Welcome to my crazy dog world :D

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Graviditetstest.

Av Bettan - 24 februari 2010 21:43

De senaste 3-4 månaderna har min mens börjat komma regelbundet,

på ett ungefär i alla fall.

Innan operationen och min vikt nedgång

kom den kanske gång varannan månad.

Men nu har den lixom kommit en gång i månaden,

ungefär samma tid punkt o allt de där.

 

Men denna gången kom den inte förrens idag,

och det är enligt mina beräkningar typ 3 veckor senare än vanligt.

Vilket egentligen inte oroade mig alls,

inget lustigt tänkte jag.

Vatt van vid det innan ju..

 

Men en kär vän sa till mig,

att jag kanske borde ta ett graviditetstest.

Snacka om jag blev ställd!

Jag har ju spiral,

men de e klart de finns undantag.

 

Men det är sånt man tänker inte händer en själv,

utan alla andra bara.

Och hade de inte vatt för mensen kom idag,

skulle jag tatt ett test i helgen.

Det hade jag redan bestämt.

(hur mina tankar har gått kring detta test,

och vad jag skulle gjort om det visat

positivt lr negativt...

tänker jag inte berätta.

skönt jag slipper grubbla mer på det!

så känner jag förtillfället...)

 

Men så slapp jag detta och får nu

lida av smärta!

Usch!

 

En man på jobbet sa att hans fru käkade p-piller

som gjorde att hon slapp mens!?
Detta är något jag Aldrig hört talas om.

Finns det verkligen?

Någon som har erfarenhet lr vetskap om detta?...

 

Jag är nyss hem kommen från en promenad med Egon och Bosse,

gick mig en sväng inne i Mörrum.

Härligt!

Och tro mig när jag säger att jag gillar verkligen vintern och All Snö.

Men det är inte så att jag skulle gråta tårar om den försvann..

 

Fågelsången idag fick nog verkligen in lite vår känslor i mig.

Hehe, nej men det hade verkligen varit kanon med barmark nu!

Svin halt på trottoarerna,

speciellt nu när de töat lite sen frusit igen.

 

Det är inte precis så att man hinner få upp någon power walk,

mellan asfalts fläckarna..

Och nu när man lättat en hel del i vikt,

är de såååå mycket lättare att gå.

Och jag vill bara öka och öka...   

 

Innan min operation sa jag alltid,

"jag fryser hellre än svettas"

FEL!!!

Idag säger jag,

"jag svettas hellre än fryser"

 

Härligt vad saker och ting förändras   

 

"det är så logiskt,

AllA fattar utom Du.."

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

....

24 februari 2010 22:25

jag har cerazett tror de stavas så.
och det e mini-piller och jag har ingen mens. och alla jag känner har inte heller någon mens.
men risken finns att du inte kan äta dom. just för att kroppen inte tar upp pillret på samma sätt som innan eftersom du e opererad. så även om du går på dom och har sex så kan risken vara rätt stor att man blir gravid ändå.
så tänker du byta för att slippa mensen så dubbel kolla så du kan äta dom och att kroppen tar upp dom som den ska så du inte står där och e gravid helt plötsligt

 
Ingen bild

Martina

25 februari 2010 15:14

Hej hej :) Jag har med haft cerzette, jag slapp mens :) Kram på dig!

 
Ingen bild

Ellinor (en gammal kompis)

25 februari 2010 15:23

Vilken fin blogg du har Bettan! och Grattis till viktnedgången =) Kände inte igen dej på bilden med din söta hund!
P-piller som tog bort min mensverk var Jasmin 28. Hoppas du har det bra, det verkar som det när jag läst lite på din blogg, som sagt väldigt glad för din skull att du lyckats gå ned i vikt. Kramar på dej

 
Ingen bild

sandra me elvira!

1 mars 2010 15:58

-Hej! ja går på trinomvium o ja slipper då inte någon mens! : (
kram sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 14 november 2014 00:09


 

Av Bettan - 23 maj 2014 09:21


 

Av Bettan - 13 augusti 2013 14:15

  Fram. Tillbaka. Hit. Dit. Nu. Då. Kär. Galen. Tårar. Ångest.Glädje. Sorg. Lycka. Olycka. Välbehag. Smärta. Oro. Hat. Mitt. Ditt. Vi. Jag. Du. Ni. Varför. När. Hur. Beslut. Panik. Svag. Sta...

Av Bettan - 7 augusti 2013 11:15

        "Förbjudet och fel så började våran lek. Mitt hjärta blev ditt lika snabbt som vinden. Du gjorde mig levande & svag och aldrig för har jag kännt sådant välbehag! Men du började vela och det var då allt skena. Vi gick in i en k...

Av Bettan - 5 augusti 2013 23:41


   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards