Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Bettan - 14 april 2010 22:45

Denna underbara eftermiddag/kväll

har vi varit på Räddningstjänstens övningsområde i Stilleryd.

Sjukt kul!

Och hundarna gillade de,

dem var så duktiga!

Helt ovana men så duktiga och förstod snabbt vad som skulle göras.

Leta upp figuranterna.


Även vi var figuranter,

till riktiga tjänstehundar som är utbildade.

Hur spännande som helst,

och så intressant att se.


Så jävla otroligt vad man kan utbilda hundar till,

vad dem kan göra, prestera.

Dessa underbara hundar,

är det lustigt att dem kallas

MÄNNISKANS BÄSTA VÄN !?

NEJ, det är det inte.

Det är så sant så!


När jag låg där i bussen bagageutrymme,

gömd och väntade på att bli hittade.

Så fick jag en sådan underbar känsla genom kroppen,

kände en sådan glädje.

Glädje över livet,

över hur underbart livet är.

Mitt liv, vårt liv med hundarna.

All träning och projekt vi har framför oss med dem,

det ska bli så kul!


Livet är kul,

och jag vet verkligen vad jag tycker är kul.

Det är mitt, vårt liv med hundarna.

Det är livet de <3


Dags att sova.

Halvdag imon på jobb,

göttit värre!

Klippning och färgning hos Bella,

vid 12, halv ett tiden imon..

Och efter detta blir det givetvis

mera träning med dogsen <3

Spårning står på schemat imon kaá!


God natt gott folk!


"live your life"


Av Bettan - 14 april 2010 05:38

När jag slängde min sopsäck med kläder igår,

läste jag lite på den gröna box liknande saken.

Där stod de att kläderna gick till Afrika.

Det är ju bra.

Afrika är att fattigt land,

och dem behöver så klart all hjälp dem kan få.

Och där nere är dem garanterat tacksamma för det lilla!


Inte så otacksamma som vi svenskar,

vi har allt här.

Allt serverat på silverfat,

och ändå gnäller vi.

Ändå är vi inte nöjda.

Själv klart är jag själv oxå inräknad i denna skara..


Tanken som slog mig när jag slängde säcken igår,

"vem i afrika kan ha mina STORA kläder?"

får ju lätt plats 4 stycken afrikaner i varje klädesplagg,

men dem kan la säkert sy om att lr nåt har dem så klart

nytta av dem med   

Och jag lovar dem blir tacksamma!


Onsdag idag då jag,

ska se om jag kanske kan gå hem lite lite tidigare idag.

Hade även behövt sticka tidigare imon,

vi får se vad the boss säger om detta   


Funderar på att klippa & färga håret denna vecka.

Eller klippa Måste jag göra.

Det är mer färgningen jag funderar på..

ALLTID färgat håret innan,

i alla nyanser har jag haft.

Och de har så klart sletet på håret!

Nu är de MINST 4 år sedan jag färgade håret,

så de kanske är på tiden?


Men sen ändå inte.

Kan tänka mig hur folk tänker,

inte de att jag bryr mig !

"nu när hon gått ner i vikt ska de färgas hår,

vad kommer här näst?"

 

USCH, blir sur på bara tanken av detta!

Men vi får se hur de blir..

Är ju de me att börjar jag färga de nu,

får jag ju fortsätta... jobbigt!

Haha, nu har jag ju ingen färg i håret

och att få utväxten igen är booooring!

Vet de finns toning,

men hur snabbt tvättar man inte ut detta?!?!

Känns bara onödigt att göra toning..


Tål att tänkas på,

detta mitt lilla ilands problem   


Trevlig Onsdag <3


"I better keep on walking"




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards