Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Bettan - 3 mars 2011 23:30

Paketet från www.sportamore.se innehöll

en tröja till Stefan som han ska behålla.

Ett par skor till mig,

som var för små!

Och en väska som var alldeles för

STOR.


Det är inte alltid det passar när man

beställer saker och ting.

Det Vet Jag.

Men jag blir ändå liiiiite besviken

varje gång..


MEN jag har redan skickat iväg

en ny beställning, haha!!

I know, jag är något störd.


Men fraktfritt och fri retur,

det ÄR BRA.

Så pass bra att det går ju

snabbast att skicka in en NY

beställning istället för att

skriva de på följesedlen..


Man får inte vara dum!!   


Så imon är det jag som går

till Preem igen för att skicka

tillbaks paketen.


Som tur är tog jag med mig

en stor plast-papp-påse ifrån

Ullared i min ryggsäck.

I fall att paketen INTE

gick ner i väskan.


TACKA GUD FÖR DENNA
SMARTA TANKE!!!


Då paketen INTE gick ner i väskan,

jobbigt!

Men sant.


Så hem gick jag med en tom stor

svart ryggsäck.

Och i näven en stor jävla påse,

med ett paket i.


Plus ett koppel och Egon i den

andra änden.


Men det gick bra!!


Det bästa med kvällens

lilla promenad var att

jag pratade med Vivvi.

I telefon då så klart,

både dit och hem.


Det var verkligen uppiggande,

underbara Vivvi   


För jävla nice att prata

i telefon när man går..

Sällskap är aldrig fel,

HIHIHI!

"the time is just going away"

Av Bettan - 3 mars 2011 19:15

Det är två dagar sedan jag gjorde en

ny beställning på www.sportamore.se

Och idag har varorna kommit!


Det är vad jag kallar Bra Service!

Snabbt och enkelt.

Dessutom fraktfritt och fri retur.

Kan det blir mycket bättre?!

NEJ!


Jag ska just gå in till byn för att

hämta mitt paket.

SPÄNNANDE!

Hoppas på att det ska passa och

allt där till...   


Mitt Ilands-problem för kvällen

är vilken hund ska jag gå med?

HAHA!


Kan inte bestämma mig...

Det får bli EN bara,

då jag inte vet hur Stor

paketen är.

Kanske den inte får plats

i min ryggsäck?

Då blir de jobbigt

med en påse och två hundar.


Alla tre gossarna är rastade,

vi var i Hopatäppet i förmiddags

och promenerade.

Och ingen av dem gör några anspråk

på att hänga med nu,

haha!


De verkar rätt så sletena.

Men det är inte jag,

jag vill ut och gå!


Så någon av dem ska upp och hoppa  


MEN VEM?!


        



Av Bettan - 3 mars 2011 13:30

Nu är det snart ett år sedan Motiva

öppnade här i Mörrum.

Vi var ju bland de första att bli

medlemmar.


199kr i Månaden.

Det ÄR billigt.


MEN jag har inte varit där mycket,

inte alls knappt.

Jag var duktig ett tag i höstas,

innan jag fick vätska i lungan.


Men sen har jag aldrig kommit

tillbaka i mitt mönster jag hade då.


För sen kom de här med magen,

ja det har vatt mycket sånt.

Inget kul med gym då,

när man inte är frisk.


Och ska jag vara ärlig

tycker jag fan inte det är

kul med gym när jag vatt

frisk heller.


Varför har jag alltid sagt

att jag tycker de är kul

med gym?

Varför har jag alltid sagt

att jag vill gå på gym?


Såhär i efterhand tror jag

att det varit önsketänkande.

Jag har velat tycka om det,

men aldrig gjort.

HAHA!


Idag var jag inne på Motiva i Karlshamn,

sa upp mitt medlemskap.

Dock 3 månaders uppsägning.


Vilket STÖR mig.

Då jag trodde man skulle

bli kontaktade nu efter

ett år och dem skulle fråga

om fortsätttning eller inte.


Men fan så fel jag hade.

JAJA, bara att bita i de sura äpplet.


Sista Maj dras sista beloppet till dem,

men jag får träna tills den 30 Juni.


Kanske kan jag komma igång och

träna dessa måndader?

Inte för att jag tror det,

men jag vet iaf att jag

kan OM jag får lusten.


Dock kan jag försöka "sölja" mitt

medlemskap till någon.

Det var kvinnan på Motiva som

sa att jag kunde sätt ut de på

Blocket lr något och se om någon

ville ha ett gym kort ett par månader.


Men månads kostnaden för den

blir då 299kr.


NÅGON SOM ÄR INTRESSERAD?  


Jag vet att de säger sig själv

att jag BORDE träna på gym.

Speciellt när man gjort operationen

som jag gjort.


Jag har ju trots allt gått ner 70 kg.

Och visst finns de löst skinn att

försöka dra åt.

Men ÄVEN om jag tränat regelbundet

på gymmet hade inte ALLT åkt tillbaka.

Det säger sig själv!!


När det är slut betalt på medlemskapet

ska jag spara de 200kr i månaden.

Har jag klarat mig utan dem i ett år,

ska jag fortsätta med detta.


Till slut blir det en BRA summa av att,

och de finns alltid saker att lägga pengar på!!


Så fort våren den kommit

eller iaf att de blir lite mera

plus grader och allt.

Ska jag börja ut och springa.


Jag ska köpa mig ett par riktiga

löpar skor och slå slag i saken.


Dessutom FÖRSÖKA börja med

situps och armhävningar.

FÖRSÖKA!


Då jag vet att detta kommer

komma på gröntjänsten jag

ska göra i Juni månad.

Skönt att ha ett MÅL lixom,

att iaf tills dess ska jag

ha lärt mig göra armhävningar,

hahaha!

FAN jag vet att jag KAN,

om jag bara vill och tar mig tid!


KOM IGEN, KARAKTÄR REBECCA   







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards