Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Bettan - 7 mars 2011 23:30

12 veckor Idag,

och alldels alldeles Underbara!

  

 


Av Bettan - 7 mars 2011 21:45

Det ska verkligen bli intressant på

lydnads tävlingen på Söndag.

Ser verkligen fram emot detta nu.


Vi ska vara siffer visare,

eller protokoll skrivare.

Vilket som så kommer det

bli KUL!


Ska bli riktigt jävla nice att

stå där och se alla tävla.

Jag har så mycket att lära

och ta in, så det ska bli

intressant som tusan!


ROLIGT!!!   


Nu skruvar vi fram tiden,

Söndag, Tack!




Av Bettan - 7 mars 2011 17:45

Att jobba idag har gått bra,

testat de nya schemat och

varit på en avdelning där jag

Inte brukar vara.


Helt okej.

Man gör sitt bästa lixom.

Det är huvudsaken!

Enda negativa är min rygg,

satan så ont jag får där inne.

Skrämmande.


Nu vet jag inte hur jag ska

stå, sitta, gå lr ligga...

Sjukt jobbigt!

Va fan ska man göra??


Äta tabletter javisst,

de funkar ju.

Har jag gjort innan.

Men hallå!?

Varje dag, dag ut & dag in,

NEJ!

Tillslut funkar de ju inte längre.


Man får stå ut, bita i de sura äpplet.

Antar jag?!


Jag har ju migrän,

som jag skrivit om innan.

Jag hatar migrän.

Och det är länge sen sist,

EN enda kväll har jag haft

det nu när jag varit hemma.


EN enda gång,

och innan dess var de

länge sen.

Då blir man glad.

När anfallen kommer sällan.


MEN idag har jag det,

nu har det kommit.

Kännt av de lite mer & mer,

ju längre dagen har gått.

Och tillslut blev jag tvungen

att ta en tablett väl hemma.


Nu sitter migränen där,

tabletten har ännu inte hjälpt.

SUCK!


Jag tror såhär,

att migränen kommar

av lixom spänning i kroppen.

Som jag får från jobb.


Det är kallt,

jag står och spänner mig.

Jag har ont i ryggen,

och spänner mig.


Och när man väl är hemma,

slappnar av så gått de går.

Ja DÅ kommer herr migrän.

FAN!


Men även här är de att bita

i det sura äpplet.

ELLER?

Jag får stå ut,

kämpa på så gått det går.


För att byta jobb är Inget

man kan göra i en handväning.

Det är fakta!

Så gnälligt de blev, haha!

Men jag är bara ärlig.


Dagen har iaf gått Snabbt,

för jävla NICE!!!

Sällskapet på jobb gör

verkligen ALLT!


Att jobba med dem man gillar

och har mycket att prata om med,

det är toppen!!   


Tack vare migränen

blev de inte alls så

lång runda med B & B

som jag planerat.

Tog oss en 5 km iaf,

imorgon får de bli

lääängre!


Då hoppas jag på icke

migrän.

Och på ett lite bättre

humör.


Smärta drar verkligen

ner på humöret.

BLÄ!

Nu blir det att dammsuga,

ge de stora mat för att

sedan köra till Bruks.


Det är lydnads tävling på Söndag,

som vi lovat att hjälpa till på.

Så det är möte om vad som

ska hjälpas till med,

vem ska göra vad och sådär.


Spännande!

Jag behöver se en tävling,

lydnads tävling.

Se hur de går till och

se vad jag har framför mig.

HAHA!


Kommer väl spy av nervösitet!...






Av Bettan - 7 mars 2011 06:15

Ny vecka & nya möjligheter.

Denna härliga Måndag börjar

med att jag får torka bajs.

HAHA, visst är det underbart?


Ingen fara för min del,

jag har som helst inga problem

med detta.

Sådant man får räkna med när

man har valpar.


Dessutom har de inte hänt på Länge,

eller Många gånger.

Så man överlever!


Jag och stefan har ju sagt att,

den som jobbar behöver inte gå

upp på natten med valparna.

De har jag inte gjort idag!


Men jag har även sagt att Stefan

måste upp typ när jag går upp OM

valparna vaknar..

Då jag inte hinner med dem och

göra de jag ska innan jobb.


MEN jag var snäll idag,

jag torkade bajs!

Karlar och skit är ju en sak för sig,

de är liiiiiiite känsligare, HEHE!


Sådär jag, känner väl kul ni fick

denna helt onödiga bajs info!

HAHAHA!   


Ut och starta bilen strax,

10 minus.

VAR TOG VÅREN VÄGEN!?!

Ser dock att SOLEN är påväg

upp denna morgon.. Mys!


Trevlig Måndag!



 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards