Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Bettan - 12 mars 2011 22:15

  

Snyggt, prydligt och fräscht!


Det är vad jag kallar denna lösgodis disken,

som är till de fyrbenta vännerna.

 

Så snyggt, prydligt & fräsch är det då aldrig

i lösgodis disken till oss människor,

HAHA!

 

Års mötet för Blekinge Kennelklubb var slut vid

17tiden typ.

Och vi skulle vara i B-hoby vid 18.00

En timmes dö tid i Ronneby,

vad göra?!

 

Det fick bli Maxi en sväng.

Men usch vilken affär,

gillade den inte alls.

Asså affären i sin helhet.

 

Gillade endast hundgodis disken   

 

Lördag kväll och jag är sleten som satan.

Känner till och med trötthet

för en gångs skull..

Ska faktiskt sova nu.

 

Tidig morgon imon,

då det är lydnads tävling som gäller.

Inte ska jag tävla,

utan hjälpa till bara.

 

Ska bli intressant!

Och kul.

 

Känns som om man behöver

vara pigg och utvilad.

?!

God natt.

 

 

 

Av Bettan - 12 mars 2011 21:00

  En bandvagn.

Haha första gången jag både sett och åkt en.

Verkligen en upplevelse!

  

Första gången med munkorg för Egon.

Det gick över förväntan ska jag säga.

 

Jag personligen gillar INTE munkorg,

men detta ingår ju i utbildningen lixom   

 

Visst Egon gillade INTE munkorgen,

haha!

Han var snarare SUR som satan.

 

Lite åt det paralyserade hållet, faktiskt!

  

Lisa & Vlad

med

Gaia & Nala

   

  

Spanning pågår 

      

Dagens träning var intressant och bra.

Vi fick lyssna på några inom hemvärnet,

de visade även en lite patrullering.

Kul att se hur det SKA se ut.

 

Se hur det är Egon & jag ska göra,

vad det är som krävs av oss.

Se vad det hela går ut på,

kan man nästan säga..

 

Det var även dem som skötte

de här med bandvags körningen.

Det var intressant,

Egon fick panik i början just.

Men sen lugnade han sig och de gick BRA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Bettan - 12 mars 2011 07:30

Lördag och det är dags för

tjänstehundsträning.

Denna dag vet jag att vi

ska åka bandvagn!?

 

Haha, vad det nu är?

Ingen aning...

Något militäriskt,

jag föreställer mig något

i stridsvagns väg, haha!

Men så klart inte så stort.

 

Ska bli spännande iaf att

se vad det är vi ska ge oss in i.

 

Det mindre roliga är munkorgen

hundarna ska ha på sig.

Då jag inte övat Egon att ha den på.

Provat den EN gång,

dåligt av mig.

JAG VET!

 

Så hur det går idag vet jag inte,

jag får skylla mig själv om han

vägrar och håller på.

Men Jag bestämmer, hehe!

Så jag ska nog få han att ha den på sig   

 

På med grön kläderna sen en runda

med Egon innan vi beger oss till

Sölvesborgs brukshundklubb.

 

      

 

Av Bettan - 12 mars 2011 00:45

Ja klockan den har ju passerat midnatt,

så Bill'ans dag är ju över.


Men bilder på min gosse,

det kommer så klart.

Vilken dag det än är!


    The Dog-Cake


Grillade innerkycklingfileer,

körde i mixern tillsammans med mjukhundmat,

ligger på de båda lagrena på tårtbottnarna.

Ovan på mjukost, frolic & hundkex.


Behöver väl inte tala om att dem Älskade den?!


    Våran tårta.


Helt vanlig klassisk,

hallonsylt på ett lager och

vaniljvisp på det andra.

(då Stefan vispade ihopa fel,

skulle ju varit vaniljKRÄM.)

Grädde, lysmilk & gelehjärtan.


Inte jätte god, haha!

Men den gick helt klart ner,

kanske är den godare imnon?!

Då den saftat tills sig, hehe!


Jag firade Bill'an med att göra något

han tycker är Kul och som vi inte

gör så ofta.

Nämligen kasta boll!


Det var verkligen år sedan vi gjorde detta,

vanlig hederlig bollkastning.

Så det fick det bli!

Och han älskade det   


     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards