Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Bettan - 22 februari 2010 10:15

Drömmen om sommar,

grillad mat

och en ny altan har börjat smyga sig på...

Inte för att vi ska göra om altanen nu,

antagligen lär de dröja ett par år.

Då det kostar en hel del pengar,

och altanen vi har är de inget fel på..

Hade bara vatt nice med en ny altan lr uterum, hehe!   

 

Men drömma det får man alltid göra,

och det bästa är att det är ju gratis!

Mina tankar går lite såhär,

att jag tänkte vi skulle vänta tills vi får barn och göra om altanen.

Då jag tänker att får vi ett sommarbarn blir de altan,

men blir de ett vinterbarn gör vi ett uterum.

 

Då vi bara har köket och 6 manna köksbordet att sitta vid,

det är vad sitt och ätplatser vi har.

Trotts vårt stora hus skulle jag aldrig villa ha ett så kallat "finrum"

Med matplats möbler och annat.

Ohh nej, "finrum" är för 50talisterna..

Så som min mor och far har.

Finns inget värre,

varför ha ett rum som används kanske max 3 gånger om året?

 

Så jag tänker ju att skulle vi få ett vinterbarn när de är dags för barn,

får de bli ett uterum.

Som man kan använda året om.

Både som altan på sommaren men även sitt och matplats på vinter.

Härliga tanke!...


Men ack så dyrt!

Så tanke känns inte allt för skoj,

för usch vad pengar de kommer kosta.

Haha, som all renovering


Något som aldrig kommer finnas på min altan är ju tv!

Varför har man tv ute på sin altan lr uterum?

Obegripligt!

Det är ju en plats för umgänge!


Vi har just beställt lite mera fönster och dörrar,

nice när dem är på plats och hela framsidan är klar!

Blev även ett par dörrar och fönster till stugan,

kul!

Kommer bli sån skillnad och så fint!


Nog så älskar jag vintern och all snö.

Men nu längtar jag till våren,

där allt fixande och donande ska göras ute.

Kommer kännas så skönt när de väl är klart!

Lång väg dit, men iaf   


Snor,

det kan bli mitt andra namn just nu.

Hatar att vara förkyld!

Bara de håller sig såhär och inte bli värre nu bara,

varken råd lr ork för allt gnäll från jobb att vara hemma från jobbet.

Roliga där,

är man förkyld tycker någon att man ska vara hemma från jobb!

Är du sedan hemma,

då är det ett satans gnäll från några andra!

SUCK!...

Så länge jag inte har feber och ont i halsen,

kommer jag gå dit.

Ett par, tre värk tabletter och allt löser sig fint..


Något som däremot INTE får hända,

är att jag smittar Stefan.

Han får INTE bli förkyld nu.

Något väntar han,

och blir han förkyld kan det komma att skjutas upp!

Hoppas och håller tummarna för att han slipper förkylningen!...


Emilie pratade jag ju med igår,

trevligt!

Vi pratade mest om deras bröllops resa,

och mitt sug efter att åka till Thailand blev mycket starkt!

Allt hon berättade och de verkade så underbart där..

Hon berättade även att hon tänkt gå på gymmet i Mörrum,

satan så glad jag blev!!!

Någon att träna med,

kanon kalkon!

 

Dags för lite käk sedan göra sig klar för arbetet,

eftermiddag denna vecka.

Måtte det gå snabbt!

Längtar redan tills Fredag,

då slutar jag tolv..

Härligt att ha något att se fram emot   

 

"will you hold my hand,

if I saw you in heaven?"









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards