Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Bettan - 26 mars 2011 20:24

Hipp hipp hurra för våran Egon idag, 2ÅR!


STORA gossen nu ju,

då han inte längre är

minstingen i familjen.


Våran svarta skönhet!   


 

Av Bettan - 26 mars 2011 16:00

    

   NEJ NEJ,

inte dessa underbara små liven.

ALDRIG!

  


Men våra kära vänner i Hopatäppet får förhoppningsvis

snart små Västgötaspets valpar.

MYSIGT!

    

Pixi är det som väntar valpar,

och gud så tjock hon ÄR!


Haha, så söt och go i vanliga fall.

Men nu när hon är tjock,

är hon extra söt.


Magen nästan hänger ner i marken,

haha nej så illa är det inte.

Är ett par centimeter ifrån än så länge iaf.

  

    

Jag tror det är en 8-9 stycken i magen iaf,

haha inte för att jag tror de brukar få så många.

Men jag tror det är Många valpar där inne,

storleks mässigt att döma iaf.


Men det är bara en ren gissning,

jag kan inte mycket om valpning och sådant.


Vet bara att jag är sugen på en lite västgötaspets,

haha!

Ja skrik ni rakt ut bara!!!

Hundar är livet

  


När man har så många som vi,

då spelar en till ingen roll...

  


Och NEJ jag har inte sagt att jag SKA ha en,

jag skrev bara att jag var sugen på en västgötaspets.

  

 

Sugen på hund?

Känner du någon som går i hund köpar tankar?


Hur som helst,

gör ett besök här;

www.ritous.se

 

 

Av Bettan - 26 mars 2011 08:15



  

Några gånger om året säljs de kakor på jobbet.

Det är mammor som hjälper sina barn sälja,

till deras klassresa.

Jag brukar Faktiskt Altid köpa

en burk eller två.

När det går till en sån Bra sak lixom!


Denna gången provade jag två burkar

jag inte tatt innan.

En burk med lösgodis och sedan dessa.


Farfars Favoriter.

 

Den burken tog jag Enbart för namnet,

Farfar är min favorit ord.

Och det är så klart just för att

min älskade Farfar var min favorit

här i livet när han levde   

 

  

VÅRTECKEN!

I våran gräsmatta dessutom,

snack om lycklig när jag såg denna!


Nu är det minus grader igen,

tyvärr!

Varit milt länge nu ju...

Hoppas på en fin och vårig

nästa vecka ju!...

Då jag har SEMESTER!


Det jag oxå hoppas på är att min

förkylning ska försvinna!!!

Den kom igår, eller började i förrgår..


Stefan har ju legat sen i Tisdag,

förkyld och hosta.

Men faktiskt brukar inte vi smitta

varandra när den andra varit sjuk..


TJIIIII fick jag, för denna gången

har mansförkylningen även drabbat mig.

SUCK!!!


Jag hatar det.

Hatar att vara förkyld.

Hatar.


Ska inte gnälla,

det hjälper inte.


BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Idag har vi ännu ett

födelsedags "barn"

i familjen.


Egon fyller två år idag!

Tänk vad tiden den går....

 

Stefan & Egon ska köra

på tjänstehundsträning nu.


Det är bra att Stefan kan

köra med honom där.

Så han inte missar något.

Vem som håller i kopplet under

bevaknings-övnings-grejen

tror jag inte spelar sååå stor roll.

Huvudsaken är att han inte missar

någon roll i onödan.

Så känner vi iaf!..

Kycklingfileerna är just klara,

som jag ska ha till hundarna

tårta idag.

OJOJ, bortskämmda eller vad?!


Låta dem svalna sen ska jag ge

mig i kasst med att göra tårtan.

KUL!


Ska även försöka planera middagen

för ikväll, kassler blir det.

Men hur vet jag inte än....

Ska surfa runt efter recept tänkte jag!

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards