Welcome to my crazy dog world :D

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Bettan - 14 mars 2011 10:00

Att ha lydnad på sin hund är ju A och O.

Det finns många olika sorters lydnad.

Du kan ha en lydnads hund som du

tävlar med och verkligen är Lydig.

OM man är intresserad av sådant.

 

Men du kan oxå ha allmän lydnad.

En hund som går bra i koppel,

kommer när du ropar och

inte bryr sig om andra hundar.

Kan man kalla de allmän lydnad?!

 

Det är svårt med lydnad på sin hund.

Eller kanske inte egentligen!?

Jag tycker mina går bra i koppel,

inte Bill när vi möter annan hund.

Men annars är han duktig!

Bosse är en ängel i kopplet,

och Egon han har lugnat sig

och går bra han med, men

ett hundmöte är från gång

till gång, ibland ingenting,

ibland lite gruff & stuff.

  

Men jag är nöjd min mina boys!

Trots Bill han är 5 år nu,

och jag har provat ALLT,

vad gäller hundmöten.

Men han har blitt bättre,

så mycket bättre!!

Och det är så skönt & kul,

vi hoppas de fortsätter på

det hållet!

  

Vad gäller att släppa dem lösa

i skog och mark ska jag ekränna

att jag är inte säker.

Jag vet inte om dem kommer OM

jag möter någon med en annan hund.

Jag Vet Uppriktigt Inte Det.

  

En gång har detta hänt,

en lös schäfer och mina tre.

Men det gick BRA!

Helt otroligt, haha!

  

Bill & Bosse sprang inte ända fram,

men Egon och schäferna fann varandra

direkt och började busa.

Ska tillägga att Egon var valp då,

mellan 7-9 månader kanske.

  

Men i dagens läge vet jag inte alls,

det är jobbigt men sant.

Men jag släpper inte mina boys var

som helst.. Absolut inte.

Helst där det är öppet och man

ser långt.

Eller så släpper jag inte Alla.

Inte ofta jag går med alla tre

lösa heller, men nån gång.

  

Men jag är nöjd med den lydnaden

JAG har på mina boys.

Den duger för mig!

Visst hade jag velat ha mera,

men jag gör ju inget åt det!?

Så jag får skylla mig själv   

 

Igår vad jag och Stefan med om en sjuk

upplevelse vad gäller lösa hundar och lydnad.

 

En del ska INTE ha hund.

En del ska definitivt inte släppa sina hundar.

Speciellt inte på en åker,

 jämnte vägen här i Elleholm.

 

Det är många som har hund är i Elleholm.

Det är även Mycket folk som är ute

och går här.

Med och utan hund.

 

Stefan går först med Bill.

Jag tätt efter med Bo & Egon.

Vi har bara gått ca 500 meter hemifrån.

 

Kommer uppför backen,

ser ut på åkern att en kille är där.

Med två hundar, lösa.

 

En svart labbe tik

och en amstaff lr något ditåt iaf.

Även den en tik uppfattar jag senare.

 

Hundarna dem ser oss,

och vad tror ni dem gör?

JO det jag var rädd förr,

kommer i full fart mot oss.

 

Pojk-jävlen rent ut sagt,

springer IN när han ser oss.

IDIOT!

Tror han hämtade koppel

och sa till mamma & pappa om hjälp.

 

När hundarna var framme hos oss,

och jag ser han komma ut genom dörren igen.

Fick jag spelet,

jag skrek fan så hela Elleholm hörde.

"kom hit och ta hund-jävlarna"

 

Bill han var verkligen duktig.

Så lugn & bara lite gruff!

Jag blev så stolt över honom!

Stefan gjorde allt för att mota

bort amstaffen som var en feg jävel.

 

Han sprang bara runt & runt,

skällde som en galning och var

allmänt sjuk i huet!!

Labben gjorde inte så mycket

egentligen.

Bara allt utom att gå till sin ägare.

 

Egon blev tokig i kopplet,

Bosse sket i vilket.

Jag vände och gick hemåt,

men bara en bit in i skogen.

Så att jag såg allt de sjuka,

HAHA!

 

Nu kan jag skratta åt det,

men igår var jag så satans ARG.

 

Stefan och Bill gick mot huset,

där hundarna och killen bodde.

Amstaffen sprang bara runt o runt,

pojk-jävlen som ägde hunden.

Bara skrek och skrek,

även hans flickvän skrek och skrek.

 

Tror ni amstaffen brydde sig?!

NEJ!

Vilken hund går till sin ägare som

bara skriker och låter förbannad?!

 

Detta kan vara en av de sjukaste

hund upplevelserna jag varit med om.

HAHA!

 

Hur dumma i huet är en del?

Hur kan man släppa sina hundar

lösa på ett sådant ställe?

Vad tänker man?

Blir förbannad på bara tanken nu!

 

Det som stör mig mest är att de

inte sa ett jävla ljud till Stefan.

Inget ursäkta eller tack för hjälpen.

DET STÖR MIG!

 

Jag ska nog säg ett och annat,

nästa gång jag ser dem.

För jag kommer inte kunna vara tyst.

 

Det hela slutade med att Stefan fick

tag i labbe tiken.

Och någon tog in henne.

 

Amstaffen fortsatte vara sjuk i huet,

men pappan & pojken gick ut på åkern.

Antar hon sprang efter där och dem fick henne.

För att hon kom iaf inte efter oss,

då vi gick hemåt och en helt annan runda.

 

En del människor ska inte ha hund.

Blev ett långt inlägg,

så långt att regnet

det har börjat falla ner.

TRÅKIGT!

 

Men nu ska jag ut & träna

lite lydnad med Egon.

Sen får det bli en promenad.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Hund Länkar

Bloggar

EN FAVORIT!

My One And Only


Ovido - Quiz & Flashcards