Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Bettan - 6 mars 2011 22:50

Imorgon är det dags.

Dags att återgå till vardagen.

Jobba 7-4 och ta fritiden

efter detta.


Det känns helt okej,

jag har fan inte ens

någon ångest.

HAHA!


Jag vet ju att det är BARA

en vecka, sen ska jag vara

hemma igen lixom.

Semester!


Och så kommer det vara i

sex veckor framåt nu.

Jag tre veckors ledigt,

och Stefan tre.

Varannan veckors ledigt kör vi,

känns toppen!


En mjukstart att komma igång

med jobbet igen lixom.

Det gör de hela så mycket

enklare att stiga upp imorgon.


Sen går vi ju mot ljusare tider.

Våren är på väg!!

Det är ljusare och ljusare om

kvällarna..

Känns ljuvligt!


Jag är REDO för vår,

och även sommar!

Om vi nu ska gå Ett steg längre,

haha!


Det enda som känns jobbigt är

att jag kommer förmodligen inte

hinna gå mina 1,5 mil varje dag nu.

Det känns tungt!


Jag som varit ute och gått så möt,

verkligen njutit i fulla drag!

Den veckan jag jobbar,

då blir de tufft att få ihop de kilometrarna.

Men men, jag får göra de bästa av att!


Jag bara önskar och hoppas att min pigghet,

finns kvar nu även på jobb.

Det hade verkligen underlättat!!!

God natt.



Av Bettan - 6 mars 2011 19:45

  Lennart

  

Bodil

 

Såhär snälla och goa valpar har vi.

Underbart!

En förmiddag i Hopatäppet

gör dem verkligen lugna & harmoniska.


Då härjas de vilt med bror Erik och kompisen Ellen

   


TACKAR Gunder för hjälpen att passa

Lennart & Bodil.

Både i dag och igår,

Tack!

  

Av Bettan - 6 mars 2011 18:56

 

"leende guldbruna ögon"

  

Av Bettan - 6 mars 2011 17:00

CERT!

Egon's första CERT.

Det är helt otroligt!

Vi är så glada!

Vi är så stolta!


Vi tror fortfarande inte att det är sant,

känns så overkligt!..

Men fan så ROLIGT!


Svårt att förklara de här med

utställningsvärlden..

Men ett CERT är BRA,

riktigt riktigt BRA!


Tre CERT och man blir utställnings Champion,

och det är ju det ALLA strävar efter i

denna sporten!


Fan glädjen är total,

kan inte beskrivas!!


Unghundsklass, dem var fyra stycken.

Egon vinner med CK.

 

Egon "paddan" Nilsson, haha!

Trött efter första rundan i ringen.

Åtta hanar tävlade i konkuransen,

här är de fyra som blev placerade.

CERT:ET går till EGON.

Hanen som står först var

redan Champion. 

MINA POJKAR   


Det har verkligen varit

en helt UNDERBAR dag!


Ett perfekt slut på helgen!

Och att börja jobba imon,

känns så pass bra!


Denna vinsten väger upp allt,

weeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiii!


Måste även hylla Bill som var

med som sällskap idag.

Han var så DUKTIG!


Brydde sig inte alls om

andra hundar..

Han bara satt och tittade,

var glad och sprallig!


Precis så som han är här hemma,

fan jag blev så glad & stolt över

honom oxå!


Lätt att han kommer få följa

med igen på utställning.

Han kommer få vara vår maskot!

Kill Bill    



Av Bettan - 6 mars 2011 00:45

FAN, klockan kommer ringa vid 5tiden.

Och jag är vaken än!?

Snacka om jag kommer vara Mer död

än levande imorgon...


HAHA, jaja det är smällar man får ta.

Kortisonet gör mig verkligen pigg,

för pigg kvälls tid.


Sen sitta här vid datorn med,

man kollar de ena efter det andra

och tiden den bara går och går..


Senast halv 7 måste vi köra här ifrån.

Och innan dess ska mycket göras..

Hundarna ska rastas,

mackor ska göras,

oboy ska göras,

väskan ska packas.


Bosse ska lämnas hos Mor & Far,

Bodil & Lennart ska vara i Hopatäppet.


Bill hänger med som sällskap imon,

bra träning för honom!!

 

God natt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards