fattar, me va fan!...

 

Fattar inte ens varför jag försöker förklara!?

Jobbigt och det vänds alltid till min nackdel, haha!

 

 

 

Jag har sovit gott inatt,

inga mardrömmar lr tårar.

Natten har vatt bra helt enkelt   

 

Något som jag där emot har brottats med igår kväll

och nu på morgonen är näsblod.

Min näsblods period är kommen.

Då jag är beroende av nässpray,

vilket jag varit i ca 2 år nu.

Och ta det varje dag med kombination

av en förkyld näsa.

Kan bara sluta illa!


Men egentligen behöver jag inte ens röra näsan,

räcker jag snorar en del så kommer blodet.

SUCK!

Länge sen jag hade näsblod nu,

så mina förhoppningar på att det var borta var positiva.

Men INTE.

Värst tycker jag det är på jobb,

om de skulle komma helt plötsligt där..

Jaja, får göra det bästa av situation.

OM de kommer mera idag.

 

Hockey ikväll visst sa Stefan,

Booooooooring!

Passar dock perfekt att jag tar dogsen

på en kvälls promenad ikväll när jag är hemma.

Så slipper jag även höra skiten,

haha!

 

Ska även nu ge mig iväg på en promenad var min tanke,

en liten får det bli.

Bara så dem får iväg och springa av sig lite granna.

Mys!

 

"livet är orättvist"

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards