Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Bettan - 27 januari 2011 19:01

Jag tänker inte ofta längre än min näsa räcker.

Men det står jag för!

Inget heller som jag skäms för.

Jag är som jag är!


Fick tidigare i veckan inbjudan till Intersport ikväll.

Klubb kväll, öppet till 20.00 och 20% rabatt på

allt man handlade.

NICE, tänkte jag.

Dit kör vi!


Jag fick ju presentkort i julklapp så lika bra

att passa på lixom.

Vet inte varför,

men tanken har aldrig slagit mig.

ATT de kunde vara MYCKET folk där.

Nej, jag har inte ens tänkt det!

(typiskt mig)


Jag tog förgivet att de var gratis pakering på flaggen

efter 18.00 MEN, de var det inte!

Och vi hade inga mynt i volvon.

Och inte hade vi några i våra plånböcker heller.

TYPISKT!


Men som TUR var hade Stefan en femtiolapp.

Jag är påväg in och ska växla..

Men så fort jag ser in i butiken,

Vänder jag och går ut igen.


SATAN vilken kö!!!

Och så mycket folk!!!


Varför tänkte jag inte på det?

Att de kan komma vara MYCKET folk?

HAHA!

Ibland blir jag sååå trött på mig själv.


Vi beställde pizza & körde hem!   

Av Bettan - 27 januari 2011 15:30

Jag är mycket ute och går,

ser & möter mycket folk.

Ibland samma,

ibland någon jag aldrig sett,

en del har hund en del inte.

En del är unga och en del gammla.


Något som JAG tycker är trevligt,

det är ett simpelt litet,

HEJ !!!


Jag hälsar Alltid,

nästan alltid iaf

på dem jag möter.

Och ett HEJ tillbaka,

det är trevligt!


Tror det uppskattas av

andra med när man hälsar.

Ett simpelt litet HEJ.


Vare sig du sett personen

innan eller aldrig förr.

Varför inte säga HEJ?!


Det är en trevlig liten grej,

tycker iaf jag!


Något som dock gör mig sur,

det är när personen man möter

INTE hälsar tillbaks.


Då blir jag fan sur på riktigt.

Varför kan man inte hälsa på

en främmande människa?

Sånt stör mig!


HEJ!

ska det vara så svårt?

Egon & jag hade en

mycket trevlig och bra

runda genom byn & hem igen.

Han var så duktig så!

En hel del hund "möten"

och ingen reaktion alls

från Egon's sida.

Fan de gör mig lycklig!!

Hoppas på ett fortsatt sådant

beteende från Egon's sida..

En liiiiiten "ful" ovana

som Egon har och som

Husse har lärt honom.

ÄR att en bit hemifrån,

får han bära Husses vante.


Kul för Egon & Husse!

Han börjar putta på näven

och ger sig inte förrens vanten

är hans & hans lycka är då total!


Men när Husse inte är med,

då är det min vante han vill åt.

Haha!

Och jag med min kassa blod cirkulation

i händerna, inge bra ovana när jag går

med honom ensam!

MEN jag har ju dubbla vantar,

så jag får glatt ställa upp för Egon.


Han vill ju sååååå gärna ha en vante 

att bära på vägen hemåt.

Och jag smälter av hans försök att

få den...

Så själv klart får han även Min vante

på hemvägen!

 



Nu ska jag bege mig

ut på ännu en promenix!

Denna gång med B & B.

Vart vi hamnar,

det får tiden utvisa!

 



Av Bettan - 27 januari 2011 11:30


Grannens hund är tillbaka även detta år!!!


 


Jag har skrivit förr om hur vi har haft

grannens djur på vår tomt.

Redan från första dagen vi bott här.


Det började med hunden på bilden,

kiss & bajs på tomten.

SUCK!

Inget vi vill ha.

(vi har egna hundar jag vet,

men bara för de är de inte

okej att grannens kommer

och gör sina behov här)


Det fortsatte med att hans får kom.

De låg och sov på vår gräsmatta,

åt en del och även bajsade.

Då blir man arg!!


Inte nog med hans hund & får,

vi har även haft besök av hans KOR!

 

Vår granne är en JÄVLA IDIOT,

och det står jag för att jag tycker!!!


Han bryr sig inte ett skit om sina djur,

han har ingen som helst koll på dem.

Och när vi sagt till han så skiter han

i vilket ungefär..

En jävla skit stövel är vad han är!


En del människor ska INTE ha djur.


Idag när jag gick upp så var hunden lös och tillbaka

på våran tomt.

Han även sket precis utanför.

Det är fan INTE okej!


Nu har han inte vatt här på säkert ett år,

trodde faktiskt han flyttat.

Då grannen pratade om att han

ville omplacera honom.

Men nej, han har suttit i sin hundgård.

Men nu, just idag...

Då var han lös och sprang omkring.

SUCK!


Och jag lovar att vår granne inte haft

en jävla aning om detta!


Fan vad jag blir arg på detta.




Efter att ha lugnat ner

mig ett par hekto.

Så gjorde jag mig

en riktigt härlig lyx

frukost!

 


Solen skiner,

himmlen är klarblå

och det är 7 minus ute.

Friskt och härligt!

Kanske liiiiite fööör kallt.

Men de blir att klä sig varmt,

för nu ska jag ut & gå med Egon.

 

Blir en sväng in till byn tänkte jag,

lämna andra avföringsprovet

och sedan handla lite granna.


Bror min ringde innan.

Ohh jag blir sååå glad

varje gång..

Så roligt att höra hans röst,

hur han har det och allt det där!
 



  






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards