Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Bettan - 5 mars 2011 22:45

Dumle.

Finns det någon godare chocklad?

Jag tror knappt inte det.

Eller?

Dumle är iaf en FAVORIT hos mig.


givetvis var jag tvungen att köpa denna nya;


 


Och helt ärligt.

Den smakade inte nötter,

man varken knappt såg lr kände några.


Var i stort sett som "vanliga" Dumle Snack.


Visst var dem goda,

Dumle ÄR gott.


Men dem kan sluta blanda och tramsa,

för det ska vara Dumle Original helt enkelt!

  


Kvällen har spenderats hemma hos Camilla,

MelloMys!

  

 Lika trevligt som vanligt när vi umgås!

Mycket snack & skratt,

en perfekt Lördag kväll.


  Och gotte grisar som vi är,

hade vi dukat upp stort.

MUMS!


Det är ju Lördag och då får man äta LördagsGodis   




Av Bettan - 5 mars 2011 19:00

Fan vilket underbart väder det varit idag,

sju plus grader och strålande sol.

Helt otroligt!


Vår känslorna dem har verkligen varit på topp!

Blev en lång runda med B & B innan,

ca 8 km.

LJUVLIGT VAR DET!


Hade jag haft mera tid hade jag gått

Ännu längre min själ...

Så jävla nice var det!


Gick till och med Utan jacka.

Haha, kanske lite tidigt.

Men jag hade underställströja,

munkjacka, fleeceväst & hundträningsvästen.

GÖTT!


Vi kom hem för en timme sen ungefär,

efter att ha varit på bruks och tränat

lydnad med Egon.


FAN jag är nöjd med träningen,

tycker de gick skit bra!

Jag är så glad!


Och fan så tacksam att HANNA,

ställer upp och hjälper till!

Hade aldrig gått utan henne.

Hon är guld värd!


Fick massa papper av henne idag,

där hon skrivit ner tips och råd

inför lydnads momenten.

BRA!!!


Jag älskar att läsa och lära på så vis.

Att ha ett litet "facit"

det är min grej det!

Något att följa!


Jag behöver det,

då mitt minne sviker

mig allt för ofta...


TACK HANNA!   

Imorgon drar utställnings säsongen igång,

det ska verkligen bli kul nu.

Egon är det som ska ställas imon.

Spännande.

Då vi inte ställt ut sen September nu.


Och det är massa nya regler och grejer,

mycket nytt att lära och så.

Men det ska vi nog ordna!


Ser verkligen fram emot de här med

utsällningen nu.

Då jag oxå kommer få ställa detta året,

i och med valparna.

MYS! MYS!


Jag ska ställa Bodil & Stefan Lennart.

Stefan fortsätter så klart ställa Egon oxå.

Ja som sagt, ser verkligen fram emot

denna utställnings säsong.


Maj månad är den månaden det blir Många

utställningar i, men de gör inget.

Bara roligt!!

Längtar redan dit   


Nahe nu blir det mys och bus

med valparna en stund.


Sen ska jag köra till Camilla

och vi ska ha MelloMys  


Trevlig Kväll!




Av Bettan - 5 mars 2011 14:00

Då var man hemma från tjänstehunds info mötet.

Och shit vad jobbigt,

jag gillar inte att sitta still

så länge och lyssna.

Så lång tråkigt!

Och trött blir man..


Ska jag vara ärlig var de inge roligt alls,

massa info om massa som man inte har en

aning om..

Och att det behövs flera människor och

hundar inom försvaret och bla bla...


Visst en hel del var oxå intressant,

så som lite tävlingar lr tränings helger och dylikt.

Men sådant har jag ingen glädje av,

förrens jag och Egon är certade och klara.

Dessutom måste jag göra GU-F:en oxå.

Plus en annan helg oxå fick jag veta idag,

Efter den, DÅ är jag redo och klar

för att skriva kontrakt.


Ja det var helt klart mycket info att ta in idag.

Både bra och dålig, haha!


Men vi fick ju iaf gratis mat,

det var nice!

Kebab i pita bröd,

med sallad och god vitlökssås.

  Resturangen. Hungriga "militärer",

HEHE!


Det som jag GILLADE mest med mötet,

var hundspannen vi fick.

FULL med hundsaker, NICE!!!


Egentligen får man ingen sådan förrens

man är certade och klar.

Men en på mötet tyckte vi alla,

skulle få en.


För att kunna öva på visa saker,

som fanns med i spannen.

Och han hade så klart rätt!


Så vi fick ALLA en som går utbildningen,mycket trevligt! 


 


SJU PLUS GRADER UTE,

helt otroligt skönt!

Dock lite mycket vind,

men va fan de går ändå!


Så nu ska jag ge mig ut

på en lång runda med

Bosse & Bill   

Av Bettan - 5 mars 2011 07:10

  Idag är det ingen vanlig tjänstehundsträning.

Idag ska vi bort till K-krona på

nåt slags info möte.


De ska bjuda på middag och grejer.

Trevligt!


Egon han ska med,

det är bra träning.

Passitivitets träning.


Fixar Egon,

han är ju den "slöa"

när han lägger den sidan till!

HAHA!

 

TREVLIG LÖRDAG

  

Av Bettan - 5 mars 2011 00:15

  Grillchipslåda med fläskfile


500 gr fläskfile

200 gr grillchips

1 burk champinjoner

3 dl grädde

3 dl mjölk

1-2 dl mjöl

3 tomater

riven ost


Bryn filen i skivor. Salta & peppra.

Lägg file skivorna i botten på en ugnfast form.

Bryn svampen & lägg den sen över file skivorna.

Häll påsen med chips över.

Vispa en redning av mjölken, grädden & mjölet.

Häll redningen över chipsen.

Skiva tomaterna  och lägg på,

strö över osten.


In i ugnen 15-20 minuter, 225 grader.

Servera en god sallad till.


Detta var lyckande nr ETT.


  Lyckande nr TVÅ är det här.


Klassisk fryst Cheesecake


400 gr philadelphiaost

4 ägg

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

4 dl vispgrädde

8 digestivekex


Smula ner digestivekexen i botten på en form med löstagbarkant.

Skilj äggulorna och äggvitorna och lägg i två olika skålar.

Vispa äggulorna med sockret pösigt med elvisp,

fortsätt vispa och lägg i osten & vaniljsockret.

Vispa grädden i en tredje skål,

häll sedan ner det i ägg-ostblandningen.

Vispa äggvitorna hårt och rör till sist ner dem i smeten.

Häll smeten i formen och in i frysen över natten.


Tag fram Cheesecaken ca en timme innan den ska avnjutas.


HELT OEMOTSTÅNDLIG!!!


Vi smaskade på denna goda nu ikväll

uppe i Hopatäppet till Lets Dance.


Vår vanliga hederliga Fredags Tradition,

lika härligt som vanligt!!


  Pixi, västgötaspets.


Valpar väntas efter henne,

beräknas födas i början på April.


Intresserad?!

www.ritous.se


 


Hela Hopatäpps-spets-ligan!

Underbara hundar,

Pixi, Algot & Kvasta.


När man väl träffat dem,

ja då är man fast!

  


  Bodil the bitch suttar på ett jätte gosedjur,

så jävla go!

  

Även Lennart suttar,

dock på ett litet mindre gosedjur.

 

Dessa underbara valpar,

det är så roligt!

Dem är så härliga.


Livet med hund är underbart!


 









Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards